Ferdinand Alexander Porsche overleden

Home Forum Porsche Talk Ferdinand Alexander Porsche overleden

• Maker
    Discussie
  • Vandaag bereikte ons het droevige nieuws dat Ferdinand Alexander Porsche, de designer van de legendarische Porsche 911 overleden is op de leeftijd van 76 jaar. RIP Butzi, and bedankt voor alles

Een beetje meer over het leven van Butzi

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • ik deel dezelfde mening

[quote=”Mushroom” post=94473]Kan allemaal goed zijn, maar dit “pakt” me meer dan de dood van Whitney’ken een paar maand geleden of andere snolletjes die haar vooraf gegaan zijn.
      Dat is dan wereldnieuws en dit niet… 😕

Ik wil niets minimaliseren, Whitney is uiteindelijk te grazen genomen door de wereld en kon’t niet meer aan, tragisch en al wat je wil, maar Butzi heeft ons de 911 geschonken!

DE 911 for crying out loud!!!
      Dat oud hok zonder pré-impact bumpers, jaja, die waar we allemaal liggen op te kwijlen als Singer of één of andere collega-forummer ze onder handen pakt.

You go Butzi! :first:[/quote]

hahaha

Dankzij de genie schuiven we langs witte lijnen. RIP heel verre voorvader (ben zelf half duitser, via mijn ma…)Ik erfde van jou de muzikale smaak voor de sound des flat 6′, en de eeuwige bewondering van jouw ontwerp… Ferrari’s zijn mooi, de 911 onvergetelijk. Jouw 911.

En voor wat W. houston betreft : zij snuifdege te veel witte lijnen…ook triest maar ja,…

Als k dan toch moet kiezen : radio uit, en schuiven en snuiven die passie !
          Den James

Nergens wordt de naam van Erwin Komenda vermeld.
            Volgens vele bronnen de echte ontwerper van de 356 en eerste 911.

voor wie het nieuws heeft gemist

It’s a funny thing about a Porsche,
                there’s the moment you know you want one,
                there’s the moment you first own one,
                and for the truly afflicted,
                there’s the decade or two that passes in between.

From its first days on the road over 49 years ago,
                the 911 has ignited the kind of passion in drivers that only a Porsche can.
                And now once again it is poised to redefine what is possible.
                Introducing the new 911 Carrera.
                It is, quite simply, the purest expression of who we are.

Thank you verry much Professor Ferdinand Alexander Porsche for giving me the TARGA passion

de volgende woorden in deze foto spreken boekdelen

Attachments:
                • porschehistorie.png
                • porschetargaopdoek-kopie.jpg

Mij doet het wel iets .
                  Ik vernam het net in de wagen toen ik terugkwam van mijn ouders .
                  Had Butzi de 911 niet ontworpen was mijn passie voor Porsche er niet geweest .
                  en had ik die passie niet gehad , had ik zovele nieuwe mensen en ook vrienden niet leren kennen .
                  Mijn leven is er in elk geval ruimer door geworden door wat deze man gecreëerd heeft .
                  RIP Ferdinand Alexander Porsche

Hoe dan ook, deze man heeft geschiedenis geschreven (en getekend)! Voor mij persoonlijk zal zijn naam voor altijd verbonden blijven met mezelf. Ik zal zijn naam eer aan doen, en ik weet, samen met mij vele anderen…

:first: :respekt:
                    Zuffenhausen1965.jpg

Dit pakt me ook …

Hij schonk,ons een tijdloos en prachtig ontwerp en een herkenbare sound.

Er is vandaag ook nog overleden Jim Marshall. Hij schonk ons ook een herkenbaar geluid…

Beiden zullen nog zeer lang hun nalatenschap op deze aardbol hebben…

R.I.P.
                      :respect2:

R.I.P. Butzi 🙁
                        Fotoke gekregen via de blog van Kremer Porsche…

Whitney interesseert me echt helemaal niet, de wereld deed haar niets aan, dat deed ze zelf.

Dat was F.A. heeft gebracht wel, maar verder raakt het me niet, sorry.

+1 :respekt:

Kan allemaal goed zijn, maar dit “pakt” me meer dan de dood van Whitney’ken een paar maand geleden of andere snolletjes die haar vooraf gegaan zijn.
                              Dat is dan wereldnieuws en dit niet… 😕

Ik wil niets minimaliseren, Whitney is uiteindelijk te grazen genomen door de wereld en kon’t niet meer aan, tragisch en al wat je wil, maar Butzi heeft ons de 911 geschonken!

DE 911 for crying out loud!!!
                              Dat oud hok zonder pré-impact bumpers, jaja, die waar we allemaal liggen op te kwijlen als Singer of één of andere collega-forummer ze onder handen pakt.

You go Butzi! :first:

Heeft wat weg van Robert De Niro.

robert-deniro.jpg

genieten van je 911 is het mooiste eerbetoon dat je aan de man kan geven ook Sigrid 🙂

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.