Finally! En bedankt D’Ieteren !!

Home Forum Porsche Talk Finally! En bedankt D’Ieteren !!

  • Maker
    Discussie

  • Anoniem

      Porsche-fans,

      Het is een hele tijd geleden sind mijn eerste ‘post’ maar uiteindelijk heb ik mijn droom-993 gevonden.
      Vorig jaar, augustus 2009, heb ik hem zelf vanuit het zonnige Zuid-Duitsland naar hier gereden.
      Vanaf die dag is alles, maar dan ook echt alles, wat kon mis gaan voor de inschrijving misgegaan.
      Een korte opsomming:

      -September 2009: Douanekantoor Kontich niet bevoegd voor uitreiking document 705 – een ommetje dus naar Douane Antwerpen – Dat hadden ze ook op de website van de DIV mogen zetten.
      -September 2009: Toch maar een gokje gewaagd en zelf naar D’Ieteren in Brussel gereden met Duitse, verlopen transitplaten (geen goed idee, maar wat is het alternatief… een trailer?)
      -D’Ieteren weigert de homologatie wegens geen originele vering (er stond een 1 jaar oude KW vering onder, ik durf het haast niet zeggen, maar volgens mij beter dan het origineel).
      -Op de terugweg, zonder homologatie, zonder verzekering, zonder inschrijvinging door overijverige gemotoriseerde Brusselse politie van de weg geplukt: daaaag 993…
      -Porsche AG en Porsche Classic gecontacteerd. Vriendelijke mensen, maar helaas… D’Ieteren rules.
      -Oktober 2009: D’Ieteren zegt: sorry, enkel originele vering wordt toegelaten, geplaatst door een Porsche werkplaats (dat laatste was niet wettelijk, maar dat weten zij ook). Factuurtje van 3100 Euro betaald. Danku D’Ieteren.
      -November 2009: De transporteur verwittigt mij dat de auto naar Brussel moet voor de veiling. De wagen is niet binnen de 30 dagen geregulariseerd… Hello guys! Momentje! Ik ben er mee bezig.
      -December 2009: Doane en accijnzen laat in een briefje weten dat ik zomaar even 2400 Euro boete mag betalen, wegens onrechtmatig gebruik op de openbare weg… Euh… voor dat ene uurtje?
      -D’Ieteren homologeert de auto (na exact 1 seconde met een zaklamp onder de wielkasten gekeken te hebben, 100 Euro alstublieft), kosten voor het transport? Nog eens 500 Euro.
      -Januari 2010: Eindelijk een verzekeraar gevonden die aan een redelijke prijs de auto verzekert.
      -Persoonlijke nummerplaat aangevraagd, klaar voor ophaling… doch helaas… de DIV meldt dat er een deel van de Fahrzeugbrief mist… het dossier wordt verwezen naar de dienst geschillen… Pardon, de wat??
      -Onmogelijk om de DIV te bereiken… dromen en afwachten
      -Februari 2010: De langverwachte e-mail – de nummerplaat wordt mij toegestuurd.
      -Nog even bij Porsche Antwerpen langsgegaan om de KW-vering op te halen: oei, sorry meneer, die hebben we met het oud ijzer meegegeven (juist ja, wat zou dat opbrengen op e-bay?).

      Ik ben klaar voor de zomer. Maar bij D’Ieteren zien ze mij niet meer terug, ook niet voor een ander product, ik rij dagelijks met een Audi , de volgende wordt iets wat zij niet invoeren. Jammer voor het Porsche-stempeltje, maar ook het onderhoud van mijn 993 mogen ze op hun buik schrijven.
      By the way, als ik iemand kan helpen met de import van een Duitse auto, let me know, ik weet nu hoe het niet moet 🙂 ) Groeten
      Wim

    13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • [quote=”911-lover”:28psdf73]Wat een verhaal 😯
        Ik heb ook al meerdere auto’s uit Duitsland ingevoerd doch nooit zulke problemen meegemaakt .
        Ik snap ook niet waarom je langs D’Ieteren moet .
        Met een moto wel daar die de keuring doen en niet een keuringsstation .[/quote]
        In Duitsland is het zogenaamde COC (europees goedkeuringsbewijs) niet verplicht. Als je er dus geen hebt, dan moet je bij de invoerder langs. Heb ik vorig jaar ook moeten doen met een BMW Z3. Die € 100 schijnt een vast tarief te zijn. (Had ik vroeger ook al eens bij D’Ieteren gedaan met een 944).

        Wat de motor betreft, hoef je niet eens bij de invoerder te gaan. Je kan gewoon (via een openbare dienst) een attest aanvragen. Motor moet niet getoond worden (als ie uit een EG-land komt), en…. het kost maar de helft, en binnen de week (waar 15 augustus in kwam) had ik mijn document. Een motor uit de USA (of ergens anders vandaan) is een ander verhaal, die moet dan WEL naar de keuring. Je kan dan ook regelmatig USA Harleys en andere Honda Gold Wings in de keuring zien staan, die aan een grondige controle onderworpen worden.

