Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Mening › Feedback nodig om ander Porsche service center te kiezen
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 3 jaren, 11 maanden geleden door Jos Pay.
-
MakerDiscussie
-
4 februari 2021 om 18:58
Beste, Ik woon in Mechelen en ben op zoek naar een Porsche Service Center waarbij ik denk aan Antwerpen of Paal gezien deze in tijd en afstand het dichtst gelegen zijn bij mijn woonplaats. Ik heb echter geen idee of deze garages beter zijn dan waar ik nu ben (maar mijn ervaring zegt me dat het niet veel slechter kan helaas ….) dus mijn vraag is wat de ervaringen zijn van mensen die daar met hun wagen op onderhoud gaan en vooral hoe een “probleem” wat het ook moge wezen wordt opgelost in tijd en kwaliteit. Mijn laatste probleem met een 991.2 Targa waarvan het dak niet meer open ging is ondertussen 6 weken aan de gang waarvan meer dan 2 weken de auto in het service center stond …. ik hoor graag uw reakties 😉
-
MakerDiscussie
-
Porsche Centrum Maastricht – Super service; ik woon rond Brussel en heeft niets met de afstand te maken – als je wilt halen ze je wagen op en brengen ze hem terug – inclusief vervangwagen!
@DeePee : PC Dusseldorf is waarschijnlijk vergeten het koelwatersysteem deftig te ontluchten.
Bij PC M vullen ze het systeem, laten ze de motor goed warmdraaien en dan een nacht (!) staan, de volgende ochtend wordt het vloeistofniveau nagekeken en evt bijgevuld en pas dan is ie klaar. Ik was ook verrast dat er meer dan 20 L koelvloeistof ingaat.[quote=”-Targa4S-” post=284092″]om uitleg moet ik bijna smeken, er wordt niet gecommuniceerd tenzij ik zelf bel … en dan is men nog meestal vaag met de reden waarom het weeral een paar dagen langer duurt dan gepland, ik wordt er moedeloos van eerlijk gezegd. Rond Mechelen ken ik trouwens geen enkele kleinschalige P-specialist en het zou me verwonderen dat deze mensen een serieus probleem in een 991.2 of 992 kunnen oplossen vooral als het elektronica betreft. Mocht u er één kennen in een straal van zeg maar 30km dan hoor ik dat graag uiteraard.
[/quote]
Dank voor doe toelichting. Negatieve kritiek geven mag voor mij op voorwaarde dat deze gefundeerd en gemotiveerd is EN beide partijen kans hebben op woord en wederwoord.
Die basis is er dus voor mij mag er hier één en ander neergeschreven staan.
Om dan verder op je vragen te antwoorden Ikzelf heb wel de luxe om twee goede specialisten vlakbij te hebben. De eerder genoemde Van Beurden uit Turnhout en Verellen (WV Cars) uit Geel/Winkelomheide. En tot slot nog deze recente quote van een andere forummer. “veloce” post=284064[color=#999999][size=85][i]Vorige week bij Porsche Düsseldorf gekocht, met exportplaten naar huis, online ingevoerd, autokeuring gedaan, verzekeringsagent voor inschrijving..
Op weg naar huis waarschuwingsmelding koelvloeistof – onmiddelijk stoppen en bijvullen – 5L gedistilleerd water erin en voorzichtig naar huis. Goed dat ik Porsche Approved heb, PC Maastricht heeft de auto opgehaald en goed nagekeken. De duitsers hadden bij de 111-punten check de waterpomp vervangen en waarschijnlijk slecht gevuld daarna.
Gisteren stond de auto netjes klaar (gepoetst zoals ik van PCMaastricht gewend ben) voor afhaling. Ik kan de auto ook laten brengen zonder meerkost maar elk excuus is goed om een Porsche dealer te kunnen bezoeken.”[/i][/size][/color]
Mijn reactie hierop: PC Dusseldorf is waarschijnlijk vergeten het koelwatersysteem deftig te ontluchten.
Mijn conclusie: iedereen kan fouten maken en dat is op zich niet erg. Wat bijzonder belangrijk is is hoe mijn z’n fouten rechtzet (dus geef hen daartoe de kans).
