FF voorstellen

Home Forum Stel jezelf even voor ! FF voorstellen

• Maker
    Discussie
  • Hi allen,

Ben al even lid van het forum omdat ik vroeger een website bijhield met ale porschemodellen en op zoek was naar foto’s…

Maar omdat ik zelf geen Porsche had had ik nooit echt de moeite gedaan om het forum verder te bekijken…

… maaaaar …

eindelijk is het zover

de 996 4S waar ik al zoooo lang van droom staat eindelijk in de garage :relaxman:

dus reken er maar op dat ik heel wat actiever zal deelnemen aan het forum!

Dennis

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
    • Mooi voiture :up:

[quote=”Rud993″ post=132925]Mooi zo een 4s ziet er toch stoer uit :popcorn: het is wel effe wennen denk ik het stuur rechts is het niet lastig om in te halen?[/quote]

Het wennen heeft al bij al 5 min geduurd. Je bent meer bezig met het feit dat je in een Porsche zit dan dat je stuur rechts staat. Dus tegen dat ik dat door had had ik al lang geen probleem meer met het rechtse stuur 🙂
        Het inhalen is alleen een probleem op een boerebaantje dat je wat verder naar links moet om te kijken of er wat aankomt maar die bak is zo breed dat inhalen op zich al moeilijk is 🙂

Hey nogmaals welkom op het forum !
          Er gaan inderdaad veel geruchten en verhalen over het ” ploffertje ”
          Maar dat heeft me ook niet weerhouden om een 996 te kopen !
          Ik begrijp je angst wel in het begin, maar tijdig op onderhoud en dan kunnen er al een hoop kosten en miserie gespaard worden!
          Het eenigste wat je moet doen is vooral genieten van je pracht machine :driver:

Mooi zo een 4s ziet er toch stoer uit :popcorn: het is wel effe wennen denk ik het stuur rechts is het niet lastig om in te halen?

Zo we zijn nu een 2 maandjes verder sinds de aankoop en even mijn geluk beschrijven 🙂

Ik moet toegeven dat het echt wel weken heeft geduurd voor ik me op m’n gemak voelde om in de P te rijden… Het blijft tenslotte een dure aankoop en je hoort zoveel verhalen over de motoren en de problemen en zo dat ik toch wel bij elk geluidje m’n buik voelde draaien en hopen dat er niets mis was. Zo moet ik toegeven heb ik het forum al een paar keer vervuild met ongeruste vragen die eigenlijk nergens voor nodig waren :loser: .

Ik herinner me nog goed toen de wagen bij mn ouders stond in bewaring en ik ‘szondags een kort toertje ging doen (om de batterij in leven te houden :), tja elk excuus was goed) dat na een paar weken telkens immens veel witte rook uit dat ding kwam na het starten en de paniek ernstig toe sloeg 🙂
              Was ik opgelucht dat dat kwam door de korte ritjes. Nu ik de wagen dagelijks gebruik is dat natuurlijk volledig verleden tijd… maar toch, tzijn angstige momenten 🙂

Intertet staat dan ook zo vol met allerlei info dat je nooit weet wat je moet geloven dus moest de tijd het maar uitwijzen. En ik kan eindelijk stellen dat ik al op m’n gemak met 1 handje aan het stuur en de andere relaxed kan gebruiken om de radio te bedienen zonder dat er zweet in de pollekes staat 🙂

Het begon allemaal met een gok om een Engelse wagen met heel wat vorige eigenaars en het stuur aan de andere kant aan te kopen. Maar de vorige eigenaar die een aardige collectie Porsches had verzekerde me dat de wagen tiptop was. Na een tweede bezoek kreeg ik toch een geruster gevoel bij de wagen en de verkoper zorgde razendsnel dat alles geregeld was met de douane… wou hij nu van de wagen af of mij gewoon helpen vroeg ik me af? Achteraf bekeken zeker dat laatste. Bij zo iemand wil ik wel altijd mijn wagen kopen. Nu nog hebben we contact als ik vragen heb over waar ik bepaalde onderdelen kan bestellen…

Ik probeer mezelf wel te verplichten om het rustig aan te doen in de wagen want das toch soms een beetje moeilijk 🙂 Man zit er power in dat ding. Ik had 6 maanden lang een Peugeot 106 (1000cc :relaxman:) om de tussentijd met de verkoop van mijn Beemerke op te vangen. Wat is het toch leuk om een auto voorbij te steken in een Porscheken é 🙂

Wat het stuur aan de rechterkant betreft… DOEN… het is zoooo makkelijk zeker in het parkeren en zo en het contactslot zit aan de rechterkant :). Alle op en afritten gaan naar rechts bij ons dus je zit altijd aan de binnenkant wat ik persoonlijk wel handig vind als je iets harder gaat 🙂
              En de rechtsgestuurde wagens zijn natuurlijk ook iets goedkoper… ja er is het probleem om hem nog te verkopen maar ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ie naar de zoon gaat dus hij blijft nog lang in de familie tot ie oud genoeg is… 😉

Anyway dat was het zo even kort… hieronder nog een paar pics van een proper gewassen voituurke…

Proficiat! Looks great! 8)

Welkom, mooie wagen :drink:

Knappe wagen. Proficiat.
                    Veel rijplezier ermee!

Eindelijk de eerste rit achter de rug. Man wat rijdt ie lekker 🙂 ondanks de trajectcontroles naar wetteren en gentbrugge 🙂

Daarna expressweg Aalter richting Knokke en ondanks de kwaliteit van die weg reed ie uiterst soepel 😉

Ik moet zeggen als je in een dikke BMW, Audi of Mercedes rijdt heb je snel de neiging om altijd maar met anderen te gaan “racen” maar eenmaal in de Porsche heb je zo een of ander zelfverzekerd gevoel dat je toch “bijna” altijd de snelste bent en ga je veel minder snel op het gas aan de rode lichten wanneer een Beemer of RSje naast je komt staan. Dan denk je laat ze maar. En dat vind ik best OK!!

Ik heb gezien dat ik niet de enige ben die de cruise control niet aan de praat kreeg. 😯 Die hendel alle kanten heen bewogen behalve naar voor natuurlijk. Dat ga ik volgend weekend eens proberen.

De foto’s zijn beperkt want met de volle zon zie je de krasjes wel heeeeel goed. Een mechanische polierbeurt is gepland voor volgende week en dan hoef ik me niet meer te schamen voor mijn dure lak 🙂 dus dan volgen uiteraard nog wat fotootjes

Attachments:
                      • 1.jpg
                      • 2.jpg

Van harte welkom en gefeliciteerd :relaxman:
                        Een droom die werkelijkheid wordt, ik ken het gevoel, ook pas mogen meemaken…
                        Geniet van elke kilometer !

Olivier.

mooie *porsche tot zondag :happy:

Nog ff geduld tot zondag 🙂

welkom
                              en waar blijven die foto’s
                              🙁

Welkom op het forum.
                                Ik wens je veel veilige km’s in je Porsche.
                                We zijn allemaal nieuwsgierig naar foto’s van je bolide.

Welkom geheten hier op dit forum :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 28)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.