Facelift Porsche 911 Turbo is er !

Home Forum Porsche Talk Facelift Porsche 911 Turbo is er !

  • Maker
    Discussie
  • Dit zijn de eerste officiële foto’s van de nieuwe/gefacelifte 911 Turbo. Net zoals de gewone 911 krijgt de Turbo ledjes, PDK en meer vermogen. De Turbo komt op een totaal van 500pk, daarmee sprint hij met launch control in 3,4 seconden naar de 100km/u. Net 0,1 seconden sneller dan de Nissan GT-R overigens. Hij houdt het pas voor bekeken bij 312 km/u.

    Ook aan het milieu is gedacht door het verbruik te reduceren van 12,5 naar 11,4 L/100km. Ook zij CO2 daalt, naar 244 gram per kilometer. De 911 Turbo zal voor het eerst op het salon van Frankfurt te bewonderen zijn. via http://www.autofans.be/content/facelift … 1-turbo-er

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • [quote=”993S”:2kkuvh83]Komaan Audio , da staat al maanden in alle boekjes en bovendien is de standaard 911 vernieuwd , dan weet ieder verstandig mens dat de rest volgt.
      Vindt uw opmerking raar dat ze dit of dat niet zouden gezegd hebben.[/quote]

      Is wat hij zegt hé.
      Waarschijnlijk een goede korting op de “laatste” modellen gekregen ❓
      Hij was er toch vrij slecht gezind over.

        Komaan Audio , da staat al maanden in alle boekjes en bovendien is de standaard 911 vernieuwd , dan weet ieder verstandig mens dat de rest volgt.
        Vindt uw opmerking raar dat ze dit of dat niet zouden gezegd hebben.

          En zo zitten ze al aan 500PK 😯
          Wijzigingen zijn subtiel. Maar voor sommigen is het inderdaad een “vloek” waard. Een klant van mij heeft een drietal maanden geleden een nieuwe 997 turbo cabrio bij Verellen gekocht. En nu komt de facelift er al (wat ze trouwens niet tegen hem hadden vermeld, verkoopcijfers op dat moment tellen).

          Een facelift mag maar hoeft niet. Ik zou al teverden zijn met een jonge okkazie met weinig kilometers 😆

            Wat mij altijd verbaast (mooi of niet mooi) is de techniek, weer een dikke liter minder verbruik en toch nog hoger prestaties uit zo’n relatief “kleine” motor.

            Straks moet ik mij 993 cabrio weg doen voor een nieuwe 997 Turbo Cabrio omdat die veel minder verbruikt :mrgreen:

              [quote=”911-lover”:189w39yq]HIER nog hopen info

              Ik vind het wel jammer dat na amper 2 jaar na de lancering van de turbo je al met een “oude” wagen zit 😕 [/quote]

              Ik zit er niet echt mee,Koen.De nieuwe versie is ook weer een superwagen.Al vind ik de velgen minder mooi.

                Daar ben ik het idd mee eens

                  of het nu een 996 of 997 turbo is,geen kat die daar naar maalt,het is en zijn fantastisch mooie wagens.
                  de doorsnee mensen kennen dikwijls het verschil tussen een 996 of 997 niet eens,laat staan de facelift van de huidige 997
                  alleen de echte liefhebbers zullen kijken naar die kleine details die het verschil maken.
                  eigenlijk is het zeer simpel het is en zijn porsches,of ze nu andere lichten hebben en wat pk’s meer dat gaat het verschil niet maken.
                  het enige waar het om draait is het rijplezier,daar zal iedere porschist het met me eens zijn of hij nu in een 356 of een 997 rijdt,iedereen beleeft het porsche rijden op zijn manier 😀 D D

                    Klopt Denis , en die waarde is op termijn wel waar .
                    Maar toch zou ik het erg vinden om + 150.000€ uit te geven om dan een jaar of een oude wagen te moeten zittanderhalf jaar later met een “oud” model te zitten daar er een facelift komt .
                    De facelift is mooi natuurlijk en de lichten van de nieuwe vind ik super , maar ik vind het erg voor de mensen die bvb vorig jaar een nieuwe hebben gekocht .
                    Als je een tweedehandse koopt is dat niet van belang , maar eerder een voordeel .
                    Bij elke vernieuwing van een model zakken de prijzen van de vorige modellen .

                      Koen, je maakt toch een grapje hoop ik ?

                      Ten eerste is er weinig verschil van uiterlijk, alleen de lichtblok achter.

                      En nog belangrijker, hebt gij Porsche al anders weten doen ?
                      911 turbo 3.0 na 2 jaar vervangen door 3.3 met andere spoiler enz.
                      964 turbo na 2 jaar vervangen door 3.6 turbo. En die was na 1 jaar al een oud model.

                      De 996 turbo is ocharme 1 jaar op de markt en ze veranderen het dashboard.
                      En zo kan ik nog vanalles opsommen.

                      Bovendien heeft de nieuwe geen GT1 motor meer maar de direct ingespoten injectie motor van de huidige Carrera.
                      Dat betekent dus dat de huidige turbo de allerlaatste is met deze bijzondere motor. Dit 997 turbo model is dus 3 jaar gebouwd en zal zo goed als zeker een grote verzamelaarswaarde krijgen in de toekomst. Tenminste de goede exemplaren met niet teveel km’s.

                      Oh en nog vergeten, de 997 turbo is in Mei 2006 aan de eerste klanten uitgeleverd. De nieuwe turbo zal pas eind 2009 als MJ2010 geleverd worden.
                      Dat is dus 3.5 jaar.

                        HIER nog hopen info

                        Ik vind het wel jammer dat na amper 2 jaar na de lancering van de turbo je al met een “oude” wagen zit 😕

                          mega mooi

                        11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.