EZ powersteering

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 EZ powersteering

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een 911 uit ’85. Machtige machine. Tijdloze lijn, geweldige sound…
    Niets dan lovend woorden.
    Ik weet dat echte porschisten me gaan afschieten, maar soms mis ik een klein beetje hulp bij het sturen. Het originele stuur is vervangen door een kleiner sportstuur van momo. Mooi, maar bij het uitrijden van een parking, dat is krachtpatserij.
    En dan kom je op een beurs EZ electric powersteering tegen, en ik moet toegeven, ik ben verleid. Artikels in gerenommeerde bladen, positieve reviews… Het zou mijn vrouw alleszins overhalen om ook es met de 911 te rijden.
    Iemand ervaring met dit veelbelovende systeem?

Alvast bedankt.
    Groeten,
    Wim.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
    • En hoe voelt het als je snel links/rechts moet sturen bv. bij ontwijken of in een korte S bocht ofzo ,voel je enige vertraging door het systeem ?

0

ik heb zonet met de *porsche van Targa 84 gereden waarvoor dank :drink: en kan met zekerheid bevestigen dat het dag en nacht verschil is om mee te rijden.
        zeker een aanrader om te plaatsen :applaus:

0

Thx voor deze verhelderende uitleg :up:
          Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk want ik begin er zowaar zelf zwaar over na te denken :popcorn:

0

@DirkI: er loopt een kabeltje (blauw) van de computer naar een contact op de snelheidsmeter in het dashboard. Er is geen aparte potentiometer. Dit is een zelf snelheidsregelend systeem.

Je kan wel, indien je dit zelf wil, het rode kabeltje dat naar de zekeringskast loopt, dmv. een schakelaartje op of onder uw dashboard, het systeem uitschakelen. Ik zie voorlopig hier nog geen voordeel in maar stel dat je op de autostrade zit en je rijd tegen hoge snelheid of je rijd als eens op het circuit, dan zet je het toestel gewoon uit en dan is het zoals hij vroeger reed.

Wat mij vroeger tegenhield was de kostprijs, maar ik kan zeggen, het is zijn geld meer dan waard, je krijgt een totaal andere auto. En diegenen die zeggen, ja maar,… dan is hij niet meer origineel, en je voelt de auto niet meer!
            Bullshit, integendeel, nu heb je zeker zoveel voeling met de wagen en nu rijd hij veel comfortabeler en trouwens, op een uurtje is hij er uit en is de originele stuuras terug op zijn plaats en plus, alle Porsches vanaf 1989 hebben servostuur, zijn die dan ook niet goed meer? :think:

Je mag altijd eens komen kijken en testen. :driver: :driver:

0

elektriciteit en klaar

@ Bladerunner: ik had gelezen op de site van de leverancier dat het een snelheidsafhankelijk systeem is en dat je de mate van bekrachtiging kan regelen via een potentiometer op of onder het dashboard.
              Heb je dan geen aftakking nodig van de snelheidsmeter/versnellingsbak en wat met die potentiometer ?

0

:drink: merci voor het aanbod en moest je eens in de buurt van Bilzen of Hasselt zijn laat je het maar weten.
                wij hebben een ondergrondse parkeer garage en is wel wat werk om hier uit te geraken en dat alleen al zou al zeer handig zijn.

0

john
                  heb vanmiddag nog een stuk gaan rijden het is gewoon echt heerlijk
                  het wordt echt een andere auto
                  je kan er gerust in proef rijden hoor
                  laat maar horen
                  gr harry
                  :drink:

0

:applaus: merci :drink:
                    nu heb je mij aan het twijfelen gebracht om dit ook gaan te plaatsen :think:

0

U vraagt :salut:

het toestel:

20140505_084558.jpg

de demontage

20140505_120203.jpg
                      20140505_120144.jpg

het deukje maken met hamertje

20140505_120235.jpg
                      20140505_130840.jpg
                      20140510_135817.jpg

het monteren:
                      eerst dit op het stuurhuis

20140510_134001.jpg

dan het toestel

20140505_141409.jpg

vastzetten

20140505_165808.jpg

20140505_165831.jpg

elektriciteit en klaar

20140505_180019.jpg

@John
                      , als je vragen hebt kan je mij altijd een bericht sturen of opbellen, dan kan ik je wel tips geven, als je begrijpt wat ik bedoel. 😉

0

kun je eens foto’s ervan plaatsen?

0

john
                          het is geld maar echt een super investering
                          waar je van kunt genieten
                          gewoon met alletwee veel rijden

0

:happydance: lijkt me ook wel iets maar voor 1950€ mag ik meer op een vrouw rijden dan zij met mijn 911 😆

0

Zoals eerder gezegd ,je kunt het enkel vertellen hoe leuk het is als je het zelf ervaart met je eigen wagen.

0
                              F

Airbags zijn trouwens niet nodig want jouw model heeft nog van die impact-bumpers :mrgreen: :mrgreen:

0

Bekerhouders vergeten!!! :mrgreen: :happy:

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.