Factory visit met PC Francorchamps

Home Forum Porsche Uitstappen Factory visit met PC Francorchamps

• Maker
    Discussie

• 123

Vrijdag avond aan de Shell bij Barchon afgesproken met een groep van PCF.
      Ik wam toe net toen ze gingen vertrekken, dan maar voor gereden en gas gegeven..
      colonne rijden is niet voor mij, ik let liever op de baan dan op waar al de rest zit. en zat al in een stevig tempo want ik kwam van ver.

Het ging snel richting Domain Monrepons

Helaas pindakaas, het Shlosshotel zitin de bijgebouwen , die wel nais waren maar niet zo nais als het shloss zelf 😀
      Het was vlak voor 21h toen ik er aankwam, rap gedouched en naar te restaurant… de rest was onder tussen ook al aangekomen.

Fancy Cheeseburger (ook nais) en een Scotch om het weg te spoelen.. en naar bed.

Best wel swanky omgeving.. Paarden en Golf toestanden.
      Apparantly zou dit het hotel zijn waar Porsche Finance uithangt omdat ze daar in de buurt zitten.

Ontbijt was ook heel dik in orde, liep daar schoon volk rond op hoge stelten, maar goed ontbijten vliegen van voorruit afkuisen.. en klaar om richting Zuffenhausen te karren. Ik dacht dat de PCM een muziekje ging spelen toen ik Porscheplatz in duwde, maar nee. niks
      Misschien omdat de mijne een Finse is die bij Valmet is gemaakt.. geen idee.

Opnieuw de colonne vorming achter me gelaten, ik kan het echt niet, en in bizzy morning traffic.. Gaan met de banaan.

Het was er drukker dan alle voorgaand keren.. er waren blijkbaar een paar Airbus 380’es uit China geland ( merkbaar in de wc’s van t museum what a mess).

Het museum as always , de vaste waarden en een 40% nieuwe auto’s sinds ik er laatst was met Sound Night.
      de Shop had weinig nieuws…

Deze keer met een gids die toch best wel toegevoegde waarde bood..Goeie interactie, weetjes.. Veel 917’s deze keer..
      De Salzburg 917 Le Mans winner stond er op leen..
      Ook unicum was 917-027 , das die met de Flat16 die door Mezger ontwikkeld was maar dan nooit is gebruikt want… TURBO
      En die stonden er nu ook , de 917/30’s.
      En de mock up nieuwe 917.. Die ik eigenlijk niet zo mooi vond.. zeker de achterkant was meh.
      leek niet Porsche like en die blazer op de rug was gewoon willen maar nie kunnen.

Boven klein 914 expositie, 914/4 914/6 916 914S (8cyllinder) en wat concepts die , well, te lelijk waren voor productie want het leek op een renault

THE PRECIOOOOOUUUUUUuusss

Na een geweldige lunch in Christophorus (service perfect, niks gehaast, niks te traag, glas altijd gevuld, ongeloofelijk malse steak !!) was het tijd voor factory visit.. GSM afgeven en richting fabriek.

de algemene impressie.. plek tekort en plek tekort.
      Ze kunnen niet horizontaal of verticaal uitbreiden. en werken al met lijn op 3 etages was best uniek is voor auto constructie.
      Heel weinig robots.. bijna alles hand assemblage behalve het raam lijm verhaal.

Er is maar 1 lijn waar ze 40 something modellen op maken, tegenwoordig dus alle 2 deurs.
      Cayman box 911.
      Ze kunnen allemaal door mekaar gemaakt worden. Toen wij er waren voornamelijk 911’s
      4S coupe
      4S cab
      Cup met kooI
      een spyder
      een c2 coupe
      dan een GT3..

er gebeurt niks in batches.

Op het eind stond er een chassis van een nieuwe flatnose apart… konden er rond staan en kijken.
      de grap was als we nu one initialen erinzetten als ze even niet kijkt.. kunnen we binnen 20 jaar bij Bonhams op de veiling als expert gaan getuigen..
      ja dit i seen echte want . kijk daar onderaan staan die initialen 😀

nee, toch maar niet gedaan 😀

Al bij al een geweldige dag, PCF is leuke bende, nog redelijk veel Nederlandstaligen en goeie ambiance ongeacht wie welke taal spreekt.

