Home › Forum › Zeverhoekje › Formule 1 seizoen
- Dit onderwerp bevat 155 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
15 maart 2014 om 12:38
Deze ochtend is het nieuwe F1 seizoen gestart in Australië. Tot mijn grote verbazing blijkt dit nergens op de vlaamse zenders te komen 🙁
Enkel op een Telenet betaalzender.
Ook BBC toont enkel samenvattingen.
Dus enige uitweg voor live verslaggeving is La Deux. Maar ik luister echt niet graag naar Franstalige commentatoren. Is er een alternatief (liefst in het Engels, met mensen die er kennis over hebben?)
-
MakerDiscussie
-
Startopstelling voor morgen bekend, dus durft er iemand een gokje te wagen.
1 Hamilton
2 Vettel
3 VerstappenZal een morgen een vroege worden, start 07.00 uur, maar ben er klaar voor. 😉
Ik weet weinig van hoe het financieel enzo allemaal is geregeld binnen de Teams, maar ik vind dat zo raar dat een (Top) piloot zoveel in de pap te brokkelen heeft cq uitmaakt wie wel/niet zijn collega rijder wordt. Dat dat dus geen andere Topper mag zijn (cq 2e viool moet spelen). In een goeie auto willen ze toch allemaal rijden. Er zijn weinig Top auto’s, maar tuurlijk wel meerdere Top piloten die als ze in een Top auto rijden echt wel No 1 kunnen worden (in mijn simpele beleving). Maar goed, de praktijk zal wel anders in mekaar zitten.
ps. Serieus geluidje was dat trouwens Harley, die (one and only) F1 sound!!
Dream on. Vettel weet heel goed dat hij quasi onverslaanbaar is als de auto hem gegoten zit. Een Jenson Button was ook iemand die zeer sterk was als alles perfect zat.
Een Alonso, Hamilton (meestal toch), Ricciardo en Verstappen kunnen ook met een mindere wagen zeer snel gaan. Schumacher en Senna konden dit ook als de besten. Vettel zal nooit iemand naast hem dulden van de hierboven vernoemde piloten.
Van Stoffel heb ik geen idee wat zijn mogelijkheden zijn. Dat zullen we volgend seizoen pas gaan weten. Velen vergeten dat hij een rookie is en dat de Mclaren tijdens de wintertests niet in staat was om 10 ronden achter elkaar te rijden. Bere moeilijk om de juiste afstellingen te vinden. Van Alonso hadden ze tenminste nog data van de vorige seizoenen. Nu dat Stoffel meer kilometers achter de kiezen heeft en de ingenieurs naar zijn aanwijzingen beginnen te luisteren, lukt het beter maar je gaat mij vooralsnog niet van de daken horen schreeuwen dat hij uit het juiste hout is gesneden om tegen een Max, Daniel, Lewis en Seb te strijden. Only time will tell….or not….Ik zou het helemaal geweldig vinden als ie in de Ferrari stapt. En die Vettel moet niet ouwehoren (zeikerd), maar gewoon sturen en gas geven. Die Kimi dat wordt nooit meer wat, wat een sjachrijn is dat. Dus Ferrari heeft nu een klager en sjachrijn, hoogtijd voor een nieuwe piloot!! :happydance: :coolness:
:wtf: 😯
The Evening Standard, heeft uit betrouwbare bronnen vernomen dat er iets groots op til is in de Formule 1. Namelijk dat Mercedes en Ferrari zich aan het voorbereiden zijn op een biedingsoorlog. Waar ze op bieden? Max Verstappen.
Die biedingsoorlog gaat ook niet over misselijke bedragen. De twee grootste Formule 1-teams hebben namelijk een redelijk budget en willen koste wat kost Verstappen aan boord hebben in 2019. Het precieze bedrag is niet bekend, maar de financiële krant houdt een bedrag van 20 miljoen pond per jaar aan.
Omgerekend is dat zo’n 22 miljoen euro. Op dit moment heeft Mercedes de overhand, vooral vanwege de goede relatie tussen Toto Wolff en Jos Verstappen. Het is volgens de krant duidelijk dat Mercedes voor Verstappen wil gaan, aangezien ze Valtteri Bottas slechts een één-jarig contract hebben gegeven.
Maar Ferrari, zou op hun beurt weer verder willen gaan voor de jonge Nederlander. Al zal het misschien wat lastig worden zolang Sebastian Vettel binnenboord is. De Duitser heeft niet altijd een even goede relatie gehad met Verstappen en heeft het liefst geen al te goede teamgenoot naast zich, waar hij zich druk om zou moeten maken. Vettel zou daarom ook een groot aandeel gehad hebben in de contractverlenging van Kimi Raikkonen, die toch wel een beetje over zijn top heen is.
