Expo Autoworld – F. Porsche, The Heritage

Home Forum Porsche Talk Expo Autoworld – F. Porsche, The Heritage

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Na enkele maanden anoniem meelezen op dit forum 😳 ,
    dan uiteindelijk gerigistreed 😀
    Bij deze mijn eerste post op dit forum.
    Hopelijk hebben jullie er wat aan…

klik hier

ExpoFerdinand Porsche, The Heritage – « from electric to electric »sitie @ Autoworld van 6 december 2013 tot 19 januari 2014.

Voor de derde opeenvolgende keer organiseert Autoworld Brussel in december haar tweejaarlijkse grote tentoonstelling. Autoworld zal het epische verhaal van Porsche illustreren met aandacht voor de evolutie van drie generaties met vier Ferdinands in de hoofdrol.

In 1900, toen hij maar 24 jaar oud was bouwde de jonge Ferdinand Porsche, gepassioneerd door elektriciteit, zijn eerste auto bij Lohner & C °. Dit was een elektrische wagen! Onmiddelijk daarna, ontwikkelde hij, nog steeds bij Lohner, een tweede voertuig, een hybride deze keer.
    Dit was het begin van een groot avontuur …

Vandaag , 113 jaar later, is het de beurt aan het merk Porsche om een hybride wagen op de markt te brengen. De Porsche 918 – met verbluffende prestaties.

Tussen deze twee auto’s, hebben drie generaties, alle 3 met de voornaam ”Ferdinand”, een uitzonderlijke familiegeschiedenis geschreven met buitengewone auto’s, wereldwijd bekend!

Aan de hand van meer dan 40 voertuigen, die elk deel uitmaken van dit grote avontuur, brengt deze tentoonstelling het uitzonderlijke verhaal ”Ferdinand Porsche, The Heritage – from electric to electric”. De tentoongestelde voertuigen zijn afkomstig uit zowel privé-collecties als grote internationale musea.

Praktische informaties
    Plaats : Autoworld Museum – Jubelpark 11 – 1000 Brussel
    Openings-dagen & uren : alle dagen van 6/12/2013 t/m 19/01/2014 (zelfs op 1 januari)
    Van 10.00u tot 17.00u (zaterdag en zondag: van 10.00u tot 18.00u)
    Toegangsprijzen (*) :
    Volwassenen : 12 €
    Groepen (vanaf 15 personen op reservatie)
    Studenten/Senioren/Mindervaliden : 9 €
    Kinderen tussen 6 en 12 jaar : 6 €
    Kinderen < 6 jaar : gratis http://www.autoworld.be of +32.2.736.41.65

PS: Ik ben er mij van bewust dat ik mij nog moet voorstellen....
    maar dit nieuwtje delen had een grotere prioriteit...

Groeten,
    X4

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • in nieuwsblad van vandaag 14nov13 een maquette van de porschestand op Autoworld:

[size=2]In Autoworld kunnen de autoliefhebbers vanaf 6 december terecht voor de exclusieve tentoonstelling Ferdinand Porsche, the heritage from electric to electric. Deze unieke expo rond het automerk Porsche wordt het hoogtepunt van het museum tot nog toe.

Het Autoworld-museum in het Jubelpark pakte de voorbije jaren al uit met enkele mooie tentoonstellingen, maar de tentoonstelling rond Ferdinand Porsche, de bedenker van het bekende automerk, is het kroonstuk voor het museum van de wagens. Vanaf 6 december wordt een heel deel van de zaal omgebouwd en volgestouwd met unieke exemplaren van Porsche.[/size]

Zo denk ik er ook over Joeri .
        We hebben dit als eens gedaan . 😉

Lijkt me tijd om nog eens een forum uitstapje van te maken,
          En afsluiten in ‘t Fenikshof?
          (Of ergens anders) 🙂

Hiervan heb ik een foldertje gekregen op Porsche days Francorchamps 2013. :up:
            Ik denk dus wel dat ik hier eens een kijkje ga nemen. 😉

Welkom en bedankt voor de post, we zien u wel uitgebreid verschijnen in het voorstel topic. 🙂

Je krijgt het voordeel van de twijfel .
              Als je met zo’n Porsche aankondiging komt wil ik nog niet direct zeuren over een voorstelling 😉 😉

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.