flitsen geeft een kick….

Home Forum Zeverhoekje flitsen geeft een kick….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • over de ‘kostprijs’ van dat zone 30-gelul heb ik trouwens nog een bedenking. We weten allemaal dat het pijnlijk veel kan kosten als je geflists wordt… MAAR er zit nog een andere verdoken kost aan, waar weinig of gesproken wordt, zelfs niet door de groene jongens! Zijnde dat door het ergelijke getreuzel in die buurten je nu al blij mag zijn dat je in tweede geraakt, en dat daardoor je benzineverbruik zeer merkbaar de hoogte ingaat!!!

Ik kan het werkelijk zwart op wit bewijzen met mijn facturen!!! Mijn benzineverbruik, toen nog met de Boxster S, is sinds de maand dat al die ette(r)lijke zone 30’s in Gent ingevoerd worden, en sindsdien de ochtend en avondspits op sommige plaatsen nog veel langer geworden zijn, met op de kop af zowat 50 euro per maand toegenomen!!! Dit viel makkelijk te controleren aangezien de wagen voor woon-werkverkeer zowat elke maand een identiek aantal kilometers aflegde, langs dezelfde weg, en ik maandelijks een factuur krijg via mijn tankkaart bij Q8. En dit patroon is gebleven… 50 euro per maand meeruitgave door steeds in lagere versnellingen te moeten rijden, meer rode lichten te hebben, enz… 👿 👿 En dan zeggen ze dat we voor het milieu moeten zorgen…!!! 😈

En inderdaad, met sommige voertuigen is 30 per uur, laat staan 25k/u niet haalbaar… Toendertijd met mijn Aprillia RSV Mille R, een beest van een tweecylinder, was 30k/u in tweede niet haalbaar, zou werkelijk durven stilvallen in tweede aan die snelheid, je kon werkelijk elke cylinderslag voelen aan dat trage tempo… en in eerste reageerde hij zo brutaal op de gas, dat daar ook niet mee te rijden viel…

en het is tevens ergerlijk om te zien hoe sommige stomkoppen 👿 van scholieren en studenten in de buurt van scholen zich nu in de ochtend- en avondspits tussen de rijdende auto’s begeven als voetganger, om over te steken, want “ze rijden nu toch maar 30 meer”… en lijken er dus weinig of geen bezwaar/gevaar meer in te zien om gewoon voor je neus over te steken… Ik heb er dus zo mijn twijfels over of die zone 30 in het verlengde van schoolbuurten wel altijd zo veel positiefs bijbrengt aan de veiligheid!!!???

ik ben nog nooiit geflitste geweest [let op het woord “NOG”]
        over het algemeen rij ik niet te snel maar ik vertik het om in een zone 30, 30 te rijden; waarom niet? awel dat zijn ofwel scholen ofwel is er niets te zien, als er niets tezien valt dan spreekt het voor zich, en in een school buurt………………..ooit al voorbij een school gereden tegen da het gedaan is of die begint? ooit al eens sneller KUNNEN rijden dan 30? awel ik niet dus die borden staan daar niets te doen want zondag om 2uur snachts of woensdag of zelfs donderdag om 14uur zal der geen kat zijn…….

BTW. ik heb enkle maten die wel flik willen worden maar das dan gewoon om corupt te zijn:p[ik vraag mij echt af of ze da nu gaan doen of niet]

als m’n vrouw tegen 25 km/u rijd, dan kijkt ze ELKE winkel binnen (daar staat een mooi kleedje, daar staan mooie schoenen, …) en houd ze het verkeer helemaal niet meer in het oog….. dus rijd ze beter een beetje sneller (met de 914 is dat geen probleem…)
          — te traag rijden is hééééééél gevaarlijk (zeker bij vrouwen…..)

daar ben ik het mee eens kan je beter een paar keren geflits worden dan ben je mischien goedkoper af 😆 😆 😆

In scene gezet of niet, politie blijft ook voor mij het laagste van het laagste beroep dat je kan uitoefenen, zelfs nog lager dan belastingscontroleur.

Dit vooral omdat ze het gemakkelijke werk doen maar als je ze echt eens nodig hebt (homejacking) merk je dat alles gewoon teveel is…

Hier op het werk eens leuk verhaal gehoord, er waren inbrekers (alarm ging af) en politie werd verwittigd, eerste wat men vroeg was of de inbreker nog binnen was want anders gingen ze nog wel een half uurke in hun combi wachten… 🙄 Zo kan ik het ook natuurlijk…

Ofwel die gasten die langs verkeerslicht staan en der komt daar een roestbak af, ge weet dat daar iets niet pluis mee is (technische controle, verzekering enz.) maar deze wordt niet gecontroleerd omdat ze van die mannen schrik hebben (in een deel van Anderlecht durven ze zelfs niet meer komen), neen diegene die 2min over tijd van zijn parkeerticket zit, die schrijven ze wel op 🙄

S2

[quote=”Nieuwsblad 04/10/07″:26n3b8bo]GERAARDSBERGEN – Het omstreden filmpje van twee flitsende agenten in ‘Man bijt hond’ is in scène gezet door Woestijnvis. Dat zegt de politiecommissaris van Geraardsbergen.

