Home › Forum › Zeverhoekje › Ferrari onderhoud?
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 12 maanden geleden door luc993cabrio.
-
MakerDiscussie
-
29 november 2010 om 14:00
Oewaarde vrienden,
Er zijn enkele forummers die ooit of zelfs nog een Ferrari hebben. Zijn er mensen die daarvoor NIET bij de officiële garages gaan voor onderhoud, en die interessante adressen voor Ferrari-onderhoud kunnen geven. Want de prijzen van OPC’s staan hier soms al eens ter discussie, maar als we over de prijzen van OFC’s beginnen, dan zijn we pas echt aan het zwanzen!! Onderhoud van een F355 bij Monza? “Reken toch zeker op minstens 10.000 euro, mijnheer! Want ja, de motor moet er uit, he…” 😯 Bij Vanderberghe (grappig genoeg nu gehuisvest in de voormalige Monza garage in Latem, recht tegenover Bimoto) staat nu ook een F355 te koop, met de factuur van de laatste onderhoud bij Monza erbij: 15.000 euro… Absurd gewoon…
-
MakerDiscussie
-
Is een oud verhaal, maar dit blijft bij Koen lang hangen, wat ik ook begrijp.
Maar laat dit nu maar rusten, anders komen er bij Koen weer rare gedachten op.
En ik wil dat ieder forummer ‘s nachts lekker slaapt. 😉911-lover schrijft:
Dus carrosseriewerken en geen technisch onderhoud zoals er hier gevraagd werd ?
En te hopen voor de eigenaar van de Testa dat deze wel naar behoren wordt opgemaakt want , niet van horen zeggen , is dat daar geen zekerheid 😕Dus een forum sponsor die geen goed werk leverd als ik het goed begrijp.
Dus carrosseriewerken en geen technisch onderhoud zoals er hier gevraagd werd ?
En te hopen voor de eigenaar van de Testa dat deze wel naar behoren wordt opgemaakt want , niet van horen zeggen , is dat daar geen zekerheid 😕porsche schrijft:
In een van de topics hierboven schreef iemand dat hij ergens een Testarossa had zien staan waar ze aan het werken waren, hangt ervanaf wat ze aan het doen waren hé, dat zal zeker niet aan de motor geweest zijn.
Diene zijn ze ‘ne nieuwe neus’ aan het geven. Aan ‘t oplappen dus na een fameuze crash …
Je moet wel alles in zijn context zetten hé Porschky.
Bij garage Monza staat een F355 GTB van 1997 te koop voor 68.000 euro
Bij Ferrari Antwerpen staat een F355 GTB van 1995 te koop voor 53.500 euroIk ken garage Monza persoonlijk heel goed en deze mensen leveren degelijk werk.
Afbreken is gemakkelijk en meestal van horen zeggen.10000 euro voor de motor er uit te halen is weer zo een kwakkel en ik wordt daar altijd lastig van als ik dergelijke zaken lees die niet onderbouwd zijn.
Garage Vandenberghe is een handelaar die exclusieve auto’s verkoop. De factuur waar naar verwezen wordt van 15000 euro betreft niet alleen het onderhoud maar ook de herstelling van een ongeval + 4 nieuwe velgen + banden. Begrijp je waarom ik lastig wordt als ik al die halve waarheden hier lees. 👿
De eigenaar van Monza is een heer en geen vrouw (Dhr. De Buck) zo zie je maar hoe indianenverhalen de ronde doen en ontstaan.
Prijzen van tweedehands bij off.dealers worden bepaald volgens diverse parameters. Is het een tweedehands die zij nieuw hebben verkocht dan krijg je garantie, verkopen ze een wagen voor een klant die niet van bij hen komt dan is dit dikwijls zonder garantie en fungeren ze als tussen persoon.
Citaat: Naar het schijnt zijn er zelfs veel Ferrarigarages die de motor bij een 355 in realiteit er zelfs niet uithalen
Weeral van horen zeggen, daar groeien alleen je oren van 😉Alle off.Ferrari garages werken namelijk met vaste tarieven, juist zoals dat bij BMW, Porsche, Audi en andere garages gebeurd.
Het werken aan dergelijke wagen gebeurd volgens opgelegde normen en niet volgens de hierboven gegeven cowboy uitleg.Citaat: niet omdat men persé een kast van een garage op de Kortrijksesteenweg in Latem wou zetten ….. is hier totaal irelevant en naast de kwestie.
Of verwacht je soms dat een off.Ferrari dealer in zijn tuinhuis moet werken.
Ik ben bij Ferrari Antwerpen altijd correct behandeld geweest, voor ik een Ferrari kocht, had ik me lid gemaakt bij de Ferrari club en me goed geinformeerd.Zo weet je aan wat je begint, ontmoet je diverse eigenaars van verschillende modellen, krijg je de juiste informatie van de juiste mensen en weet je wat je aan kostprijs mag verwachten. Daarna ligt de beslissing bij jezelf.
