Home › Forum › Zeverhoekje › Formule 1 seizoen
- Dit onderwerp bevat 155 reacties, 35 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 jaren geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
15 maart 2014 om 12:38
Deze ochtend is het nieuwe F1 seizoen gestart in Australië. Tot mijn grote verbazing blijkt dit nergens op de vlaamse zenders te komen 🙁
Enkel op een Telenet betaalzender.
Ook BBC toont enkel samenvattingen.
Dus enige uitweg voor live verslaggeving is La Deux. Maar ik luister echt niet graag naar Franstalige commentatoren. Is er een alternatief (liefst in het Engels, met mensen die er kennis over hebben?)
-
MakerDiscussie
-
Ha Wim, ik had het niet op jou! Ik volg de F1 al vanaf ergens in de jaren 80 toen
De laatste jaren met dank aan internet kan ik het hele jaar door volgen op verschillende websites. Waaronder die van GPUpdate.net in het engels maar ook in het nederland. Daarmee zou je al voldoende moeten weten… 😀
Enne zo moet een F1 klinken: klikHet in leuk Mart dat er weer een Belg en een halve Hollander meedoet, maar formule 1 zit er bij mij al zo lang in dat bik vele al heb zien komen en zien gaan, door middel van ongeluk of gewoon stoppen.
Dit virus zit bij mij zo diep dat ik alles volg van F1 ook de media, ojaaa……. heet tegenwoordig social media, en dat ik vroeger al uit mijn bed kwam als die wedstrijden in de nacht live uitgezonden werden zoals japan e.d
Heb ik nu nog steeds dat ik er voor op sta, dus pimpel mij niet af als iemand die nu omdat er enen max mee rijdt, plots f1 fan ben.
Ik zit gelukkig niet op het Nederlandse forum (lezen nog wel) waar de roze bril hoog tij viert en alles wat Max doet of in betrokken raakt zeker zijn schuld niet is. 💡
Maar zijn er ook nog een paar die normaal zijn.Ben zelf nog steeds F1 Ferrari fan, met een zwak voor de RedBulls tuurlijk (Ik wil liever het woord Renault niet in m’n B.. nemen). Dus als de rode die dag moeten rijden, zet ik toch bij voorkeur mijn jajajaja Ferrari pet op! :happy: :happy: :happy:
Maar die overdreven aandacht voor de F1 omdat er nu eindelijk es een Hollander leuk mee doet, nou, daar zakt mijn broek heel serieus van af. De auto’s zijn dit seizoen trouwens sneller dan ooit tevoren ook, ook dat maakt het weer leuk! Het gaat het allemaal zo belachelijk hard, blijft fascineren …
En wat ik dan ook weer zo ontzettend geinig vond, dat zo’n Vettel, met toch de nodige kampioenschappen en overwinningen op zak, zo blij was als een kind toen hij 2 weken terug, zijn laatste kwalificatierondje voor de dood of de gladiolen ging, en het gladiolen werden. hoe die man z’n bolide uit kwam, helemaal hyper, ik herkende het P virus in hem, hahaha … :driver: :first:
@Harleyke…………Die noorderbuur is maar 1 en dat ben ik die geblaas veroorzaak, dus niet op de vele noorderburen afschuiven. :sleep: :sleep:
Daarbij is het draadje al 3,5 jaar oud, en toen zat dienen Ollander en Belg nog in de luiers van de formule 1.
