Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › Flitspalenverklikker op orginele naviagtie?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door Audiotronics.
-
MakerDiscussie
-
14 november 2007 om 20:51
Een vraag aan de 997 eigenaars. Naar het schijnt zit er vooraan in de koffer een soort van diskettelezer of zoiets? Dit zou gebruikt kunnen worden voor flitspalen op de navigatie te plaatsen? Heeft er daar al iemand meer ervaring of uitleg over? Is voor op een 997 4S.
-
MakerDiscussie
-
Interessant 😯 . Dat lijkt iets om te gaan verkopen.
Mededeling : “NIET OP DE OPENBARE WEG GEBRUIKEN” 😆Even melden dat het ding erin zit. Keurig de bumper en het overige gedemonteerd en geinstalleerd.
Ik moet zeggen dat ze niet aan hun eerste inbouw bezig waren, alles wat moets verbonden worden werd met ‘n tinlas uitgevoerd, keurig netjes met stoftape afgetaped en vastgehangen met de nodige strips…
Voor de rest heb ik over alles en nog wat uitleg gekregen, de ontwikkeling de markt, kortom echt de moeite om de reis naar Geleen te maken, uiteraard na afspraak.De werking van dit apparaat is subliem, en het melden van ‘n automatische deur bij ‘n tankstation of supermarkt is heel logisch, als je begrijpt dat deze ook in het frequentie gebied zitten, maar die kan je met 1 druk op de knop wegfilteren voor de toekomst, niettegenstaande, mocht er om de hoek alsnog ‘n fotoshoot zijn opgesteld, je WEL ‘n melding krijgt…
Het toestel is geheel LEGAAL, als ritten registratie en de overige navigatietools, en je mag de andere dingen gebruiken in andere landen, waar het toegestaan is, enkel dien je het apparaat bij binnenrijden van’n land zonder toestemming, dan te ontdoen van de software, wat met 2 knoppen drukken gebeurd…
Voor de rest is het high tech materiaal, geen blinkdozen toestand, je kan alles uitlezen op je pc, er zit ‘n module bij, waar je via USB poort de meegeleverde software op je pc kan aanspreken, ook wordt er geregistreerd waar, wanneer en met wat er shoots zijn gemaakt…kwestie van ook die kant van de medaille te kunnen bekijken, ieder heeft z’n plaats in de gerechtelijke wereld, mocht het ubberhaupt es mislopen.
Nu, is het dat de makers, met jaren ervaring, vooruit denken en ook hun modules voorzien van de toekomstige zaken zoals guns en weet ik veel.
Duur? Tja, voor niets heb je niets dan…..rommel, van die raamplakkers, is goed om de vliegen laten op te zitten…en je te storen met hun flikkerledjes…dan kan je beter maar zelf met je neus tegen het raam hangen en je rechtervoet trainen in de neerwaartse krachtuitoefening.
Ik ga er vlijtig mee expirementeren….de ritten opslaan, kijken of ze de flitspaallocaties al es vinden, de trajectlussen die ze in het wegdek verstoppen….En last but not least….het stukje high tech, dat je bumper vasthoudt, is onopspoorbaar….of ze moeten gaan demonteren en dan nog….mag je dingen hebben die ontwikkeld zijn om je ritregistratie te volbrengen.
GreetZzzzz.
PS: mocht er iemand zijn die het adres van het inbouw center wenst….
Ow ja…als handelaar, mits je je papieren van je zaak meeneemt, kan je aankopen EXCL. BTW.[quote=”Generaal”:1apo01az]Awel heb een afspraak lopen om een stinger te laten inbouwen kwestie
om het hoofd cool te houden en wat leuke informatie onderwege te vergaren!Greets…[/quote]
Klinkt interessant. Hou ons op de hoogte van je bevindingen !! 🙂
Awel heb een afspraak lopen om een stinger te laten inbouwen kwestie
om het hoofd cool te houden en wat leuke informatie onderwege te vergaren!Greets…
Er zijn nochtans genoeg mooie en vlakke wegen. Mijn voorkeur gaat naar industrieparken. Bijvoorbeeld industrielaan in Olen. Op een zondagnamiddag zijn alle fabrieken gesloten, geen vrachtverkeer en is de kans op geflitst te worden bijna nul. Natuurlijk 100% zeker ben je nooit. That’s the game 😆
Misschien een flitspaalverklikker kopen ❓ . Of even een tomtommeke in de wagen leggen.
