FIA WEC 2018

Home Forum Porsche Talk FIA WEC 2018

• Maker
    Discussie
  • 30424841_1824076944315418_36333991697965439_o.jpg

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
          • ik heb het dit jaar aan mij laten voorbij gaan. Ik vreesde voor de spankracht in de LMP1 klasse en dat is juist gebleken. Toyota met 2 ronden voor op Rebellion. Dit blijft niet duren zo. Ik overweeg voor het eerst in jaren zelfs niet wakker te blijven voor de 24h.

Ford wint beklijvend duel met Porsche in GTE-Pro

De Ford GT #66 nam de leiding op 45 minuten van het einde en had aan de meet een voorsprong van 13 seconden op de Porsche RSR #92.
              Ford had gisteren, tijdens de kwalificaties, de eerste startrij ingepalmd, maar verloor al vroeg in de wedstrijd de polesitter #67, die met Harry Tincknell achter het stuur zwaar crashte op de Raidillon. In tegenstelling tot Pietro Fittipaldi in de Dragonspeed BR1, kwam de Brit ongeschonden uit het wrak. De Ford GT #66 reed op dat moment al aan de leiding, maar moest naarmate de race vorderde de Porsche laten voorgaan, al liep de 911 RSR nooit ver uit. Stefan Mücke profiteerde optimaal van een safety car die het veld weer samenbracht op een uur van het einde. De Duitser passeerde de Porsche #91 van Richard Lietz met een gewaagd manoeuvre door Eau Rouge en op de Raidillon en reed daarna onbedreigd naar de zege.
              Lietz leek te kampen met een wagen die te lijden had onder zware bandenslijtage en viel later aan de busstop ook nog ten prooi aan de zusterwagen #92 van Michael Christensen. Zelfs de AF Corse Ferrari 488 GTE EVO #71 van Davide Rigon ging na een rondenlang duel nog aan de Oostenrijker voorbij in de voorlaaste ronde. Eerder in de race viel de andere AF Corse Ferrari #51 vooraan weg na een aanrijding in de pitlane met de Project 1 Porsche.
              Aston Martin en BMW kwamen er in Spa ogenschijnlijk niet aan te pas met hun gloednieuwe strijdwapens.

Ook GTE-Am leverde spektakel, met een felle strijd tussen de oude Aston Martin Vantages van AMR en TF Sport. Porsche domineerde in de vrije trainingen en pakte met de Dempsey Proton 911 RSR #77 de pole in de klasse, maar haalde na zes uur wedstrijd zelfs het podium niet.

Live op la deux met onderbrekingen

de race gaat van start om 13u30; heeft iemand al ergens een live stream gevonden?

zAcrV0z.jpg

123

best wel geinig om die onboard vids van Spa racers nu te zien,te bedenken dat ik nog geen 2 weken geleden daar zelf ook op mocht karren met mijn nederige 2.7

ccfs.jpg

[hide]Ik heb er gisteren al wat van gaan genieten :popcorn: [/hide]

[hide]Jiepie, ik heb van een klant kaarten gekregen gridwalk inclusief. Kan ik al dat moois van dichtbij bewonderen.[/hide]

3-5 may 2018 Total 6 Hours of Spa-Francorchamps – First actions

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.