Feedback ivm Porsche 912

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 912 Feedback ivm Porsche 912

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Sinds een paar maanden ben ik op zoek naar een Porsche 912 in rijdende staat en technisch in orde. Beetje roest en lakschade is geen probleem. Vermits mijn kennis van deze wagens waarschijnlijk niet kan tippen aan de kennis van de meeste mensen op dit forum had ik graag jullie mening gehad over de wagen die via onderstaande URL aangeboden wordt. Is deze wagen de moeite waard of eerder te mijden? (Vraagprijs is 24950 euro)

Alvast bedankt,

Kris
    http://www.erclassics.com/Porsche-912-classic-car-for-sale-1360.php

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • Wagen lijkt me ook niet helemaal te kloppen om 66er te zijn. Althans niet meer origineel. Motor zou 1600cc moeten zijn, dwarse motorsteun de dunne versie, locatie typeplaatje niet naast ‘smugglers box’?

Mijn mening is beter wat meer geven voor een die toch de juiste motor ed. heeft. Zeker een meerwaarde naar toekomst toe.

Bedankt allemaal voor jullie raad. De 912 bij ER Classics laat ik dus staan en zaterdag ga ik naar een andere kijken!

Groeten,

Kris

Wim

En dat te weten dat wij ruim 3 jaar geleden 3 rijdende 912 Porsches konden kopen bij een handelaar voor 10000,00 euro als ik ze gelijk meenam.
          Maar toen was er nog geen vraag naar deze 912ers. :bounce:

Ga eens naar dus wagen kijken en maak dan een boodschappenlijstje van wat je nodig hebt. Vervolgens kan je via de bekende sites eens een prijsoefening maken wat het je zal kosten, zorg dat je goed op je stoel zit….

Ik wou ook een resto doen op een 12 van 1970. Aankoop 15.000 euro, alles in orde zetten met zoveel mogelijk originele Porsche onderdelen en een motor en boute revisie en ik zat aan 35000 euro kosten.

Ben er Wijseleijk vanaf gebeleven… M aar wens je toch veel succes :coolness:

Bedankt alvast voor jullie feedback. Het is waar dat er nog wat werk aan is maar onder 25000 euro vind je volgens mij geen 912 waarvan de vloerplaat niet doorgeroest is of waar er geen laswerk aan is. Dit is bij deze 912 volgens mij niet het geval.

Indien je een 912 vindt die min of meer in orde is dan betaal je minstens 35.000 euro. Misschien zoek ik op de verkeerde plaatsen?

Gaat een nieuw interieur nu zoveel geld kosten? Lakwerk is geen probleem vermits ik een 912 in signal orange wil en ik denk dat dan mijn zoektocht nog moeilijker gaat zijn indien ik er eentje wil die voor 100% in orde is.

Ik volg deepee hierin.
                Voor die prijs vind ik deze 912 toch wel erg ver heen :think:
                Het interieur b.v. is een puinhoop, net als het motorcompartiment. Carrosserie is ook volledig te herdoen net als al het chroomwerk :what:
                Als er dan mechanisch nog één en ander aan schort heb je een restauratie die de werkelijke waarde overstijgt 🙁

deze handelaar kent inderdaad vooral de bovengrenzen van de marktprijs.
                  een bevriend triumf eigenaar heeft er zijn TR6 in consignatie te koop staan en zag zijn verkoopprijs in één keer met 6K de hoogte in gaan.
                  ik weet dat je hier weinig aan hebt, maar om aan te geven dat je voor deze prijs wss ander en beter kan vinden.
                  maar wacht/twijfel niet te lang want in een paar maanden (soms weken zelfs) zijn huidige prijzen weeral achterhaald.

zeker voor dergelijke prijs zou een korte garantie op drive train toch een minimum moeten zijn. dus ga eens kijken vergezeld door een kenner als je dit zelf niet bent.
                  TIP: lees vooraf de even de aankooptips HIER op PFB te vinden

PS bij mij werkt de link naar de verkoopadvertentie wel.

XXX

Hey Kris, de link werkt niet meer en er staan wel enkele 912 te koop bij ER.
                        Zijn prijzen zijn wel aan de bovengrens van de markt (mijn opinie), hij verkoopt maar zonder garantie geloof ik.
                        Nu dat krijg je bijna nergens op een oldie.
                        De 912 is in ieder geval geen slechte keuze en misschien kan je aan Cabrio Wim vragen om mee te gaan keuren, hij heeft daar echt héél véél verstand van.
                        Succes met de zoektocht!

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.