In het programma Man bijt hond was te zien hoe twee agenten vanuit een auto overtreders flitsten in Geraardsbergen. Eén agent zei dat flitsen soms een kick gaf. Toen de plaats van de flitscontrole werd meegegeven op Q-Music, reageerden de agenten ontgoocheld. Het filmpje wordt massaal bekeken op het internet.

Politiecommissaris Kristof De Pauw zegt dat de opname in scène is gezet. De ploeg van Man bijt hond zou zelf de flitslocatie hebben doorgespeeld aan Q-Music. Er werd volgens de commissaris twee uur gefilmd, waarvan een paar minuten beeld getoond wordt zonder duiding. ‘Het filmpje geeft een volledig verkeerd beeld van ons werk. Ik moet mij nu verantwoorden op de politieraad.’

Bij Woestijnvis ontkent Stijn Vranken met klem dat er iets in scène is gezet. ‘Zo werkt Man bijt hond niet. Die sms aan Q-Music kan ik bevestigen noch ontkennen: de ploeg die het filmpje heeft gedraaid is op dit moment onbereikbaar. Ik betreur in elk geval dat die politieagenten hierop worden aangesproken. Die straat is een zwart punt waar veel ongevallen gebeuren. Deze heisa past absoluut niet bij de filosofie van het programma. We werken veel en graag samen met de politie. Dat willen we zo houden.’ (jlg, tdl)[/quote]

als m’n vrouw tegen 25 km/u rijd, dan kijkt ze ELKE winkel binnen (daar staat een mooi kleedje, daar staan mooie schoenen, …) en houd ze het verkeer helemaal niet meer in het oog….. dus rijd ze beter een beetje sneller (met de 914 is dat geen probleem…)
                — te traag rijden is hééééééél gevaarlijk (zeker bij vrouwen…..)

[quote=”porschky”:2z4z0y5i]@stefx911

de marge van 7 km/u (was volgens kennis bij de politie vroeger bij sommige toestellen zelfs tot 17km/u!) wordt helaas niet overal meer toegepast!!! In Gent is de zogenaamde ‘nultollerantie’ nu van kracht, omdat volgens onze vrienden bij de politie de meettoestellen en ook de snelheidsmeters in de auto “zo nauwkeurig werken dat dit niet meer hoeft”!!! Toen de krant De Gentenaar hoofdcommisaris Carlier in Gent dan vroeg of het niet erg was dat sommige mensen ter goeder trouw zouden beboet worden in een zone 30 (vergeet niet dat Gent meer dan 1500 straten zone 30 gemaakt heeft!!! 👿 👿 👿 ), gaf hij de ergerlijke commentaar dat “men dan ook best een veiligheidsmarge zou inbouwen, en dus 25km/u rijden”…

dergelijke nonsens (zelfs arrogantie) vind ik zo ergerlijk, dat dit bij mij een omgekeerde reactie oproept! Aangezien je voor 31km/u evenveel boete riskeert als voor 40km/u (tot 10km/u teveel is 50 euro), rijd ik nu eerder 40 in die rotzones… dan zijn 25km/u.

en dan krijgen ze het geld van het boetefonds niet meer op… 👿 [/quote]
                  25 km/u,
                  dat staat toch op geen enkele kilometerteller ❓ ❓
                  de mijne schiet pas in gang vanaf 50 km/u…

@stefx911

de marge van 7 km/u (was volgens kennis bij de politie vroeger bij sommige toestellen zelfs tot 17km/u!) wordt helaas niet overal meer toegepast!!! In Gent is de zogenaamde ‘nultollerantie’ nu van kracht, omdat volgens onze vrienden bij de politie de meettoestellen en ook de snelheidsmeters in de auto “zo nauwkeurig werken dat dit niet meer hoeft”!!! Toen de krant De Gentenaar hoofdcommisaris Carlier in Gent dan vroeg of het niet erg was dat sommige mensen ter goeder trouw zouden beboet worden in een zone 30 (vergeet niet dat Gent meer dan 1500 straten zone 30 gemaakt heeft!!! 👿 👿 👿 ), gaf hij de ergerlijke commentaar dat “men dan ook best een veiligheidsmarge zou inbouwen, en dus 25km/u rijden”…

dergelijke nonsens (zelfs arrogantie) vind ik zo ergerlijk, dat dit bij mij een omgekeerde reactie oproept! Aangezien je voor 31km/u evenveel boete riskeert als voor 40km/u (tot 10km/u teveel is 50 euro), rijd ik nu eerder 40 in die rotzones… dan zijn 25km/u.