Dus geen indianenverhalen of van horen zeggen.
wie een Ferrari koopt mag inderdaad niet verwachten dat hij ‘goedkoop’ gaat rijden… Maar hij mag hopelijk toch wel verwachten dat hij er niet platvloers opgelegd gaat worden? 😕 ‘Omdat je toch geld genoeg hebt???’ 10.000 euro (“minstens”, zei de eigenares van Monza!!)voor een onderhoud omdat “de motor er uit moet??” Komaan zeg, een kennis van me deed zelf de ondehoud van zijn 355: om die motor er uit te halen koppel je eerst de noodzakelijk leidingen en darmen los, en dan maak je welgeteld 12 bouten los, en de hele motor komt van onder de wagen. Hij deed dit in minder dan 2 uur, helemaal op zijn eentje. Volgens sommige Ferrarisites rekenen de officiële garages (voor de volledige werken aan de 355) een forfait van 21 uur voor aan… 😯 Trouwens, bij mijn 964 ging de motor er ook helemaal uit voor een groot onderhoud, en daar rekende men voor alles bij een Porschespecialist ook 8 uur aan, en was ik er voor 800 euro van af. Naar het schijnt (bron:Ferrariforums)zijn er zelfs veel Ferrarigarages die de motor bij een 355 in realiteit er zelfs niet uithalen (!), want sommigen halen de benzinetank er af: zou veel sneller gaan, en je zou met wat trucken net aan alles kunnen om de distributieriem te kunnen vervangen…het zou dus zelfs niet nodig zijn om de motor er uit te halen
Ik wil dus best betalen voor kwaliteit en ervaring, maar ik wil wel liefst enkel betalen voor wat ik aan werk en stukken verschuldigd ben, niet omdat men persé een kast van een garage op de Kortrijksesteenweg in Latem wou zetten, waar de grondprijzen nu oplopen tot 400 euro per vierkante meter voor de toplokaties aan de Kortrijksesteenweg zelf!! Reken dus maar eens uit wat de nieuwe Monzagarage moet gekost hebben!! 😯 Maar daarvoor wil ik niet meer betalen. Het valt trouwens op dat de prijzen bij Ferrari Antwerpen inderdaad ook heel wat schappelijker lijken dan die bij Monza Latem. Monza heeft nu ook een F355 in okkazie aan 68000 euro, in Antwerpen hebben ze er eentje van hetzelfde jaar en minder (!) kilometers aan 54000 euro!
Over Ferrari doen ook weeral de meest waanzinnige verhalen de ronde.
Ik heb 5 jaar een Ferrari gehad en ging voor onderhoud bij Ferrari Antwerpen gevestigd in Wijnegem. Het nazicht is op 20.000 km voor kleine service en 40.000 km voor groot nazicht. Bij de recente modellen California en de nieuwe 458 is dat respectievelijk 30.000 km en 60.000 km.
De kostprijs hangt af van wat er moet gebeuren, een klein nazicht kost afhankelijk van de wagen tss. 1000 en 1500 euro, een groot nazicht tss. 5000 en 8000 euro.
Hoe meer km’s hoe duurder omdat er bv. remschijven e.d. moeten vervangen worden.
Bij een Ferrari moet de motor er altijd uit en dat vertaald zich uiteraard in duurdere werktijden. De distributieriemen vervangen is ook een kostelijke ingreep, dat gebeurd elke 40.000 km indien weinig met de wagen wordt gereden of bij 80.000 km bij normaal gebruik. Niet de riemen zijn duur maar weeral het verwijderen van de motor om ze te kunnen plaatsen, dus ik liet dat telkens bij een groot nazicht uitvoeren.Garage High Performance in Nieuwkerken Waas is volgens mij het enige alternatief als je niet naar een off. Ferrari garage wil gaan. Zij waren vroeger off.verdeler maar door bepaalde redenen werd deze licentie afgenomen. Het is vader en zoon die de specialisten zijn, zij doen ook onderhoud van andere merken zoals Lamborghini en Maserati. Recente wagens vind je er niet, het zijn meestal oudere modellen zoals de 308, 328, 348, 355 en Testarrosa.
Nadeel van deze garage is dat je lang moet wachten als je de wagen binnen brengt voor onderhoud. Een vriend van me ging altijd daar in onderhoud en was zijn wagen steeds meerdere weken kwijt. Hij vond dat geen probleem omdat hij weinig km’s reed en meestal in de zomer met de wagen reed.
Zelf koop ik wagens nieuw omdat ik er dagelijks mee rij, vandaar dat ik steeds voor off. garages opteer ook qua service en garantie. Bij Ferrari Antwerpen wordt je wagen ook steeds afgehaald en teruggebracht.Maak je zeker geen illusies dat het bij garage High Performance goedkoop is, je enige winst is dat hun werkuren iets goedkoper zijn. In andere alternatieven geloof ik niet van een Ferrari zomaar ergens anders binnen te brengen, dat is problemen zoeken op termijn. In een van de topics hierboven schreef iemand dat hij ergens een Testarossa had zien staan waar ze aan het werken waren, hangt ervanaf wat ze aan het doen waren hé, dat zal zeker niet aan de motor geweest zijn.
Ik begrijp personen niet goed die een Ferrari kopen en dan verwachten dat je dan goedkoop gaat rijden. Een Ferrari zit nu eenmaal in een andere prijscategorie dan een Porsche.
of zoals jefke hoeybergs zegt
tis 200 euro alstublieft
1 euro voor het materiaal
199 euro voor de kennis van het materiaalHet gaat niet om de Nasatechnologie, het gaat om de kennis van de specifieke punten van die motoren. Remmen stekken, bougies steken, enz… dat zal wel lukken. Maar de specifieke aanpak is anders.
8)
dankuuuuu…
Nu, uiteindelijk moet het inderdaad toch niet zoooo moeilijk zijn om betrouwbare mensen te vinden die daar kunnen aan werken aan menselijke prijzen; het is toch niet omdat er Ferrari of whatever op de motorkap staat, dat het plots allemaal Nasatechnologie wordt hé… Ik zag dat ook FG in Lochristi op de website melding maakt van Ferrarionderdelen, maar er wordt niets over onderhoud gerept… Maar met deze twee adressen ben ik al blij…
heb een tijdje terug een testarossa zien staan bij LE cars waar ze aan het werken waren.
volgens luc geen enkel probleem om daar met een ferrari naar toe te gaan.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.