Factorytour van Porsche in Stuttgart

Home Forum Zeverhoekje Factorytour van Porsche in Stuttgart

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Nu dinsdag ga ik en mijn vrouwke het Porschemuseum bezoeken.
    Ik lees op de site dat je ook een factorybezoek kan doen.
    Iemand ervaring met deze factorytour.

Mvg
    Costa

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
    • 45 euro of 5 euro bij een TUV station in Duitsland (daar heb ik het vorig jaar bij onze trip naar Essen gehaald) Toch een verschil hé. Ik weet niet in hoeverre er strenge controles zijn. Voor zover ik het kon inschatten zag ik toch veel wagens zonder vorig jaar.

Patrick,
        Betreffende je vraag ivm de umweltplakette en het splitsen van het topic…
        Graag, echter wordt in de meeste replies gesproken over zowel de umweltplakette als over het Porsche museum. Om de thread leesbaar te houden is het dus best om alles te laten staan, anders staat er een deel museum bij de plakette-thread en omgekeerd :up:

Mensen die iets willen weten over de umweltplakette komen via de zoekfunctie ook hier terecht.

Patrick lig niet wakker van dat umwelt-plakette .Als ze je ooit doen stoppen moet je max 45 euro betalen .

Porschemuseum is top .Een bezoek aan de fabriek is mogelijk maar niet eenvoudig .Via een club kan je dit bezoeken .Ze wijken niet af van hun aantal deelnemers .
            Als je in Stuttgart ben bezoek eens Mercedes en Meilenwerk in Boblingen .

Vandaag zo een groene umweltsticker gekocht voor 5€,hier op 50 meter van ons verblijf.Gewoon een garage van Subaru binnengestapt en het inschrijvingsbewijs laten zien en 2 min later met groene sticker buiten gestapt.
              Ik vermoed dat iedere garagist deze sticker wel liggen heeft.
              Ik ben wel met mijn DD naar hier gereden en niet met de P.

Sticker kan in België worden aangekocht.
                https://www.touring.be/NL/tools-advies/op-vakantie-vertrekken/auto-vakanties/reis-voorbereiden/vignet-peage-shop/landen/duitsland.asp

Maar nu zijn wel zeer Off topic bezig.
                Kan één van de mods hier geen item van maken?

Museum ligt binnen zone dus dat is nougabollen om tot in de buurt te komen met de Porsche :bounce:

Wij zouden eventueel in Juli het Porsche museum gaan bezoeken en dit eventueel met de Porsche 924S maar ik vroeg mij ook af hoe zit dat met de Umweltplakette. Hoe is dit te doen in de omgeving Stuttgart en centrum Stuttgart.

@911addict.

Zoals je kan lezen in één van mijn vorige post heb ik een antwoord gekregen op
                        mijn mailtje. 🙁
                        Blijkbaar zijn er enorm veel aanvragen voor de factorytour en er is geen paats
                        meer vrij
                        Voor het Umweltplakette maak ik mij niet veel zorgen dan.

Costa

Een mailtje sturen is voldoende. Vorig jaar eind november was er blijkbaar plaats genoeg, want kon de tour doen op dag en uur naar keuze. Was toen ook 3 dagen in Stuttgart, maar heb het Mercedes Museum niet gedaan. Ik rijd wel met een Merch (firmawagen) als DD, maar voel verder geen binding met de ster. Heb wel de kerstmarkt gedaan, wat mijn madam dan weer super vond :-). Heb daar overal rondgereden, tot in centrum centrum zonder Umweltplakette, en geen problemen gehad.

🙁 :bounce:

Ook al antwoordje gekregen:
                              Sehr geehrte Familie,

vielen Dank für Ihre Anfrage vom 21.03.2014.

Wir freuen uns sehr über Ihr Interesse an unserem Haus und Ihrer Anfrage
                              für eine Werksführung.
                              Auf Grund von Werksferien und technischen Umstellungen in der Produktion
                              können wir in der Zeit vom 19. Juli 2014 – 31. August 2014
                              leider keine Werksführungen anbieten.
                              Wir bedauern sehr, Ihnen keine andere Nachricht zukommen lassen zu können.
                              Gerne bieten wir Ihnen einen Besuch im Porsche-Museum an. In der
                              beigefügten Infomappe erhalten Sie alle Informationen dazu.
                              (See attached file: Infopaket Porsche Museum inkl Schulklassen.pdf)
                              Sollten wir für Sie eine Buchung tätigen dürfen, freuen wir uns über eine
                              E-Mail von Ihnen mit Ihrer kompletten Anschrift + Telefonnummer.
                              Wir bitten um Ihr Verständnis und danken Ihnen für das entgegengebrachte
                              Interesse.

Mit freundlichen Grüßen,

Cindy Gonschorek
                              Buchungsmanagement Werksführungen

Hallo,

Dit is het antwoord dat ik gekregen heb ivm de fatorytour. 🙁 🙁
                                Dear Mr. Cool,
                                Thank you for your interest in Porsche AG and your request for a factorytour.
                                Unfortunately we received so many tour requests for 2014 that we are not
                                able to place every group asking for a tour.
                                Therefore we are not able to offer you a factory tour for your requesteddate.
                                We offer you the visit of the Porsche Museum: Opening hours: Tuesday – Friday from 09.00 – 18.00 hoursSaturday/Sunday from 09.00 – 18.00 hours
                                Address: Dr. Ing. h.c. F. Porsche AGPorsche MuseumPorscheplatz70435 Stuttgart+49 (0)711 / 911-20911info.museum@porsche.de (See attached file: Visitor Information Porsche Museum.pdf) We thank you for considering Porsche AG as worthwhile for a visit and truston your understanding as we remain with best regards.

Costa

Is in Duitsland verplicht (ook voor buitenlanders) om in bepaalde (stads-)delen te mogen rijden.
                                  Maar heb er tot nu toe ook nog geen aangekocht.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 23)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.