F 1 2006

Home Forum Zeverhoekje F 1 2006

• Maker
    Discussie
  • Eindelijk start terug de F1 ,en dit jaar met de V8 blokjes ❗ ben eens benieuwd 😕 ,ik mis geen enkel race ! en jullie ?

Greetz Boxster / Kimi 😆

Een van de mooiste wagens,maar waren ze toch maar wat meer betrouwbaar 😳

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
  • S2

[quote=”Setakira”:1v7ds1ra]thanx voor de info S2, precies echte kenner 😀

“geknepen” V10 = omdat men eigenlijk met een V8 “moet” rijden dit jaar?[/quote]

Idd

Algemene richtlijn: 2.4 V8
      Uitzondering voor 2006 en 2007: “oude” 3.0 V10 (met luchtinlaat beperking + max. toerental begrenzing)

Normaal moet een nieuwe “full-open” V8 makkelijk meer pk’s kunnen halen dan een oude “beperkte” V10. Het grote punt was de betrouwbaarheid van het nieuwe concept, maar blijkbaar hebben alle teams “op uitzondering van die ene BBQ vorige race” hun huiswerk uitzonderlijk goed gedaan.

Ben verre van een echte kenner, maar wel een liefhebber van alle autosport.
      Was tot dit jaar ook lid van een race team in de Zolder Touring Cup.

thanx voor de info S2, precies echte kenner 😀

“geknepen” V10 = omdat men eigenlijk met een V8 “moet” rijden dit jaar?

S2

[quote=”jokke”:1zszywk1][quote=”Setakira”:1zszywk1]…….

…….Maar wat is dat team Torro Rosso eigenlijk? 2de Red Bull?[/quote]……..

Volgens mij is dat ex-minardi.[/quote]

Torro Rosso = ex-minardi (en inderdaad 2de Red Bull team, maar dan met Cosworth motoren (geknepen V10) ipv de Ferrari klantenversie (V8 ))
          Midland F1 = ex-Jordan Toyota (ook met een geknepen V10)
          Super Aguri F1 = totaal nieuw team, gebaseerd op chassis van Arrows uit 2002 met old school Honda V10 (geknepen) (nieuw eigen chassis tegen de 5de race). Weetje, manager van dit team is voormalig F1-piloot Aguri Suzuki.
          “Sauber” BMW = Heeft de motor en de sponsors afgepakt van Frank Williams en rijdt nu in de kleurstelling van BMW.
          Willams = Is zijn BMW motor kwijt, maar rijdt nu met Cosworth (dat reeds veel ervaring heeft met V8 motoren), blijkt tot nu toe een goeie zet te zijn. Kleurpallet kan tot verwarring leiden met BMW.
          Honda = Heeft alle aandelen van BAR overgekocht en is nu net als Renault, Ferrari, Mercedes en BMW alleenheerser in het team.

[quote=”Setakira”:1enc7zzn]…….

…….Maar wat is dat team Torro Rosso eigenlijk? 2de Red Bull?[/quote]……..

Volgens mij is dat ex-minardi.

Wel S2 daar mag je zeker van zijn dat ik de start zal zien 😉 daarna starten we onze Porsches 😆

S2

[quote=”Boxster”:34f7mypt]Nu is Maleisie aan de beurt,ben terug benieuwd ,zij gaan racen ➡ wij doen lekker een porscherit ( Lentebloesemrit ) en na de rit kijken we dan lekker naar de race 😉

Greetz Boxster[/quote]

Start is om 08.00 uur ‘s morgens (tijdsverschil met Maleisië = 6 uur), dus misschien kan je de start nog meepakken?