Het Italiaanse team is desondanks erg geïnteresseerd in de diensten van Verstappen, aangezien de 20-jarige Limburger ze laat denken aan Michael Schumacher. Beide coureurs hadden een angstloze rijstijl, wat Ferrari erg aanspreekt.
Red Bull-teambaas Christian Horner heeft al aangegeven dat het lastig gaat zijn om Verstappen te behouden in de toekomst. Tegen Standard Sport zei de Brit: “We moeten bewijzen aan Max dat dit nog steeds het beste team is voor hem. Wij gaven hem zijn doorbraak en dat heeft hij terugbetaald met zijn debuut overwinning. Daar is deze geweldige winst aan toegevoegd”, aldus Horner.
Grappig dat je dat zegt S2 🙂
Ik prefrereer RTL in het Duits, ze hebben meer content, meer achter de schermen info, meer kennis. Maar ik kijk soms eens La Deux inderdaad ook om mijn Frans aan te scherpen, plus La Deux is in HD kwaliteit en RTL niet, en dat merk je.Hier ook een trouwe LaDeux kijker, en intussen ben ik het al zo gewoon dat F1 = Franstalig dat ik er zelfs niet meer bij nadenk (en het kan maar goed zijn om mijn Frans te oefenen 🙂 )
Ook ik mis de BBC enorm. Bij gebrek wissel ik af tussen La Deux in het frans en RTL in het duits. Beetje afhankelijk van de goesting van het moment.
Ladeux is mijn zender. Het gewauwel moet je er soms wel bijnemen maar ze hebben wel veel achtergrondinformatie. Vorig jaar was Stoffel daar meermaals co-commentator en dit jaar Pierre Gasly die het voorbije weekend ingestapt is bij Toro Rosso. Ze vertalen de communicatie tussen rijder en pitwall wel. Ik erger mij soms wel als ze een pitstop of inhaalactie niet gezien hebben maar dat was op de vlaamse zenders dikwijls nog erger.
Ik kijk via rtl.de. Vrij te ontvangen via sat.
Zenden zowel kwali’s als wedstrijd uit.
Met steevast Lauda die zijn opinie geeft in de pitlane.
Vettel krijgt daar natuurlijk de meeste aandacht. Prestaties van Stoffel krijgen, nu het wel goed gaat, nauwelijks aandacht.
Zelfs de nieuwe vriendin van pa Verstappen krijgt meer airplay.
Maar zijn wel kenners in de commentaar cabine….
(Van autosport )
:music:Bij mij is de interesse fel verzwakt sinds we de BBC uitzendingen niet meer kunnen zien.
Tot enkele jaren geleden zag ik steeds naar BBC voor de kwalificatie en wedstrijd.
Daar deden ze echt de moeite om er een deftig programma van te maken.
Nu in vlaanderen word het zelfs niet meer uitgezonden :bounce:
Ik kijk nu regelmatig op de RTBF, echter versta ik weinig Frans en wat kunnen die walen lullen, zelf bij on board communicatie praten die gewoon verder. Storend!
En Telenet nog extra gaan betalen voor de sport kanaal doe ik ook niet.
Als we nu de Engelse betaalzenders zouden kunnen zien na betaling zou ik het direct doen.[quote=”bccars” post=257307]Tijdens F1 races zie je mensen die naar een “evenement” komen om zich plat te zuipen, [/quote]
Dus eigenlijk net als bij de voetbal fans. :sarcastisch 😉
Hahaha Wim, ik zou jou natuurlijk never nooit niet in het beklaagde bankje plaatsen. En ik gun al die enthousiaste Hollandse Max fans hun feestje hoor. Neemt niet weg dat we wel kritisch blijven tuurlijk, als ik een bril op heb, dan is het een groene, hahaha. :geek: :geek: :geek:
Wat is F1? Snelheid, geluid, geur en soms spectakel, sounds familiar to me!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :first:
Ook technologie, maar dat boeit me dus niet … :ass:
En nu nog eens iets. Het is wreed schamel gesteld met de “F1 fan”. Ga maar eens op een circuit kijken. Tijdens F1 races zie je mensen die naar een “evenement” komen om zich plat te zuipen, het kan hun nauwelijks een ruk schelen wat op de baan gebeurt. Bij andere races komen er racefans om naar de race te zien. Big difference. Rollie kan dit beamen denk ik …
[quote=”cabrio wim” post=257283]@Harleyke…………Die noorderbuur is maar 1 en dat ben ik die geblaas veroorzaak, dus niet op de vele noorderburen afschuiven…[/quote]
hij doelt op de duizenden “fans” die nooit eerder een circuit van dichtbij hadden gezien en nu bij bosjes komen afzakken naar de GP van belgie, oostenrijk, UK, duitsland, …
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.