- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 6 maanden geleden door .
-
Discussie
-
22 mei 2017 om 14:44
In voorbereiding op onze jaarlijks roadtrip heb ik me vorig jaar een nieuw GPS aangeschaft. De Garmin ZUmo 590LM. Daarvoor had ik de oude schitterende Zumo 550 maar dit toestel viel bijna uiteen van ouderdom. 😎
Wat is nu het probleem. :think:
Ik haat handleidingen en zoek veel zelf uit en ik ging er van uit dat de 590 wel hetzelfde zou werken als de 550. Niet dus.
Voorbeeld: Ik maak een route via BaseCamp (routeplanner van Garmin) en laad deze in de GPS. Poepsimpel met de 550, zo niet met de 590, neen hier moet je vooraf vanalle gegevens invoeren, maar dit lukt.
Wanneer de routes in de GPS zitten en ik wil een bepaalde route starten berekend deze de hele route opnieuw volgens de instellingen op de GPS. Staat hierin bij Route voorkeur “Snellere weg” zal hij mijn geplande bochtige wegen omzetten naar vooral autostrades en staat hij op “Bochtige wegen” zal hij mijn autostrade planning vermijden en overal binnendoor over bochtige wegen sturen.
Plan ik dus een gecombineerde route met autosnelweg en bochtige wegen krijg ik dit niet ingesteld vermits je instelling “voorkeurwegen” in de ZUMO 590LM niet kan uitschekelen. het is of het één of het ander, gecombineerd kan niet terwijl ik enkel wil rijden wat IK gepland heb.
Iemand kennis van dit soort zaken, ik wordt er horendol van want dit betekend dat ik per dag ipv één route er twee of drie moet maken.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.