Als ik een weekendje vrij ben (en mijn zoon niet moet terugbrengen) tijdens een race wil ik ook mee gezellig in groepkomen genieten 😉

Nu is Maleisie aan de beurt,ben terug benieuwd ,zij gaan racen ➡ wij doen lekker een porscherit ( Lentebloesemrit ) en na de rit kijken we dan lekker naar de race 😉

Greetz Boxster

Anoniem

Tja, maar wie heeft er nen hele groten teevee ?

ken

[quote=”Boxster”:1zizer9s]Wel Ken,volledig mee eens.we volgen samen de F1 op ,en ook hier op het forum ,tof toch he mannen[/quote]

😉 Geen probleem
                        Zeker weten heel tof

En mss zoals eerder gezegd werd eens samenkomen om samen een wedstrijd te bekijken…

Wel Ken,volledig mee eens.we volgen samen de F1 op ,en ook hier op het forum ,tof toch he mannen

ken

‘t was zeker een geslaagde openingswedstrijd van het seizoen 🙂

‘t slippertje van Massa da scheelde ni veel, een geluk dat Alonso het gezien had en natuurlijk is er ook een beetje geluk voor nodig…
                            Ook al in de start hinderde Massa Alonso, maar Alonso liet hem zeker niet doen

Zeker niet vergeten dat Raikkonen vertrokken is van de laatste plaats en dat hij toch als 3de over de finish reed 😉
                            Ook een zeer knappe prestatie

Inderdaad volgens mij gaan we ook iets mogen verwachten van Honda…

vorige jaar was het terug een beetje spannend, maar 2003 en 2004 vond ik persoonlijk niet echt zo geslaagd…
                            Nu dit jaar is alvast goed van start gegaan vind ik

Op naar de volgende GP

S2

🙂 )

Verrassing voor mij vandaag: Nico Rosberg

Daar zullen we nog van horen. 1st GP F1, en al onmiddellijk snelste ronde en 7de plaats met een matige wagen. Chapeau!

[quote=”S2″:r9hs123q][quote=”chris_lbr”:r9hs123q][quote=”Boxster”:r9hs123q]Eindelijk start terug de F1 ,en dit jaar met de V8 blokjes ❗ ben eens benieuwd 😕 ,ik mis geen enkel race ! en jullie ?[/quote]

Ik mis er zo weinig mogelijk. Daarstraks ook gekeken en was een vrij mooie race, vooral op ‘t einde tussen den blauwe en den rooie.

Alleen hebben ze weer een stom reglement opgesteld voor de kwalificaties 👿 . Had Kimi van voor gestart dan had hij evengoed kunnen winnen. 3 topteams die aan elkaar gewaagd zijn dit jaar dus ‘t zal nog spannend kunnen worden.

HUP KIMI ! 😀 [/quote]

3 Topteams: Ferrari , Renault & McLaren?????

Ik denk dat je daar zeker Honda mag bijrekenen!! Button heeft weer zeer fraai gereden.

Ik blijf dan ook trouwe Honda F1 fan 🙂 [/quote]

Jep daar heb je zeker gelijk in S2,Honda is zeer goed bezig,dus die mogen zeker bij de topteams gerekend worden,dat valt zeker niet te zeggen van BMW & Red – Bull ,ik denk dat Renault terug zeer moeilijk zal te kloppen zijn ❗
                                Ik heb wel het eerste stuk gemist verdomme !! in de tv gids stond start om 14 h sporza,welke kiekens zetten die programmas erin

Greetz Boxster / kimi

S2

[quote=”chris_lbr”:3ul6fauu][quote=”Boxster”:3ul6fauu]Eindelijk start terug de F1 ,en dit jaar met de V8 blokjes ❗ ben eens benieuwd 😕 ,ik mis geen enkel race ! en jullie ?[/quote]

Ik mis er zo weinig mogelijk. Daarstraks ook gekeken en was een vrij mooie race, vooral op ‘t einde tussen den blauwe en den rooie.

Alleen hebben ze weer een stom reglement opgesteld voor de kwalificaties 👿 . Had Kimi van voor gestart dan had hij evengoed kunnen winnen. 3 topteams die aan elkaar gewaagd zijn dit jaar dus ‘t zal nog spannend kunnen worden.

HUP KIMI ! 😀 [/quote]

3 Topteams: Ferrari , Renault & McLaren?????

Ik denk dat je daar zeker Honda mag bijrekenen!! Button heeft weer zeer fraai gereden.

Ik blijf dan ook trouwe Honda F1 fan 🙂

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 55)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.