Hallo,
blijkbaar raken we hier niet verder….wat betreft ‘n flitspalen cd en de mogelijkheid om hem op je originele porsche navigatie te installeren.Als ik es de beer wil loslaten, dan rij ik in 99% van de gevallen als brave burger eerst het stuk autostrade rustig af…en kijk goed uit naar de mogelijke camera opstellingen…en dan fiets ik even terug en dan het gecontroleerde stukje aan scheursnelheid…er van bewust zijnde dat ze in die tijd hun handel nooit hebben kunnen opstellen….maar ja…als ze met hun brommerkes van ‘n parking komen, tja….dan mag je maar hopen dat ze nog aan het frutselen zijn aan hun helmgespje en dat de bovenkant van hun helm voor hun ogen zit….
Soms moet je es de roet uit je pijp kunnen blazen….en om dan naar ‘n circuit te stuiven, daar heb ik geen zin in….om daar de achtergelaten rotzooi op m’n blinkertje te laten kleven…..tenslotte betalen we toch met z’n allen genoeg om de wegen in slechte staat te houden! En als je es geluk hebt…dat ze de gaten rond het asfalt dichtgooien, kom je al vlug in de buurt van het genot van ‘n verkeersdrempel…de ellende op 90% van de binnenwegen…gesproken van millieu bewuste aanpak…stoppen en vertrekken…en er zijn er echte rimjumbers bij….Amai Generaal, Uw schrijverstalent en filosofie is ontroerend… 😉
8) 8) 8)
Uiteraard proficiat met Uw prachtige dream-car en hopelijk kan je snel met het bolleke de baan op !
Hallo,
ik bezit ‘n 997, incl navigatie.
Als ik nu beschikte over ‘n flitspalen cd, zou ik het kunnen proberen. Kan iemand me miss vertellen waar ik het kleinnood kan vinden?
Verder, tja, er blijft nu al zo weinig over om te driven…om te luisteren: motor geluid, Bose sound system, navigatie enz…enz…de hele bermen staan vol met troep, borden met het onmogelijke, ze plaatsen meer op de rijbaan dan ‘n boer in z’n stal! en voor je het weet, hang je met je bolleke in het decor! Ik verkies richting ardennen….weg van alle drukte, om je eens rustig te kunnen ontspannen en niet voor het scheurwerk, da’s er niet aan de orde, maar ‘n mens moet ook nog ademen, tijdens het rijden!Verder zit ik nog even te wachten op het homologatie gebeuren, m’n bolleke komt uit de US of A, San Diego, en ondanks dat er voor het technische niet veel op te merken valt, zit ik intussen toch al 3 weken te wachten op het belachelijke vodje…maar ja.
Verder..compleet m’n goesting, ‘n S, handgeschakeld, wat opties en in perfecte staat, 19420 kms, geen mijls…alles met originele papieren en garantiebewijzen enz, enz…
Nu nog ‘n keer of 4 de handleidingen en specificaties doorlezen en we zouden in staat moeten wezen om al iets minder onze aandacht op de interne keuken te richten..
Verder wens ik ieder die het geluk heeft gelukkig te wezen, in z’n porsche te blijven….de meest veilige plaats op de wegen!
Groetjes en veel bromgenot!
Vroeger had ik een JVC navigatie (zelfde als becker) ,voor dit toestel had ik een cd met de flitspalen die ik gewoon moest laden in de cd lade,na ongeveer 1 minuutje had de JVC deze locaties in zijn geheugen opgeslagen,de cd er terug uithalen en de navigatie cd terug plaatsen en klaar was kees.Zou kunnen dat voor de 997 ongeveer hetzelfde systeem is maar ben ni zeker…
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.