Fluitend geluid bij koud staan.

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Fluitend geluid bij koud staan.

• Maker
    Discussie
  • Heb een probleem met men 944…wanneer ie koud staat hoor ik een fluitend, tjirpend geluid, komt uit de richting van de waterpomp of ditributiecover bij de pomp. Het geluid gaat mee met de toeren, meer toeren meer geluid etc.
    Ik denk aan een rol vd distributie of de waterpomp. Als hij 5min draait en warm wordt houd het gefluit op.
    De riem heb ik recentelijk vervangen en de rollen waren vrij nieuw en in goede staat.
    Kan het zijn dat de lager vd waterpomppulley fluit bij koude?
    Heeft iemand dit al voorgehad? Ik dacht dat lagers eerder beginnen janken als ze warm staan en expanderen.??

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
    • Bedankt voor je reactie, begon daarnet op de weg naar huis ook aan een te strakke riem te denken. Hij heeft vandaag binnen in de parking op het werk gestaan, +-20° daar en vertrok daarnet en dan had hij het niet, enkel wanneer hij goed koud heeft gestaan. Zal dit weekend de cover er eens afhalen en verder op onderzoek gaan.

Wim

Ben niet zo’n 944 kenner, maar weet een ding, en dat is al ze koud zijn allemaal een beetje huilen, en dit weg gaat zodra hij warm is.
        Maar een kenner vertelde mij als hij dit deed bij koude motor de riem te strak stond.
        Schijnt een speciaal tool voor te zijn van Porsche om dit precies o de juiste spanning te zetten.
        Heeft hij het daarna nog, zal het inderdaad met het lager waterpomp of spanrol te maken hebben.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.