Facelift 996 –> 997

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Facelift 996 –> 997

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Heeft er iemand ervaring met de ombouw (voorkant) van een 996 naar de 997 look, door bvb. vhtuning ?

      We denken eraan om deze ingreep te laten uitvoeren maar willen graag ervaringen kennen van anderen.
      Dank bij voorbaat 🙂

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • Wat bij mij opkomt als er sprake is van een ombouw naar een facelift (van eender welke wagen) is dat de wagen een ongeval gehad heeft.
        Dan maakt het ook niet echt welke neus er opkomt, daar de prijs van loon en stukken niet echt veel zal verschillen.

          Jullie hebben dan ook al wat tijd samen in de wagen doorgebracht hé 😉

            Mich kent me een beetje 😉 😆 😆 😆

              [quote=”knoet”:2l2j46hf][quote=”911-lover”:2l2j46hf]Had jij je wagen ook niet omgebouwd naar 996 snuit 🙄 ❓ 😉 [/quote]

              ik niet, mijne is gans origineel op de uitlaat, wielen en ophanging na…[/quote]

              …denk dat je de pointe mist Knoet…911-lover wil een beetje sollen/plagen denk ik… dit is een soort van instinker in het mooi Nederlands als ik het goed heb 😉

                [quote=”911-lover”:ucgmvlyz]Had jij je wagen ook niet omgebouwd naar 996 snuit 🙄 ❓ 😉 [/quote]

                ik niet, mijne is gans origineel op de uitlaat, wielen en ophanging na…

                  Had jij je wagen ook niet omgebouwd naar 996 snuit 🙄 ❓ 😉

                    ombouw is zo een beetje “willen maar niet kunnen” vind ik 😕

                    een 996 naar 996 phase 2 vind ik nog net op het randje van aanvaardbaar

                      Onder “KrienieBernie geraak ik niet meer op het forum sinds ik mijn email gewijzigd heb in mijn profiel…maar dat terzijde … 😕

                      Bedankt voor de antwoorden…. ik denk dat ik er inderdaad ga “afblijven” en de wagen netjes origineel ga laten….

                      Porsche groeten,
                      Krienie & Bernie 8)

                        [quote=”Daggie”:2o372c2z]”echte” ombouw: doen !!

                        ombouw ala Van-Zweeden, VH: WEGBLIJVEN. Daar steken ze polyester wielkassen en voorbumper enzo. Dus dan kan je ook nooit geen echte 997 voorbumper meer kopen (of een lipje ervoor oid). (en bovendien ziet het er ook gewoon mottig uit .. kijk eens naar het stuk tussen de lichten en de capot .. )

                        Echte ombouw = originele motorkap, voorbumper, gardeboes, … en dan de gardeboes aanpassen aan de 996. Kost waarschijnlijk een veelvoud van de polyester ombouw’en …[/quote]

                        Ik sta voor 100% achter dit antwoord maar ook achter dat van Koen de wagen zal zeker waarde verliezen maar dit is en eigen keuze.

                          “echte” ombouw: doen !!

                          ombouw ala Van-Zweeden, VH: WEGBLIJVEN. Daar steken ze polyester wielkassen en voorbumper enzo. Dus dan kan je ook nooit geen echte 997 voorbumper meer kopen (of een lipje ervoor oid). (en bovendien ziet het er ook gewoon mottig uit .. kijk eens naar het stuk tussen de lichten en de capot .. )

                          Echte ombouw = originele motorkap, voorbumper, gardeboes, … en dan de gardeboes aanpassen aan de 996. Kost waarschijnlijk een veelvoud van de polyester ombouw’en …

                            [quote=”911-lover”:f15s2im4]Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
                            Wel weet ik uit discussies hier en op het Nederlandse PorscheForum dat dit een enorm waardeverlies voor de wagen gaat zijn en deze bij verkoop moeilijk een Porscheliefhebber zal vinden.
                            Deze ombouw moet je enkel laten doen als je er zelf 100%achter staat en van plan bent deze wagen nog lang te houden. Anders zou ik het ten stelligste afraden.[/quote]

                            Zeer wijze raad Koen.
                            2de hands Porsche’s worden meestal gekocht door liefhebbers en die moeten niks weten van zo een verprutste auto. Als de auto een “bijhouder” is dan kan je natuurlijk doen wat je wil maar wil je hem ooit verkopen aan een redelijke prijs dan zou ik het niet doen.
                            De 996 is dermate geproduceerd dat een potentiele klant altijd veel keus zal hebben in de komende jaren met gevolg dat die waar aan geknoeid is zullen blijven staan.

                              Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
                              Wel weet ik uit discussies hier en op het Nederlandse PorscheForum dat dit een enorm waardeverlies voor de wagen gaat zijn en deze bij verkoop moeilijk een Porscheliefhebber zal vinden.
                              Deze ombouw moet je enkel laten doen als je er zelf 100%achter staat en van plan bent deze wagen nog lang te houden. Anders zou ik het ten stelligste afraden.

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.