Formule 1 seizoen

Home Forum Zeverhoekje Formule 1 seizoen

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Deze ochtend is het nieuwe F1 seizoen gestart in Australië. Tot mijn grote verbazing blijkt dit nergens op de vlaamse zenders te komen 🙁

Enkel op een Telenet betaalzender.

Ook BBC toont enkel samenvattingen.

Dus enige uitweg voor live verslaggeving is La Deux. Maar ik luister echt niet graag naar Franstalige commentatoren. Is er een alternatief (liefst in het Engels, met mensen die er kennis over hebben?)

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 155)
    • S2

Voor het eerst sinds lang een spannende GP gezien!!!

Was dringend nodig, maar dit belooft een leuk seizoen te worden. De hele race gevechten voor plaatsen op het circuit (niet enkel in de pitsstraat).

En heel knap van Ferrari!

Wim

Iemand hier de de F1 volgt dit jaar, want lijkt mij een spannend jaartje te worden.
          Ferrari weer terug en de Mercedessen de oren gewassen, iceman van een slechte positie toch 4de geworden
          En dan onze Max, die was echt de MAX, wordt even achter de 3 topteams 7de in de race met prachtige acties en als enige als was het krap aan niet gedubbeld., maar zet even het topteam van hun RED BULL op achterstand.

Hoe denken de F1 fans op het forum erover !!!

Ik ben het volledig met U eens bccars.

Wat een playstation ervaring is dit nu.
            Knopje voor voorbij te steken.
            Banden die ontworpen zijn om problemen te geven aan de rijders.
            Elektrisch remmen
            Elektrisch extra vermogen voor ± 30 sec
            Max benzine verbruik per race 100 kg = 135 liter

Ik dacht dit jaar nog eens IRL te gaan zien in Hockenheim, Dat zal niet doorgaan denk ik nu.
            Er zal een en ander mogen veranderen of ik kijk zelfs op tv niet meer, ik kan het toch niet volgen wie nog wat kan in het verloop van de race. Teveel ongekende factoren voor mij.

Al direct valt er een slachtoffer (Riccardo) van de max benzine verbruik regel 🙄

F1 als “sport” is dood. Het is puur een marketingproduct geworden. De wagens zijn monsterlijk lelijk met hun dildo’s op hun snuit (Max Mosley ziet waarschijnlijk in vele van zijn donkere fantasieën er eentje in zijn reet rijden). De motoren gecastreerd. Het geluid was vroeger iets machtigs. Fantastisch op TV. Een “ervaring” in het echt, mensen die het ooit “gevoeld” hebben weten wat ik bedoel, de aggressie klauwde aan je oren, trilde door heel je lijf ! Nu, op TV, wat gebrom, beetje zoals van een ducati twin ! Da’s mooi, maar geen F1 waardig. F1 dat ooit de top van de motorsport was …
              … is nu vergleden tot een mediacircus, en nog een zeer succesvol ook nog. Een georkestreerd rondrijden van anderskleurige pionnetjes. Winst of verlies wordt hoofdzakelijk beslist in de paddock met geld en strategie (fuel saving, really ?). Piloten zijn meer en meer passagier en lijdende voorwerpen. Man to man combat waarbij degene met het grootste talent of de grootste ballen wint komt helaas nog zelden voor.

Ik ben gisteren in slaap gevallen tijdens het kijken …

JAMMER !

Wim

Ook deze middag pas gekeken met commentaar van Olaf Mol, beter kun je het niet hebben, deed altijd het verslag voor de F1 en nu ingelijfd bij Sport1. :up:

ben naar de herhaling aan’t kijken, geluid is precies motocross :puke:

race zelf was ok denk dat het een spannend seizoen wordt :driver:

De race heeft mij kunnen bekoren..Bottas was voor mij de revelatie, jammer van Kimi & Alonso dat
                    ze niet meer uit die Ferrari gehaald hebben..Wel tof podium met 2 jonge snaken die er wel wat van
                    kunnen..Rosberg verdient z’n overwinning, wel jammer van de vele regeltjes en nieuwe motoren,
                    ze verneuken deze prachtige sport :/

Fijne zondag gewenst!

S2

Ik heb vandaag een heel andere wedstrijd zitten kijken dan jullie denk ik dan.

Bottas die heel het veld inhaalt, een velg krom rijdt en dan opnieuw begint … (nog iemand die zegt dat je niet kan inhalen?).

Kijk nog wel F1 als het me uitkomt.
                        Vind het steeds minder aantrekkelijk worden.
                        Spannende man tot man gevechten zie je nauwelijks.
                        Als zich dat toch voordoet gaat er eentje meteen naar binnen voor nieuwe sloffen of i.d.
                        Helemaal van de gekke is dat je soms op een knop mag drukken waardoor de downforce minder wordt en kunt passeren.
                        Waar o waar is de strijd gebleven die je bv bij motorracen wel ziet.
                        Dikwijls zit ik 2 uur te kijken en vraag me af wanneer de strijd nu eens gaat beginnen.
                        Enkel de 2 eerste ronden kunnen wel eens spectaculair zijn.
                        Daarna is het gedaan met de pret.

Ik heb het bekeken op het Duitstalige RTL. Mijn Duits is absoluut gene vette maar beter dan mij Frans.
                          Hoe meer op de beeb hoe beter al zal het niveau van de wedstrijden zelf wel moeten beteren want aan zo een kutrace als vandaag spendeer ik mijn tijd liever niet. Wat was me dat zeg. :puke:

S2

Ik weet niet wat jullie ervan vonden, maar ik vond het een mooie en spannende race!

De nieuwe garde komt sterk uit de hoek!

Grootste verliezer (zeker als je Bottas zag gaan) : Massa die eruit gekegeld wordt door Kobayashi (waar komt die kamikaze opeens weer vandaan?)

dus een oplossing à la Belge: rtbf TV + BBC live radio commentaar (klik hier)

XXX

Inderdaad BBC is qua commentaar top. Zeker de analyse van Mc Nish over het verschil in rijkunst tussen de Red Bull piloten. Vettel heeft een probleempje 😀 😀 😀
                                In ieder geval heeft Lewis P1 :up:
                                Nu weet je ineens voor wie ik supporter :happydance:

S2

Daarnet de “samenvatting” op BBC2 gezien van de Qualifying, en meer moet dat niet zijn!

Het geluid van de nieuwe F1’s is wat wennen, maar tegen het einde van de derde sessie was ik dat al volledig vergeten. Het belooft spannend te worden. :applaus:

Via sporting telenet met commentaar van Peter Baert dacht ik. Maar kost een extra van 16.95€…… Heb juist die RIO genomen en natuurlijk zit dat er niet in ….

15 reacties aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 155)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.