- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 januari 2016 om 20:21
de kwaliteit van de audio in onze auto’s is al veelvuldig besproken op PFB,
ikzelf loop ook al lang met plannen om ander EN extra geluid te voorzien in mijn 986 boxster, een goede leidraad hiervoor op het WWWik heb deze methode niet geheel gevolgd en de standaard HAES 4x40W versterker vervangen door een exemplaar van een 996 met 6×40 watt. de extra speakers worden hier rechtstreeks op aangesloten
op het recente aanbod van Ghost had ik dankbaar toegehapt en heb de Alpine SPG speaker kit uit zijn GT3CS overgenomen.
de opbergzak op de hoedenplank had ik al vervangen door een harde box met schuifdeurtjes en 2 uitsparingen, hiervoor heeft porsche OEM speakerkits maar ik gebruik de Alpine SPG-10C2 speakers
de 2 speakers voor het dashbord waren al op roosters voorgemonteerd door Ghost, dus die wisselen was letterlijk op 15 min gefixt.
de luidsprekers in de deuren worden later ook nog vervangen door Alpine SPG-17vandaag de versterker gewisseld, een paar ribben binnen in de stekker weggenomen (dremel) en dan is het plug-and-play. de 4 speakers in de deuren en dashbord spelen al gewoon terug,
dan een ISO adaptor kabel om een parrot MKi9200 aan te sluiten op BMW 5,E60,E61 gesloopt om de 4 extra aders in mijn stekker van mijn kabelboom te monteren, de bekomen ronde kabelschoentjes van 2,5 mm passen 100% in de stekker van mijn versterker.
met een draadschema uit het 996 werkplaatshandboek is het kinderspel om te achterhalen dat in volgende lege slots de kabels moeten komen: RL- =nr16 / RL+ = nr6 / RR- = nr 15 en RR+ =nr5de aansluitingen liggen nu getest en tijdelijk geïsoleerd (door het brandschot geleid) tot in de batterijbak
in de lente gaat de hardtop er af en dan kan de kabel doorgetrokken worden tot boven het motorcompartiment en kunnen de bijkomende speakers in het opbergvak gemonteerd worden achter 2 custom speaker roostertjes
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.