Rond 15h30 de Cayman terug in en na wat File buiten Stuttgart, de zweep erop .
      Dat duitsers gediciplineerd naar rechts gaan na het inhalen is ook onzin.. zelfde gedoe als in Belgie , treintjes op linker vak en dan niks op rechtervak.
      Ik gok weinig politie op autobahn, net zoals in Belgie, en iedereen doet maar waar ie zin in heeft.

ok, dan maar rechts.. en dan knipperen ze maar met de lichten.. boeien hoor..

Die Shell Vpower Racing 100 smaakte lekker zei ze en ik denk dat er ergens met beetje bergaf een 260 te zien was op de GPS.
      Maar das al spannend hoor.. die Duitse autobahn is niet de billiard tafel die sommige mensen er van denken.. En er zitten bochten in die aan 260 toch wel scherp kunnen lijken.

Even langs de Nurburgring, maar was aan de late kant en er stonden veel motos.. dan maar niet gebleven en twas te warm en kwas te moe om te kamperen ..

Rond 21h45 thuis . just in time for beer Oclock

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Tof verslag :up:

Thanks for sharing !

[quote=”ZUFF-718″ post=277207]Zeer leuk en boeiend verslag in een “notedop” :drink: :drink: :drink:

Deze rode met lange witte strepen met nr 23 : is dat de nwe 917? ik vind die wel iets hebben. Gaat die in productie of is het een prototype ?

[/quote]

idem, ziet er knap uit !!!

123

tja, maar die 935 in gelimiteerde oplage… ook die wordt niet geraced.
            Persoonlijk vind ik het dan de naam 935 nie waard.. noem hem dan flatnose. maar niet 935.

Een 935 die niet raced en niet domineert op gelijk welk circuit tegelijk gelijk welke competitie(afgezien van Porsche’s own zoals 917 of Group C 956/962 of proto’s a la 936 of de RS spyder) is geen 935.

Heeft te maken met Racing authorities a la FIA en AOC.
            De competities zijn stukken fermer gereglementeerd dan destijds in 1969 toen met maar eventjes 25 exemplaren uit de mouw moest schudden om homologatie GT te hebben en te kunnen racen…

Racen, net als sportschieten btw.. is een spel van reglementen…. Wie het best met de regels kan spelen heeft de beste kansen op success.

Er was eens ene die in Nascar mee deed, Smokey Yunick., Die deed niet anders dan de reglementen bespelen.
            1968 strictly stock.. tank mocht niet groter zijn dan zoveel gallon… niemand iets gezegd over de leiding.
            Ok, hij maakte een leiding van 5 cm dik en 4 meter lang… waar 20 liter of zo benzine in zat… (afgerond naar metric, ging over gallons, inches en feet).

hij won gewoon omdat hij veel minder moest pitten… cheating? no maar wel op t randje.

Nu in 2019 zijn de regs al zodanig geevolueerd dat je niets meer kan prutsen zoals in die tijd, en je niet zomaar een auto kan maken en dan denken dat er een race klasse voor zal bestaan.

de ADAC 24H is dan een beetje een uitzondering waar ze mentaliteit hebben van , if you bring it , we will make a class of it.
            Zie Glickenhaus SCG 003C die in eigen klasse rond reed. Maar Porsceh zal nooit inzetten op zoeen uitzonderings race.. kosten baten analyse is gewoon niet goed.

Als men er een racer van maakt , heeft het toch iets hebben :driver:

123

das gewoon een concept mock up, in model klei met wrap over.
                er ligt een blok klei neffest , heeel zacht materiaal.. stond speciaal een glazen wand rond om dat het ding zo fragiel is.

Zoiets dus

Neus is mooi vinnik, maar achterkant is niet Porsche like.. Zonda of Koenigsegg achtig..
                Er zit gewoon een je ne sais quoi niet juist op de achterkant.

En zoals ik zei die wimpy blower op de rug.. We weten maar al te goed dat er niks luchtgekoeld op kan komen in 2019

Zeer leuk en boeiend verslag in een “notedop” :drink: :drink: :drink:

Deze rode met lange witte strepen met nr 23 : is dat de nwe 917? ik vind die wel iets hebben. Gaat die in productie of is het een prototype ?

123

Deze 914 proto in de shop was wel mooire dan die die boven stond..
                    914/6 Graf Goertz stond er bij

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.