        In elk geval… veel plezier met de 993 (de mooiste klasieke 911)

          P werkt op agent als rode lap op een stier ? 🙄

            Straf verhaal en erg. Is dat weer niet een typische Belgenmop (is wel niet een mop maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel). En die overijverige agent, niet veel aan te doen. Die zocht weer op een “eenvoudige en zonder risico” manier promotie :mrgreen:

              Maar ee nauto die in beslag genomen word omdat er geen geldige nummerplaten opzitten en je dan van de baan geplukt wordt lijken mij wel logisch eigenlijk en niet bepaald overijverig van de agent in kwestie. wat bvb als jij een ongeval hebt ne de nadere partij met zo’n nummerplaat rondrijd? => gegarandeerd miserie.
              Dit zijn dan ook dingen die volgens mij te vermijden zijn, en je de auto idd vervoert op een autoambulance.

              Voor de rest waarschijnlijk idd wat pech gehad, en mischien ook het informeren op voorhand?

              mvg

                amaai is me da een misserie
                men kan er nogal een soep van maken maar dit tart toch alle verbeeldingen
                hopelijk moeten er niet veel mensen dit meemaken
                groeten miguel

                  en toch ken ik iemand waar je heel goed kan babbelen over porsche en met grote liefde aan porsche werkt

                    Op vele plaatsen lachen ze anders ➡ 😈

                    😉

                      [quote=”WH911″:pfvw9dhy]
                      Tussen haakjes, als er mij iemand een goed Porsche service-punt kan aanraden in de buurt van het Antwerpse, waar men nog 5 minuten met de klant wil praten over zijn passie, service levert met de glimlach, en ertegen kan dat de auto niet via zijn bedrijf is aangekocht, dan hoor ik het graag.

                      Groeten

                      Wim[/quote]
                      Doen ze dat dan niet allemaal service leveren met de glimlach 😆

                      Anoniem

                        Heren,
                        Dank voor het medeleven, en inderdaad, ik had beter op dit forum om raad gevraagd. Het had me vermoedelijk wat leed bespaard.

                        Helaas dacht ik in mijn naiviteit dat een officieel gelijkvormigheidsattest van D’Ieteren ook voor meerwaarde zou zorgen. Het ironische is dat ik 5 jaar eerder een Carrrera 3.2 (1986) invoerde met Bilstein sportvering. Dat bleek voor D’Ieteren geen probleem.
                        Blijkbaar ben ik op mijn weg een aantal bedienden tegen gekomen, die alles heel strikt volgens het boekje uitvoeren. Ik hoop dat ze allemaal – van de politieagent tot de DIV-ambtenaar en de bediende op de zolderkamer van D’Ieteren – heel trots zijn op hun job. Ze doen het meer dan perfect!

                        Anyway, vergeten die handel, en rijden nu!

                        Tussen haakjes, als er mij iemand een goed Porsche service-punt kan aanraden in de buurt van het Antwerpse, waar men nog 5 minuten met de klant wil praten over zijn passie, service levert met de glimlach, en ertegen kan dat de auto niet via zijn bedrijf is aangekocht, dan hoor ik het graag.

                        Groeten

                        Wim

                        rjf

                          Nou, dream becomes nightmare… 😯

                            @WH911

                            Je had misschien beter eerst eens advies gevraagd op dit forum, had je veel ellende gespaard.
                            Ik heb al meermaals wagens uit Duitsland mee gaan halen voor kennissen die hun Porsche daar hadden gekocht en steeds zonder problemen en op enkele dagen in orde.

                            Wat betreft de vering daar kan de invoerder natuurlijk niets aan doen hé, homologatie wetgeving in Belgie is anders dan die van Duitsland.

                              Wat een verhaal 😯
                              Ik heb ook al meerdere auto’s uit Duitsland ingevoerd doch nooit zulke problemen meegemaakt .
                              Ik snap ook niet waarom je langs D’Ieteren moet .
                              Ik voerde de wagen zelf in , maakte een afspraak met een keuring (meestal Geel) voor Homologatie .
                              Ernaartoe , was de wagen niet origineel (zoals in jouw geval) werd het een homologatie voor alleenstaand geval .
                              Een paar weken later (bij aankomst van de papieren op de keuring) moest ik terug naar de keuring voor een “herkeuring” en was alles in orde .
                              Ik ben NOOIT met een wagen bij de invoerder van het merk moeten gaan .
                              Met een moto wel daar die de keuring doen en niet een keuringsstation .

                                wa een mottig verhaal seg , maak zoiets mee
                                ik heb mijn 911 laten invoeren via de autokeuring in geel
                                geen enkel probleem gehad en is zelfs een beetje verlaagd zonder opmerking
                                khoop dat je nu wel plezier (eindelijk) hebt aan de porsche

                              13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.