Fabspeed Supercup

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Fabspeed Supercup

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met Fabspeed en dan specifiek de Supercup uitlaat voor op een 911 3.2?
    Ik ben aan het overwegen om de huidige inox uitlaat op mijn 3.2 te vervangen door de Supercup van Fabspeed.

Ik vind het alleen zeer jammer dat ik geen inschatting kan maken in hoeverre deze “te luid of storend” zou kunnen zijn.

Grtz Akai

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Allen bedankt voor de antwoorden.
      Het “in orde zijn voor de keuring” is natuurlijk wel een issue gezien deze Porsche nog gekeurd is als dagelijkse auto (alhoewel er zeker geen 1000 km/jaar wordt mee gereden).
      Ik heb geen zin om ieder jaar weer een hoop gepruts te moeten doen om toch maar door de keuring te geraken.
      Ik kijk zeker nog verder wat eventueel mogelijk is en hou jullie op de hoogte.

Grts, Akai

123

eeh, gehuil van een motor is in mijn boekje net desirable..
        krijg je maar echt goed met atmosferische motor en veel toeren.

Fabspeed zorgt voor mooie  ,doffe  en zware klanken  
           Geen gehuil 

J

Ik heb al jaren SSi’s en een M&K einddemper.
            Enige vraag die ik op de keuring kreeg was om eens wat gas te geven zodat ze hem goed konden horen…
            Wat natuurlijk niet wil zeggen dat er volgende keer geen opmerkingen over gaan komen.

Akai,

Doe zeker wat meer research naar de decibels die je gaat produceren want die Fabspeed heeft erg kleine “kamers” om te dempen. Die twee verdikkingen op de buis gaan qua demping niet veel teweegbrengen.  En een TE luide uitlaat gaat snel vervelen.
            Van de Fabspeed website:

This racing inspired exhaust system replaces the restrictive factory muffler with a free-flowing resonated design to immediately bring out the roaring sound of the 3.0L / 3.2L engine.
            SOUND:The Fabspeed Supercup Exhaust is the loud and proud system that’s aggressive enough that we recommend it for track use only.

Maw, ze zeggen zelf al dat het een erg luide uitlaat is.

https://www.fabspeed.com/porsche-911-carrera-supercup-exhaust-system-1976-1989/       —> zit een soundclip bij, denk ik.

Heb je al eens gekeken naar de 1in – 1out einddempers van M&K?
            Oerdegelijk materiaal, en een heel goede reputatie, superlicht, en nog een pak goedkoper dan die Fabspeed!

Single Inlet single Outlet

Mooi, maar onze vrienden van de technische keuring gaan hier niet mee lachen.

Toen ik de laatste keer ging maakten ze problemen over mijn inox Dansk uitlaat die er voor de rest uit ziet als de originele. Een imbeciel van de keuring merkte op dat het niet de originele uitlaat was. “Knap gezien” zei ik, “na 25 jaar dienst was de originele versleten en nu hangt er eentje onder die niet roest. En hiermee kom ik toch al een jaartje of 9 naar de keuring en heb jij, of één van je collega’s, hier nooit iets over gezegd.”

En toen was het goed.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.