Foliedip Water transfer printing

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Foliedip Water transfer printing

  • Maker
    Discussie
  • Beste Porsche fanaten ,
    Heeft iemand onder jullie ervaring met
    Carbon Water transfer printing en zijn er bedrijven rond het Antwerpse met enige referenties
    .

    n-carbon-look-op-motoronderdelen-lotus-exige-305-3.jpg

    Alle info welkom

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Wim

      Daarom schreef ik dus al Johnny effect. 😆

      Want ik denk dat jij zoiets bedoeld.

      Vespa – Carbon pakket

      En dat ziet er inderdaad niet uit in het echt.

        @ carbonman , na je verhaal gelezen te hebben ben ik al overtuigt om het dan maar niet te doen als het zo een fake uitzicht heeft ,
        Ik had dit enkel maar op foto gezien vandaar dat dit in mijn eerste gedacht zat en er meer info over wilde verzamelen :respect2: :respect2: .

          Er is een verschil tussen carbonlook en Carbon Fibre Reinforced Plastic. Het laatste is het echte spul. De inserts die porsche maakt, zijn ook echt. Namelijk in een inverse mal gemaakt met resin en echte carbon fribre twill. Zo ook de zijpanelen aan de buitenkant op een GTS Macan. Dan heb je ook nog Skinning waar een laag echte carbon over een stuk word geplaatst en dan in verschillende lagen resin terug wordt opgebouwd tot hoogglans. Dit is ook echt carbon en niet te onderscheiden van een inverse mal productie. Alleen is Skinning louter cosmetisch want in principe wordt het stuk zwaarder waar een repro in CFRP juist lichter is… Ikzelf heb veel ervaring met de productie van CFRP parts (uit hobby) en weet ook waarom dit zo duur is. Het watertransfer printen is een heel ander verhaal waar gewoon de look wordt geïmiteerd door een print. Mijn mening is dat dit vooral fake en goedkoop uitziet, de diepte van echte carbon krijg je nooit en het verschil echt-fake is direct zichtbaar. Mijn mening is dat je voor zo’n mooie GTS beter voor het echte spul kiest…
          Ikzelf heb geen tijd meer voor CFRP maar heb op mijn GTS voor en achter heel wat later vervangen in carbon. Indien meer info stuur me een PM

            Nee nee Wim , een Johnny bak ga ik zeker er niet van maken maar ik had eens ergens een GTS gezien op www die enkele kleine zaken aan het motorgedeelte had laten foliedippen en dat oogde wel mooi .
            Stel mij enkel de vraag in hoeverre kan dit tegen de warmte .
            Toen wij de GTS kochten hadden wij de keuze om de carbon look te nemen in het interieur , maar de bomma vond dat maar niks !! hier hebben wij al veel spijt van .
            Nu is het zwart geborsteld allu wat ik niemand aanraad .omwille van matte vlekken bij het aanraken . eventueel laat ik het interieur ook terug in de carbon zetten maar heb geen zin om hier OPC prijzen voor te betalen 1900 € voor 4 deurpaneeltjes .
            Zodus mijn zoektocht gaat verder naar een bedrijfje die er in gespecialiseerd is .

            Mijn kleinkinderen zeggen altijd dat ik een Hippe bompa ben zodus een beetje carbon kan geen kwaad . :drink:

            Wim

              We gaan onze naam toch niet veranderen naar Bomba Johnny hè :mrgreen:

              Maar om op je vraag terug te komen, heb ij hier geen ervaring mee. 😳

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.