EZ powersteering

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 EZ powersteering

  • Maker
    Discussie

  • wim vekemans
    Deelnemer

      Beste,

      Ik ben de gelukkige eigenaar van een 911 uit ’85. Machtige machine. Tijdloze lijn, geweldige sound…
      Niets dan lovend woorden.
      Ik weet dat echte porschisten me gaan afschieten, maar soms mis ik een klein beetje hulp bij het sturen. Het originele stuur is vervangen door een kleiner sportstuur van momo. Mooi, maar bij het uitrijden van een parking, dat is krachtpatserij.
      En dan kom je op een beurs EZ electric powersteering tegen, en ik moet toegeven, ik ben verleid. Artikels in gerenommeerde bladen, positieve reviews… Het zou mijn vrouw alleszins overhalen om ook es met de 911 te rijden.
      Iemand ervaring met dit veelbelovende systeem?

      Alvast bedankt.
      Groeten,
      Wim.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
      • Have fun.
        Ik weet nog niet wat gedaan deze namiddag.
        Eerst nog gaan kiezen :puke:

          Je kan altijd langskomen, den bak is nog niet leeg! Maar nu eerst toerke Haspengouw. :driver:

            Uitlaat denk ik.
            Had ik het geweten dat jullie samen gingen klussen was ik ook even langs gekomen voor een Duvel :happy:

              Wat is SSI Harry? ❓

                EZ en SSI is het beste wat ik aan de Porsche heb laten doen
                super gaaf en heerlijk geld dubbel en dwars waard
                :drink:

                  Zo is dat bladerunner :up:

                    t’ Was graag gedaan Wim en zoals je aanhaalde tijdens het sleutelen, “No stress, we drinken eerst nog eens van ons Duvelke”, en dan ging het weer. :drink:
                    Wat de servo betreft, ik ben er ook zeer tevreden van, ik heb gisteren een toertje gedaan en onderweg het toestel eens uitgetrokken om te vergelijken. ❓ Na tweehonderd meter wist ik het al, terug inpluggen en nooit meer afzetten. :driver:

                    De vraag die je je kan stellen, is het echt nodig bij een oudere Porsche om een servo in te bouwen; neen, want hij doet het zonder ook wel, maar diezelfde vraag kan je je ook stellen, heeft een vrouw 15 paar schoenen nodig of heeft je daily echt die 20 duims velgen nodig, neen want je kan maar één paar schoenen aandoen en met de originele 17 duims rijd de daily zelfs beter en zuiniger. :think:

                    De servo moet je bekijken als een hulpmiddel die de wagen echt wel een stap vooruit zet, vind je het niet nodig, ook respect hiervoor, tenslotte houden we toch allemaal van onze Porschkes zoals we ze zelf graag hebben. :respekt:

                      Na het enthousiaste verhaal van Bladerunner en Targa 84 toch wat aan het twijfelen geweest om ook over te gaan tot installatie van de EZ kit.
                      Ik heb de auto dan voor een rit naar buiten gehaald en mij tijdens het rijden bewust de vraag gesteld: mis ik nu een servo :think: Het antwoord na een gemengde rit van een 90 tal Km’s was voor mij: Neen. Het ding stuurt geweldig zo als hij nu is zonder storende krachtinspanningen. Of het zou bij het parkeren moeten zijn, maar dat doe ik met de *porsche zelden :happy:

                        De doos van EZ powersteering stond sinds de meeting in Best nog steeds onaangeroerd in mijn garage.
                        Vorige donderdag ben ik er vol goede moed ingevlogen, samen met Bladerunner. Hij had het bij zijn wagen al geïnstalleerd, en was super enthousiast.
                        We dachten beiden dat het met enkele uurtjes leuk sleutelen wel in orde zou zijn. We hebben echter ettelijke uurtjes meer nodig gehad, het was soms wat paswerk en niet alle bouten werkten even goed mee.
                        Maar na enkele duveltjes ter ondersteuning :drink: , met wat doorzettingsvermogen, zijn we er uiteindelijk in geslaagd.
                        Mijn lichte argwaan heeft zich na een eerste testritje voluit omgebogen naar enthousiasme. Het rijdt zalig, ik heb nog steeds gevoel met de wagen, het is snelheid-gerelateerd, het voldoet volkomen aan de verwachtingen.
                        Alle respect voor de mensen die hun wagen origineel willen houden, evenzeer respect voor mensen die een servo-ke verlangen. Het is absoluut de investering waard.
                        Enne, BR, nogmaals heel hard merci… :respect2:

                          Zo erg is het nog nie ,ze vind de koppeling ook veel te hard ….vrouwen he ! 🙄
                          Ik heb voorgesteld dat ze dan voor haar maar ne 996 tiptronic moet kopen , ik zal daar ook wel eens mee rond den blok rijden als het moet :mrgreen:

                            zou wel een beetje opletten
                            denk dat je haar niet meer uit de auto krijgt
                            :drink:

                              Allee vooruit dan …weer iets om bij toe te voegen aan mijn hebbe hebbe lijstje voor de toekomst. :coolness:
                              Maar da krijg ik misschien wel aan die van ons verkocht van dan kunde gij er ook beter mee rijden he schatteke :mrgreen:

                              F

                                Ziet er een knap systeem uit. Alweer iets om op m’n todo-lijst te zetten :bounce:
                                :applaus: Knap dat je toch even de moeite hebt genomen om wat verhelderende foto’s te plaatsen.

                                P.S. Nog een kleine tip i.vm. die ‘smokkelruimte’ : water kan wel eens via je bedrading naar beneden stromen dus best je stekkers horizontaal (zoals bij Bladerunner ziet er dus o.k. uit) ofwel naar boven laten wijzen zodat er geen vocht in de electronica komt. Misschien ook geen slecht idee om te zien of de waterafvoer ook nog vrij is voordat de boel wordt ondergedompeld in een badje.

                                  Gisteren eindelijk eens een groter testritje gemaakt waarbij ook een stuk autostrade. Tegen 120 km/u voel je eigenlijk niets meer van de bekrachtiging, dus dat is ook weer positief. Inhaalbewegingen, afritten, perfect aanvoelend. Dus voor mij hoeft er geen on/off knopje op te komen, ik zal hem toch altijd laten opstaan.

                                  En er zit geen vertraging op, pakt direct aan, er zit een sensor in, die bij de minste beweging van de stuuras, het complete systeem in werking zet. Vanaf dat je je contact opzet werkt het, je hoeft zelfs de motor niet te laten draaien.

                                    ik heb geen vertraging gevoeld 😉
                                    ik vond het zelfs beter sturen dan mijn daily en die is vrij recent gekocht.

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.