extra paardjes

• Maker
    Discussie
  • ok, sommigen zullen mij hier wel zot verklaren, maar ik zou mijn cjn turbo nog een paar paardjes bij willen schenken.
    Echter zijn er zoveel verschillende bedrijven die chiptuning aanbieden dat het moeilijk is om de goeie eruit te halen. Ook stel ik mij toch vragen bij het prijsverschil van soms 450euro tot 5000euro! Iemand goede ervaringen? Ik las dat br performance goed was?

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
    • ik ben bij powerplus engineering geweest,zeer tevreden over,hier trouwens nog
      forum leden die daar geweest zijn :driver:

ok snoer, ook die heb ik een mail gestuurd met wat info. even afwachten dus!

bij Apec in Deinze ,heb ik goeie ervaring mee .Didier is een vriend van mij .Je mag altijd met mijn groeten bellen
          Office:+32(0)9 324 91 98
          Engineering:+32(0)494 44 48 34

Kouter 253, 9800 Deinze
          BE.0897.334.033

heinze 2500euro, twee jaar garantie(maar blijkbaar niet meer zo goed als vroeger)
            br performance 1290euro, vijf jaar garantie(maar via pb werd ik getipt om dit hier toch niet te doen..)
            powerplus engineering 1955euro, levenslange garantie…?(hier werd alleen nog maar goed over gesproken)

BR tuning is daar waar je moet zijn;
              Eigenaar was de vroegere ingenieur van Heinz en schreef voor hen alle progamma’s.
              Heinz moet de programma’s nu ergens anders vandaag halen dus kwaliteit ligt een pak lager;
              Bij BR tuning schrijven ze hun progs nog zelf en kunnen ze ook naar wens aanpassen.

[quote=”porsche4ever” post=103213]@porsche, de mijne is het model dat er nu al 500 heeft :D[/quote]
                Ha, jij hebt dus al de latere versie, in dat geval krijg je dan 550 PK en is de prijs duurder.
                2066 euro excl.btw.

@porsche, de mijne is het model dat er nu al 500 heeft 😀

Heinz is bekend voor dergelijke zaken.
                    Ze geven je Turbo 50 PK meer zodat je op 500 PK komt.
                    Hun prijs excl.btw is 1446 euro.

Misschien dit er achter hangen Klik heb je al een extra paard

“Chip Tuning” is een groot woord en door velen misbruikt in het verleden. Het zijn idd enkel de PRO’s die het verschil maken en die zie je niet op elke hoek van de straat zitten. Maak vooral een onderscheidt tussen het misleiden van de programmatie, veelal door een extra “blackbox” en het aanpassen van de standaard programmatie of ECU software genaamd. De duurdere zijn deze laatste en het programmeren loopt via de OBD-poort van jouw voertuig. Veelal zit de programmatie ook niet meer in 1 chip maar zit deze over twe-drie en zelfs vier “proms” of e-proms in de volksmond genaamd. Het is daar dat voornamelijk de echte aanpassing moet gebeuren en niet via een aparte “blackbox” die bepaalde waarden enkel maar gaat manipuleren waardoor de ECU andere berekeningen gaat maken om onder niet perfecte omstandigheden andere inspuittijden, voorontsteking en dergelijke gaat wijzigen. De volledige lijn uit de grafiek in zowel koppel als vermogen (curves genaamd) kan opgetrokken worden, echter met inbegrip van de veilige marges die elk motorwaardig “tuner” zal respecteren. Zo en enkel op deze manier ben je zeker dat er geen stukken van komen bij jouw bolide.

Als je meer wil weten over ECU’s en het programmeren en zijn mogelijkheden, lees dan even wat door op de site van EFI-University (EFI101), heb er zelf ook les gevolgd jaren terug omwille mijn beroepsactiviteit destijds.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.