Familiedag kinderkankerfonds 10 september 2016

Home Forum Porsche Uitstappen Familiedag kinderkankerfonds 10 september 2016

• Maker
    Discussie
  • Beste forumbezoekers

Met Porschisten vzw hebben we ons geëngageerd mee te werken aan de familiedag van het Kinderkankerfonds.
    Deze dag heeft jaarlijks plaats op het terrein van ‘Mariagaard’ in Wetteren. Datum voor 2016 is zaterdag 10 september.

Onze medewerking werd gevraagd om met de kinderen een rondrit te doen van ong. een uur. Deze rondrit wordt uitgevoerd met politiebegeleiding, kruispunten worden afgezet, … zodat in colonne kan gereden worden. Start en aankomst in Mariagaard, in omgeving van de E40.

Wetende dat jaarlijks 100 à 120 kinderen deelnemen, beseffen we dat we dit met onze club niet alleen kunnen trekken. Uiteraard willen we geen kinderen ontgoochelen.

Vandaar nu al een warme oproep om 10 september a.s. vrij te houden zodat je die dag een glimlach kan toveren op een kindergezichtje.

We zullen binnenkort op onze website een aanmeldingsformulier plaatsen.
    Uiteraard hopen we dat de Porsche community, waarvan ik weet dat velen het hart op de juiste plaats hebben, massaal zal aanwezig zijn.

Bedankt!
    Patrick
    Voorzitter Porschisten vzw

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 154)
    • @gdpsyz, miniatuurbeelden gemaakt met een Sony ILCE5000

Nu ben ik wel aan ‘t blozen 😳

Maar, wie beeldjes wil zien, heel veel beeldjes: klik

[quote=”Veedub33″ post=241443]Hello,

Ook ik vond het een geslaagde dag, een pluim voor de organisatie en een mooi initiatief van de Porschisten! :respekt:
          Blij dat we erbij konden zijn. Ik kreeg het gezelschap van Louise en haar 2 zussen, kankerpatientje sinds ze 2,5 jaar oud is…..
          Ze hebben er volgens mij van genoten, de dames bleven vragen stellen over de wagen, de club enz… Louise zei dat ze het niet leuk vond ziek te zijn, maar dat ze wel steeds uitkijkt naar deze dagen…
          Enkele foto`s van de dag…..
          ][/quote]

Dju dju dju, van zo een bericht krijg ik de tranen in de ogen. Ik voelde mij op voorhand al schuldig dat ik er niet bij was, nu is dat gewoon nog erger geworden.

Maar wat ik eigenlijk wou zeggen : club der Porschisten en één der nieuwe bezielers Patrickvb … jullie hebben dit f a n t a s t i s c h gedaan! Jullie zijn een voorbeeld voor velen van ons. Ik weet zeker dat er nu iemand van boven meekijkt en er ook zo over denkt! :respekt: :respekt: :respekt: :respekt:

Hahaha Veedub, vooral die selfie en die achterbank foto, helemaal top! :up: :up:

Hello,

Ook ik vond het een geslaagde dag, een pluim voor de organisatie en een mooi initiatief van de Porschisten! :respekt:
              Blij dat we erbij konden zijn. Ik kreeg het gezelschap van Louise en haar 2 zussen, kankerpatientje sinds ze 2,5 jaar oud is…..
              Ze hebben er volgens mij van genoten, de dames bleven vragen stellen over de wagen, de club enz… Louise zei dat ze het niet leuk vond ziek te zijn, maar dat ze wel steeds uitkijkt naar deze dagen…
              Enkele foto`s van de dag…..

IMG_1746.JPG

IMG_1747.JPG

IMG_1748.JPG

IMG_1753.JPG

IMG_1755.JPG

IMG_1756.JPG

IMG_1757.JPG

Dit kan ook met de app “Snapseed”. Daar kan je al je gsm-kliekjes omvormen tot HDR/Drama/Tilt-shift/…. foto’s

Of door gebruik te maken van een “tilt-shift” lens.
                  http://www.digitalefotografietips.nl/fotosmaken/toepassingen-van-een-tilt-shift-lens/
                  In het onderste gedeelte van het artikel word over deze toepassing gesproken.

Dit mag een rare vraag lijken, maar hoe krijg je dit soort ‘miniatuur-foto-effect’ ? gaat over post #241315
                      ik ben niet bekend met fotografie maar dit is echt fantastisch mooi gedaan…

hoe noemt dit effect ? speciale software voor nodig ? kan dit met elke foto ?

Het gaat hier al even snel als in de politieseries op tv.
                        Men is de knuffel op het spoor.
                        :up:

PM

[hide]misschien een persbericht rondsturen of een bericht op facebook plaatsen om te delen?[/hide]

de zaak van de verloren knuffel….

Wagen ( Porsche 356) en eigenaar hebben we ondertussen op de gevoelige plaat. Maar deze wagen was niet aangemeld in Erpe-Mere. De wagen was al in Mariagaard toe we er aan kwamen.

Iemand die meer info kan geven?

IMG_4309-2.JPG

Aha Hendrik, was jij dat … gefeliciteerd, dan heb je nog mazzel dat ze de lucht niet in hoeft.

Ennuh Snoerke, goed bezig, leuke reportage, mooie plaatjes.

“En de afsluiter met de Porsche vrienden was natuurlijk ook dik in orde ( geen foto’s genomen daarvan )”

Das maar beter ook, denk ik … :happy:

Nog ene, de vrijwillige motards waren ook grotendeels agenten zover ik begrepen heb. Dussuh, misschien dat ze een keer die flitser niet indrukken als die groene nog es voorbij komt … :coolness:

Snoer, bedankt voor de alweer mooie foto’s.
                                Onderstaand bericht even uppen! (sorry mod’s)
                                [quote=”patrickvb” post=241341]Tijdens de rondrit werd door één van de kindjes een knuffel verloren. 😥
                                Mogelijk ligt deze nog in een Porsche.
                                Kunnen jullie even nakijken aub? Bedankt!

[/quote]

Begrijp je gevoel, ik denk dat onze verwachtingen van die dag niet helemaal correct waren. Maar het was wel schitterend allemaal en ik had nog nooit zoveel Porsches bij elkaar gezien :coolness: :coolness:

Bij mij hadden ze een gezin toegewezen, die hun zoon/broer 10 j geleden verloren hadden, de dochters eigenlijk te jong om de grote broer nog gekend te hebben. Knap dat ze elk jaar meedoen :respect2: Ik heb nog even getwijfeld om de sleutel aan de vader te overhandigen zodat ze allemaal mee konden, maar uiteindelijk is de moeder aan de kant blijven staan 🙁 Ik hoop dat ze het leuk gevonden hebben.

Ik heb met de ouders nog een babbel gedaan. Het kinderkankerfonds doet nog andere activiteiten zoals een samenkomst in Oosterzele met de ouders die een kind verloren hebben, activiteiten voor de broers en zussen van de patiëntjes. Je mag de impact van deze ziekte op hun ook niet onderschatten. Het ingezamelde geld wordt dus goed besteed :first:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 154)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.