Facturen

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Facturen

• Maker
    Discussie

• rjf

Vandaag een bepaald P.C. in België gevraagd om me kopijen van de facturen van het onderhoud van mijn P. op te sturen. Vertelden ze me dat ze dat niet konden (wilden?) doen. For the record, de facturen dateren van een periode waar de auto nog niet in mijn bezit was…

De bedoeling is te kijken wat er in het verleden aan onderhoud is gedaan voor ik hem zelf bij de garage binnen steek …

Is dit normale gang van zaken ?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Oei Wim!

Hopelijk komt t goed en is het gewoon wat ‘nonchalance’ van de laatste eigenaar…

Wim

Ben ook benieuwd wat daar gaat uitkomen.
          Hopelijk loopt het allemaal goed af.

😯 😥 ‘vreemd’ op zijn zachtst uitgedrukt! Ik voel enkele minder leuke herinneringen opkomen, en kan me helaas dan ook goed inleven in hoe dit aanvoelt! 👿 Hopelijk draait het niet uit op een hele reeks ontgoochelingen!

“En”, zoals Piet zou zeggen, “wat hebben we geleerd vandaag?”

😕 🙁

Fingers crossed, maar ziet er niet goed uit.
              In elk geval het door hen voorgestelde onderhoud laten gebeuren bij Porsche.

rjf

En nu neemt het verhaal plots een vervelende wending…

Terug contact opgenomen met het PC met de vraag een onderhoudshistorie door te mailen ipv facturen. En wat krijg ik daar te horen … de auto is daar niet in onderhoud geweest dit jaar ❗

Blijkbaar hebben die bandieten van verkopers dus geen onderhoud uitgevoerd (op 40K km voor de Boxster vrij cruciaal) en is de auto tout cour al minstens 1,5 jaar niet voor onderhoud binnen geweest. Ikzelf rijdt dus ook al sinds maart 5000 km niets vermoedend rond 👿

Garage gebeld waar ze uiteraard uit de lucht kwamen vallen. Ik had jammer genoeg niet de verantwoordelijke verkoper aan de telefoon maar zijn collega. Die zat toch wel verveeld met de hele zaak, zeker omdat ze heel goed hadden kunnen weten dat ze toch door de mand gingen vallen wanneer ik het PC zou bellen voor een factuur. Of gingen ze er vanuit dat ik wss toch niet ging bellen en ze er alsnog onderuit gingen komen?

Soit hij stelde voor het onderhoud alsnog uit te laten voeren en hij gaat me terug contacteren na overleg met de verantwoordelijke… Ik ben benieuwd 😳

PS. Heb van het PC wel onderhoudsinformatie gekregen van hun laatste ingreep in augustus vorig jaar: 200 euro voor “ALLE FOUTCODES WISSEN”… Vreemd …

toen ik mijn Boxster S kocht in het OPC Knokke, hebben ze inderdaad ook gezegd dat echte facturen, alwaar naam en adres op stonden niet konden (wat eigenlijk een beetje overkill is, aangezien die gegevens in het onderhoudsboekje geschreven staan! :roll:), MAAR ze hebben mij inderdaad zonder enig probleem een onderhoudshistoriek kunnen uitprinten waar werkelijk letterlijk elke vijs op stond. Moet dus kunnen…

cabrio wim schrijft:

Maar is degene die het moet doen daar weer wel bereidwillig daarvoor. 🙄

als ze aanvoelen dat je toch daar niet zal langskomen voor onderhoud…

Wim

Moet normaal lukken denk ik.

Hebben dat bij Timo zijn Traffic 😳 ook gedaan, maar zonder de klant gegevens, maar met vermelding van nummerbord en chassisnummer.

Maar is degene die het moet doen daar weer wel bereidwillig daarvoor. 🙄

Dat ze geen facturen van een andere klant willen opsturen kan ik best begrijpen, maar kunnen ze geen uitprint bezorgen van de onderhoudshistoriek, waar de klantgegevens niet op staan? Het is maar een idee é…

rjf

Privacy my ass 8)

Nee ik begrijp het wel als daar namen/ adressen op staan dat dat nogal gevoelig ligt. De laatste eigenaar is de garagehandelaar waar ik hem gekocht heb en die verwees me door naar het P.C. waar ze hem in onderhoud hebben gestuurd. Dus dan maar weer terug naar de handelaar voor die factuur. 😈 :mrgreen:

Privacy, er is daar zelfs een wet voor en terecht!!!

Opvragen bij de vorige eigenaar(s), als je deze al zou kennen.

🙁 😈 🙁

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.