EZ powersteering

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 EZ powersteering

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Ik ben de gelukkige eigenaar van een 911 uit ’85. Machtige machine. Tijdloze lijn, geweldige sound…
    Niets dan lovend woorden.
    Ik weet dat echte porschisten me gaan afschieten, maar soms mis ik een klein beetje hulp bij het sturen. Het originele stuur is vervangen door een kleiner sportstuur van momo. Mooi, maar bij het uitrijden van een parking, dat is krachtpatserij.
    En dan kom je op een beurs EZ electric powersteering tegen, en ik moet toegeven, ik ben verleid. Artikels in gerenommeerde bladen, positieve reviews… Het zou mijn vrouw alleszins overhalen om ook es met de 911 te rijden.
    Iemand ervaring met dit veelbelovende systeem?

Alvast bedankt.
    Groeten,
    Wim.

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
    • Ik bezit het nu een jaartje ongeveer .
      Al is het sturen van 911g model (74 tot 88) totaal niet zwaar te noemen is het toch een geweldige verbetering met die servo .
      Is gewoon zot welke verbeteringen je hebt.
      Parkeren op kleine rumte in garage enz.
      Doordat men veel vlugger kan draaien is het precies dat de draaicirkel kleiner is geworden.
      En deze past zich aan bij hogere snelheden zodat het gewoon iets stroever stuurd.
      Mvg Jacques

+1

Hoewel ik zelf niks in zit met het gebrek aan servo ben ik toch ook wel eens benieuwd naar dit systeem. Een beetje om dezelfde reden denk ik: het vrouwtje… :driver:

Daarnet in een ander topic ook al aangehaald: zet er het origineel 380mm stuur terug op, verhoog vooraan desnoods de bandenspanning ietjes en het parkeren zal al een stuk beter gaan. Bespaart jou een dure elektrische power steering en uwe *porsche blijft (wordt) origineel. :think:

4 reacties aan het bekijken - 46 tot 49 (van in totaal 49)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.