Elke zelfstandige/bedrijfsleider zou moeten weten dat men veel moet (be)wandelen om klanten binnen te halen maar moet lopen om klachten van klanten op te lossen. Zo niet gaat de business snel achteruit. Sociale media hebben dit effect nog vergroot de jongste jaren.Ik kan aanraden om Porsche Approved te nemen : bij dit soort problemen hebt ge dat snel gerecupereerd.
[quote=”Bladerunner” post=284093]Als garages waar je (ik schat maar) 150 euro/uur vraagt en hiervoor niet de goede service geeft mag dat in mijn opinie hier wel geschreven worden, waar dient anders een forum voor?
Wat ik ook niet goed begrijp is dat diezelfde garages een verminderd tarief geven van 20% als je met een klassieker komt?Indien Van Beurden in Turnhout dichtbij genoeg is kan ik die aanbevelen, weliswaar geen officiële dealer maar zeker één met vakkennis en mooie garage waar je nog in de werkplaats mag.[/quote]
Turnhout is niet vlak naast de deur maar wel doenbaar, alvast bedankt voor de tip.
Het verhaal van het Targa dak dat niet meer open ging is gisteren geëindigd met een faktuur van 3.165 euro …. ik heb echt het gevoel dat men behalve het dak zelf alles vervangen heeft in de hoop dat het wel zou werken en dat lijkt me dan meer onkunde dan herstellen, de raming die ze me 4 weken geleden maakte was 2.050, en daarna hebben ze nog wat dingen moeten bijbestellen, …. tja, op een bepaald moment sprak men van waterinsijpeling en dat moesten ze dan ook nog eerst oplossen (er heeft nooit insijpeling geweest dus die is ontstaan bij het herstellen) …. enfin ja het is niet om vrolijk van te worden.
Als garages waar je (ik schat maar) 150 euro/uur vraagt en hiervoor niet de goede service geeft mag dat in mijn opinie hier wel geschreven worden, waar dient anders een forum voor?
Wat ik ook niet goed begrijp is dat diezelfde garages een verminderd tarief geven van 20% als je met een klassieker komt?Indien Van Beurden in Turnhout dichtbij genoeg is kan ik die aanbevelen, weliswaar geen officiële dealer maar zeker één met vakkennis en mooie garage waar je nog in de werkplaats mag.
om uitleg moet ik bijna smeken, er wordt niet gecommuniceerd tenzij ik zelf bel … en dan is men nog meestal vaag met de reden waarom het weeral een paar dagen langer duurt dan gepland, ik wordt er moedeloos van eerlijk gezegd. Rond Mechelen ken ik trouwens geen enkele kleinschalige P-specialist en het zou me verwonderen dat deze mensen een serieus probleem in een 991.2 of 992 kunnen oplossen vooral als het elektronica betreft. Mocht u er één kennen in een straal van zeg maar 30km dan hoor ik dat graag uiteraard.
ik heb alleen interesse te weten waar ik terecht kan in een goed Officieel center, dat er overal slechte verhalen zijn kan ik me voorstellen, bij mij zijn het er echter wat veel na mekaar geweest en geloof me ik ben gene moeilijke mens om het zo te zeggen maar er zijn wel limieten ….. het zou dus leuk zijn van goede ervaringen te mogen vernemen, maar als dat hier niet mag neergeschreven worden tja dan mag men mij dat desnoods in een PM laten weten.
Wat mij vooral interesseert is welke (re)actie en uitleg je van je huidige werkplaats krijgt? Naar mijn ervaring zal hierover weinig onderscheid zijn tussen de regionale OPC’s.
Ben je daarvan niet tevreden, ga dan naar een lokale (kleinschalige) gereputeerde P-specialist in je buurt.Eerlijk gezegd heb ik over iedereen al eens slechte en goede ervaringen gehoord en gelezen.
Mijn eigen ervaringen hebben mij richting een Porsche specialist gedreven ipv een officieel Center.
Maar we gaan hier op het forum geen garage’s in een slecht daglicht plaatsen, natuurlijk.
Neem desnoods contact op met onze forum sponsor of collega.
Ik herinner me wel bij de lancering van de 991.1 Targa dat ze bij Porsche zelf schrik hadden van de complexiteit van het dak voor als er daar problemen zouden mee opdagen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.