en dan krijgen ze het geld van het boetefonds niet meer op… 👿

Bij ons in de familie geldt één gouden regel : wie ooit agent wordt of er met één trouwt moet nergens in de familie meer komen. Een agent wordt aanzien als het laagste wat er bestaat, die van de ergste soort. Eén familielid heeft het destijds aangedurfd. Al zeven jaar NIETS meer van gehoord. Wordt nooit op een feest uitgenodigd, krijgt geen nieuwjaarskaartjes (vrouwen versturen dat graag 😆 ), wordt zelfs niet naar getelefoneerd. Voor de familie bestaat die gewoon niet meer.
                      Agenten maken serieus machtsmisbruik van hun functie. Elke week hetzelfde gezever. Ze moeten een nieuwe GSM of navigatie hebben maar er moet een speciaal prijske gemaakt worden want zij zijn van de politie. En als je weigert komen ze om de hoek van de winkel controle doen op alle jonge gasten die van de winkel komen. Onlangs eens geweigerd om een speciale prijs te maken en ferm mijn gedacht gezegd. Resultaat was de week nadien PV wegens smaad in de bus 🙄 . In duizend stukken gescheurd.

En die vrouw op dat filmpje. Als ik moest kiezen tussen die of niets was het NIETS. Als zelfs zoiets van straat geraakt is er voor velen nog hoop 😆 . En dan verschieten ze ervan dat er soms mensen uit hun “bol” gaan en gekke dingen doen 🙄 .

Dat filmpje is gewoon te ziek voor woorden.
                        De politie uw vriend …. jaja 😥

De wagen niet verzekerd was, maar zo rijden er 10 duizenden rond
                          Al 2 jaar niet naar de schouwing is geweest, moet ook in de duizenden oplopen

dan heb je chance gehad je zou de eerste niet zijn die op deze manier extra boetes bijkrijgt in vele gevallen als je geflitst wordt checken ze de inschrijving en de keuring en de verzekering even nakijken is voor hun ook een kleine moeite

laatst horen vertellen dat als je bij cntrole zonder keuring of verzekering rond rijd de nummerplaat van de wagen afgehaald wordt …..

en nog straffer indien je met een oldtimer geflitst wordt je de plaat mag inleveren en u opnieuw te keuring mag aanbieden voor een herinschrijving …….

waar zijn ze in dit apenland mee bezig

Dan hebben ze al wel hun marge van 7 km/h al toegepast hé Dave, dus je reed sneller 😉 )

[quote=”porschky”:8f6ol9ex]geflitst worden in Knokke; aan 92 waar 90 gereden mag worden… 👿 [/quote]

ik ben onlangs dire keer in één week geflitst.
                              1e keer in brecht 131 waar je 120 mocht
                              2e keer in schaffen 53 waar je 50 mocht
                              3e keer in beringen 72 waar je 70 mocht

Balans 170 euro

ik weet het , het is mijn eigen fout ik reed te hard, maar deze snelheden zo beboeten ? zucht…

ik denk dat veel mensen hetzelfde gevoel hebben als ze dit gezien hebben… zijnde maagzuur…
                                En mijn laatste prestatie is geflitst worden in Knokke; aan 92 waar 90 gereden mag worden… 👿

Zo zijn ze !!

Ik heb begin dit jaar een boete opgelopen in ons dorp waar de drukke steenweg in zone 30 ligt, aan 42 per/uur.

Wat zij NIET hebben vastgesteld is dat :

De wagen niet verzekerd was, maar zo rijden er 10 duizenden rond
                                  Al 2 jaar niet naar de schouwing is geweest, moet ook in de duizenden oplopen
                                  Er 4 versleten banden onder de wagen liggen, wat wil je als je naar de schouwing niet gaat !
                                  Ik stomdronken was, daar rijden er ook veel van rond
                                  Dat ik geen rijbewijs had, die zijn er ook, meer dan men denkt
                                  Dat ik een lijk in mijn koffer vervoerde, dit is eentje voor de grap

Waarom hebben zij dat niet opgemerkt, omdat daar GEEN TOESTEL voor bestaat !!!!!!

De dagen worden alsmaar korter en s’morgens kom ik tientalle fietsers tegen die ofwel hun verlichting niet gebruiken of helemaal geen verlichting hebben. Verkeerslichten kennen de fietsers ook al niet of zijn ze allemaal kleurenblind !! Nooit is daar iemand op hun pad om ze te beboeten en het strafste is dat de fietserbond niets doet !
                                  Bij regenweer mogen de vrachtwagens niet inhalen op de autosnelweg, maar wie gaat dat controleren, ze gaan toch de politie door de regen niet sturen.

Er is dus een gat in de markt voor wie toestellen kan ontwikkelen die nog andere overtredingen kunnen vaststellen. Conclusie, zonder toestellen zijn ze nog altijd nergens !!!!!!!!!!

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.