Extra remlichten op plaats mistlicht(en)

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Extra remlichten op plaats mistlicht(en)

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een cabrio uit ’95, dus nog zonder derde remlicht. Omdat ik het toch niet zo veilig vind zonder derde remlicht, maar langs de andere kant die basket handle eigenlijk niet mooi vind, ben ik aan het overwegen een soort van derde remlicht op de plaats van de mistlichten te zetten (ik weet dat er maar 1 mistlicht zit, maar zou dus een tweede installeren).

Blijkbaar is dat niet zo moeilijk te installeren en dat ziet er heel goed uit vind ik (zie foto), maar ik vroeg me af of dit eigenlijk mag in Belgie? Zou je hiermee bvb door de keuring geraken?
    Technisch weet ik nog niet goed hoe je 1 mistlicht nog steeds kan laten werken, maar dat is iets om later over na te denken 🙂

Alvast bedankt!

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Ik moet zeggen dat het op deze prachtige cabrio :applaus: dan weer meevalt die basket handle !!

99324-05-08003.jpg

993BERNARD011.jpg

[quote=”deepee” post=173599]er is dus een markt voor een singer achterspoiler met geintegreerd 3de remlicht 💡
          porsche tuner Techart heeft ooit iets soortgelijk op de markt gehad die als basis kan dienen om een extra stoplicht in te bouwen.

Is inderdaad een mogelijkheid, maar het probleem hiermee is dat het de mooie lijn van de 993 verstoort (net als de basket handle van Porsche zelf).

Een dunne rij LEDjes verwerkt in de bestaande spoiler zou ideaal zijn… Heb dit ooi eens ergens gezien.

[quote=”Daxmanian” post=173601]
            Op de site van Tore Bergville worden LED setjes voor de 993 verkocht die feller schijnen dan de originele gloeilampjes, ook die voor de achter/rem lichten.
            Ik heb ze zelf ook op mn 993 steken en vind ze super

http://www.bergvillfx.com[/quote%5D

Thanks Dax, die zien er inderdaad heel goed uit!

als je de foto’s naast elkaar ziet, dan weet je waar ze bij singer de mosterd haalden.
              het is alsof ze de Techart in een rubberlaag gezet hebben (line-X coating) en het opgevulde deel in koetswerkkleur :sarcastisch

[quote=”deepee” post=173599]er is dus een markt voor een singer achterspoiler met geintegreerd 3de remlicht 💡
                porsche tuner Techart heeft ooit iets soortgelijk op de markt gehad.
                [/quote]
                💡 nu ik toch een mal moet maken zou ik er ook een stoplicht in verwerken?
                in productie trekken? :think: :think:

Hey Piet,

Op de site van Tore Bergville worden LED setjes voor de 993 verkocht die feller schijnen dan de originele gloeilampjes, ook die voor de achter/rem lichten.
                  Ik heb ze zelf ook op mn 993 steken en vind ze super

http://www.bergvillfx.com

er is dus een markt voor een singer achterspoiler met geintegreerd 3de remlicht 💡
                    porsche tuner Techart heeft ooit iets soortgelijk op de markt gehad die als basis kan dienen om een extra stoplicht in te bouwen.

Heb bij mijn 964 zo een dakspoiler met derde remlicht geplaatst.
                      Derde remlicht hoort idd hoger te zitten.

Zeker bij een lage wagen is dit zeker belangrijk… zoals ze soms op je bumper kleven en zeker bij die SUV’s en busjes… die zien je gewone remlichten dan niet meer….

De mistlichten vervangen dor remlichten heeft weinig zin imho

Probleem is dat je bij een Cabrio niet echt een mooi alternatief hebt… zo een handvat met mistlicht vindt ik maar niks…

Als iemand met zijn gsm bezig is dan gaat hij die remlichten niet zien hoor, hoeveel je er ook plaatst.

Schept inderdaad alleen maar verwarring als je zoiets zou gaan doen, en wie is er dan verantwoordelijk in geval van een ongeval? Tenslotte heb jij met je discobar de verwarring veroorzaakt met je onreglementaire lichten… 😉

Gewoon de 2 remlichten houden ofwel het minder mooie 3de remlicht plaatsen. Als het je werkelijk om de veiligheid te doen is, dan gaat je veiligheid toch voor of zie ik het verkeerd…? Vorm boven functie of functie boven vorm?

[quote=”Mushroom” post=173579]Het derde stoplicht wordt hoger (en centraal) gezet omdat je het zou zien “door de vensters van de auto’s die voor jou rijden”, dat is het hele idee erachter.
                          Een derde stoplicht, even laag als de andere stoplichten en bovendien nog eens uit center haalt niets, zilch, nada uit, integendeel, schept alleen verwarring met je mistlicht.[/quote]

Hmm, goed punt. Ik wist eigenlijk niet dat het derde remlicht daarom zo hoog wordt geplaatst. Weer iets bijgeleerd 🙄

Mij is het vooral te doen om de zichtbaarheid naar diegene die meteen achter me rijdt. Er zijn tegenwoordig zoveel onvoorzichtige chauffeurs op de baan – veel meer aandacht voor hun sms of facebook berichten dan voor de weg…

Misschien kan ik hetzelfde bereiken door de lampjes te vervangen door LED’s. Die geven al veel meer licht dan de lampjes die er nu inzitten…

Het derde stoplicht wordt hoger (en centraal) gezet omdat je het zou zien “door de vensters van de auto’s die voor jou rijden”, dat is het hele idee erachter.
                            Een derde stoplicht, even laag als de andere stoplichten en bovendien nog eens uit center haalt niets, zilch, nada uit, integendeel, schept alleen verwarring met je mistlicht.

+ van stoplicht doorlussen naar mistlicht, maar wel een diode tussen zetten ( streepje richting mistlicht) anders heb je geen stoplicht meer als je mistlicht brandt…
                              voor de keuring best ff losmaken…

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.