Home › Forum › Zeverhoekje › Formule 1 seizoen
- Dit onderwerp bevat 155 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren, 2 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
15 maart 2014 om 12:38
Deze ochtend is het nieuwe F1 seizoen gestart in Australië. Tot mijn grote verbazing blijkt dit nergens op de vlaamse zenders te komen 🙁
Enkel op een Telenet betaalzender.
Ook BBC toont enkel samenvattingen.
Dus enige uitweg voor live verslaggeving is La Deux. Maar ik luister echt niet graag naar Franstalige commentatoren. Is er een alternatief (liefst in het Engels, met mensen die er kennis over hebben?)
-
MakerDiscussie
-
Alfa Romeo stapt terug in de Formule 1, maar het geeft enkel zijn naam aan de Ferrari-motoren in de Saubers.
Het hing al een tijdje in de lucht, vandaag werd het ook officieel bevestigd. Na meer dan 30 jaar afwezigheid zullen er vanaf 2018 opnieuw Alfa Romeo-motoren op de Formule 1-circuits ronken, achterin de vooralsnog weinig competitieve Saubers. Het Zwitserse team pakte dit jaar nauwelijks punten en eindigde dan ook laatste in het wereldkampioenschap.
Betere motoren in 2018
De schuld van een heel klein budget en Ferrari-motoren die al van 2016 dateerden. Eventjes leek er voor volgend jaar een deal met Honda in de maak, maar dat plan werd door de als nieuwe teamchef aangestelde Frédéric Vasseur snel weer van tafel geveegd.
Er werd voor Sauber dan ook een veel betere oplossing uitgewerkt, vanaf 2018 zal het wel over de jongste Power Unit van Ferrari kunnen beschikken. Dezelfde die door Vettel en Räikkönen wordt gebruikt, dus. Alleen zal die dan wel Alfa Romeo worden gedoopt, daarmee is meteen ook de F1-comeback van die constructeur uitgelegd.
Goede zaak voor Formule 1
De renstal zelf krijgt trouwens ook een nieuwe naam, hij gaat Alfa Romeo Sauber F1 Team heten. Het is best wel een goede zaak voor de Formule 1 natuurlijk, die terugkeer van een grote naam. Al kan je wel even de wenkbrauwen fronsen bij alle marketingpraatjes die er dan haast onvermijdelijk bij horen.
“Dat de samenwerking met Sauber een belangrijke stap voor Alfa Romeo is”, weet FCA-baas Sergio Marchionne. “Omdat het nu weer de andere in de F1 actieve constructeurs gaat vervoegen. En omdat de ingenieurs en technici van Alfa Romeo die recent nog de Giulia en Stelvio in elkaar staken hun ervaring met Sauber zullen kunnen delen.”
[i]
Commercieel belang[/i]Nu ja, wij denken dat hun bijdrage zich toch vooral zal beperken tot het plaatsen van een nieuwe badge op de dus nog altijd door Ferrari ontwikkelde motoren. Het belang van de deal voor Alfa is dan ook vooral van commerciële aard.
Er staan weer leuke modellen in de catalogus, de trouwe en ook nieuwe fans van het merk kunnen zich straks dus ook op de F1-circuits gaan uitleven. Als de Saubers dan tenminste eindelijk wel weer wat beter gaan presteren…
Lange geschiedenis
Voor de volledigheid, nog een stukje geschiedenis. Alfa Romeo was al vanaf de jaren ’20 van vorige eeuw actief in de GP-racerij. Tussen 1950 en ’88 nam het ook regelmatig deel aan het F1-kampioenschap, als team of als motorleverancier. In 1950 en ’51 won het de wereldtitels, met achtereenvolgens Nino Farina en Juan Manuel Fangio. Latere deelnames waren midden succesvol, in 1983 werd nog eens een zesde plaats bij de constructeurs “veroverd”.
Laatse F1 weekend van dit jaar.
Ben benieuwd naar de verhoudingen tussen de teams volgend jaar en of Stoffel eindelijk dat extra stapje gaat kunnen maken. Anders zie ik hem aan zijn laatste seizoen beginnen als Fernando bij Mclaren blijft. Ze hebben nog ene Lando Norris in de wachtkamer staan die van het kaliber van Max zou zijn.
Ik kijk alvast uit naar de eerste wintertests….Inderdaad de Rally van de Var .
Weet niet of Delecour daar woont, ooit woonde Freddy loix in plan de laTour .
Ik weet niet zoveel van Rallys , heb wel vrienden die “deVar “rijden maar ook Olttimer :in spetember Classic Rally Cavalaire, organisatie Zoniroli . Reden flink wat Belgen mee ..oa diverse 911 en 1 914 .de VAR ? Die van de gelijknamige rally ? Woont Francois Delecour daar ook niet ?
Nog even over f1 TV uitzendingen , ik zit nogal wat maanden in “de VAR ” en heb ginds CANAL + :heel goed …
als je over het Franse chauvinisme kan stappen.(hebben nu paar jonge piloten oa Ocon doet het niet slecht .
Geven alle trainigen vanaf vrijdagmorgen , eigen comeraploeg in pitlane met oa Frank Montagnie (ex F1 piloot) en (soms harde commentaar ) LIVE van Jacques Villeneuve .
Praten daarna nog lang na in de Studio :soms met A Prost of bv met J Lafitte ..Na de wedstijd nog een uurtje overzichten !
Is denk ik van het beste dat te krijgen is !De Max had duidelijk iets goed te maken van vorige week :up: :popcorn:
https://www.youtube.com/watch?v=Bc605qEMsHM
Nog niemand die hier iets gepost heeft over de GP dit weekend???
Ik dacht dat hier Porsche liefhebbers zaten 🙂
Brendon Hartley (ja ja, die van de Porsche LMP1 op Le Mans) rijdt dit weekend voor Torro Rosso!
En doet het helemaal niet slecht. Ondanks een loszittende comfort helm vanuit zijn LMP1 🙂 (Gelukkig had hij voor de qualifying een betere helm 🙂 )
Ghost
En wat ik over de Renault tikte was ook niet aardig.
Zaterdag een pittig feestje gehad na een emotioneel enorm dramatisch zware week (de vrouw van hele goeie maat van me 44 jaar, na 3 jaar waardeloze strijd afscheid moeten nemen, verschrikkelijk wat een verdriet), heb zondag pas laat nog met een half oog in kennelijke staat de F1 gekeken.
De rooie jongens waren even niet thuis. Strak gereden door Hamilton en de Red Bulls!
Max reed dan ook een mooie wedstrijd vandaag :up:
Mooie race, en Vettel met een vette bougie.
Wel leuk dat Hamilton nu Max niet meer that guy noemt maar gewoon bij zijn naam. :up:
Gaf Max zelfs nog een complimentment. :applaus:Vettel gaat het niet winnen.
Al een opgave vrees ik.OK ik doe ook mee:
-1- Fernando Alonso
-2- Stoffel Vandoorne
-3- Niemand, de rest is uitgevallenVettel
Verstappen
RichiardoIk heb een gevoel dat Mercedes op het einde van hun motor pakket zitten.
Korte kwalificatie gaat wel maar een volledige wedstrijd zal moeilijk zijn denk ik. Weet niet waarom maar ik denk dat.
Ik hoop ook dat Raikonen hetzelfde kan doen dan Vettel vorige week.
Altijd al supporter geweest sinds ik hem heb ontmoet bij Sauber enkele jaren geleden. En neen Mart is geen sjacherein hoor hij wil al die aandacht gewoon liever niet. Is een zeer verlegen man.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.