- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
13 februari 2010 om 15:20
Porsche-fans,
Het is een hele tijd geleden sind mijn eerste ‘post’ maar uiteindelijk heb ik mijn droom-993 gevonden.
Vorig jaar, augustus 2009, heb ik hem zelf vanuit het zonnige Zuid-Duitsland naar hier gereden.
Vanaf die dag is alles, maar dan ook echt alles, wat kon mis gaan voor de inschrijving misgegaan.
Een korte opsomming:-September 2009: Douanekantoor Kontich niet bevoegd voor uitreiking document 705 – een ommetje dus naar Douane Antwerpen – Dat hadden ze ook op de website van de DIV mogen zetten.
-September 2009: Toch maar een gokje gewaagd en zelf naar D’Ieteren in Brussel gereden met Duitse, verlopen transitplaten (geen goed idee, maar wat is het alternatief… een trailer?)
-D’Ieteren weigert de homologatie wegens geen originele vering (er stond een 1 jaar oude KW vering onder, ik durf het haast niet zeggen, maar volgens mij beter dan het origineel).
-Op de terugweg, zonder homologatie, zonder verzekering, zonder inschrijvinging door overijverige gemotoriseerde Brusselse politie van de weg geplukt: daaaag 993…
-Porsche AG en Porsche Classic gecontacteerd. Vriendelijke mensen, maar helaas… D’Ieteren rules.
-Oktober 2009: D’Ieteren zegt: sorry, enkel originele vering wordt toegelaten, geplaatst door een Porsche werkplaats (dat laatste was niet wettelijk, maar dat weten zij ook). Factuurtje van 3100 Euro betaald. Danku D’Ieteren.
-November 2009: De transporteur verwittigt mij dat de auto naar Brussel moet voor de veiling. De wagen is niet binnen de 30 dagen geregulariseerd… Hello guys! Momentje! Ik ben er mee bezig.
-December 2009: Doane en accijnzen laat in een briefje weten dat ik zomaar even 2400 Euro boete mag betalen, wegens onrechtmatig gebruik op de openbare weg… Euh… voor dat ene uurtje?
-D’Ieteren homologeert de auto (na exact 1 seconde met een zaklamp onder de wielkasten gekeken te hebben, 100 Euro alstublieft), kosten voor het transport? Nog eens 500 Euro.
-Januari 2010: Eindelijk een verzekeraar gevonden die aan een redelijke prijs de auto verzekert.
-Persoonlijke nummerplaat aangevraagd, klaar voor ophaling… doch helaas… de DIV meldt dat er een deel van de Fahrzeugbrief mist… het dossier wordt verwezen naar de dienst geschillen… Pardon, de wat??
-Onmogelijk om de DIV te bereiken… dromen en afwachten
-Februari 2010: De langverwachte e-mail – de nummerplaat wordt mij toegestuurd.
-Nog even bij Porsche Antwerpen langsgegaan om de KW-vering op te halen: oei, sorry meneer, die hebben we met het oud ijzer meegegeven (juist ja, wat zou dat opbrengen op e-bay?).Ik ben klaar voor de zomer. Maar bij D’Ieteren zien ze mij niet meer terug, ook niet voor een ander product, ik rij dagelijks met een Audi , de volgende wordt iets wat zij niet invoeren. Jammer voor het Porsche-stempeltje, maar ook het onderhoud van mijn 993 mogen ze op hun buik schrijven.
By the way, als ik iemand kan helpen met de import van een Duitse auto, let me know, ik weet nu hoe het niet moet 🙂 ) Groeten
Wim
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.