Dan is het draadje indertijd door een zuiderbuur opgestart, dus ook niet mijn schuld dat men hier over de F1 begonnen is.En wat is er leuker om over te discuteren, belastingen, taxen en keurmeesters/stations die allemaal niet deugen, nou dan weet ik het wel waar ik over wil ruzie :engeltje: :drink:
We zullen eens kijken hier op het forum als Porsche zijn intrede doet in de F1, zullen dan vlug 10tallen pagina zijn, net als bij de lange duur races waarbij Porsche aanwezig is. :salut:
Zonder chauvinistisch te willen zijn, vind ik de F1 toch wel weer spectaculair zo. 2 weken terug de onvermijdelijke first corner was geweldig, heb me vele scenraio’s voorgesteld, ik had het bijna goed. Aardig geluidje ook weer in de auto’s. En afgelopen zondag, toch een hele leuke race met dat menneke!! Vooral ook of ie heel zou blijven tot de meet …
Kan de Race nu op een aantal kanalen tegelijk volgen, is wel grappig ook! Indien gewenst kan ik nu dacht ik 24/7 autospul kijken, maar dat gaat um toch niet worden. Dan toch liever zelf nog een rondje bollen … :driver:
Ik weet niet wat het ergste is….het gezeur over belastingen, taxen en keuringen of het “geblaas” van vele noorderburen die plots de F1 ontdekt hebben en voor wie Max heiliger is dan de Heilige maagd Maria. 😯 De kans dat Max nog maagd is, lijkt me eerder relatief klein gezien de relatief hoge exchange rate van vrouwelijk schoon aan zijn zijde. 🙂
Alle gekheid op een stokje. Het is ongekend dat er 2 F1 rijders uit de lage landen op hetzelfde moment in de F1 bij topteams rijden.
Ok Mclaren lijkt mss niet op een topteam op dit moment maar gaan vroeg of laat wel meedoen voor de knikkers.
Heb steeds een zwak gehad voor Alonso als racer maar als mens begint die mij meer en meer tegen te steken. Ze hadden beter hem gedropt dan Honda want daar gaan ze nog spijt van krijgen bij McLaren, vrees ik.
Anyway, Max zal wel een paar kampioen worden indien hij op het juiste moment bij het juiste team rijdt. Stoffel gaat ze zich volgend jaar vanaf race 1 moeten tonen als topper en dan zie hem ook wel een aardige carriere opbouwen.
Ik hoop stiekem op LH44 als nieuwe WK omdat Vettel iets mankeert in zijn bovenkamer en ik hoop dat Kimi nogeens een overwinning weet mee te pikken.
En vooral: Laten we niet vergeten dat zelfs de minst goede F1 rijder nog steeds tot de beste racers ter wereld hoort.[quote=”bccars” post=257262]omdat daar hier op het forum weinig interesse in is.[/quote]
Als we aan al die draadjes waar weinig interesse in is niks meer posten, dan gaan de draadjes met vragen over belasting, inschrijvingstax en andere miserie de overhand krijgen. 😉
Dat kunnen we toch niet toelaten.Zaterdag na training en qualificatie een prognose geven van de uitslag geven GP Japan. 💡
b/ thuis in de zetel en na een kwartier in slaap wegens geen bal aan te zien.
Daarom kijk ik dus alleen nog maar naar de MotoGP, veel spannender en duurt maar een uurtje (kleine benzinetankjes op de moto) :geek:
Rollie en ik kijken niet alleen op tv, maar hangen ook regelmatig samen op circuits rond. We posten daar weinig tot niks over omdat daar hier op het forum weinig interesse in is.
Mm.. dilemma:
a/ in mijn stulpte in Toscane met een glas chianti de cipressen overschouwend…
b/ thuis in de zetel en na een kwartier in slaap wegens geen bal aan te zien. Laatst nog gekeken naar Singapore. Gelukkig regende het daar zodat er toch wat spektakel was in de eerste bocht. Maar daarna was het gedaan met de pret.
Dju, ik zit in Toscane, geen TV traag internet (nu gaat het een beetje met een notebook), natuurlijk een glas Chianti, en dan nog eens 44 fan. Gelukkig was hij 2de. Zal de race zien als ik terug ben…
Toch top voor Stoffel met die ‘rommelmotor…
Euhm, wie is die andere jongeling van net 20 waar jullie het over hebben. Toch niet die kerel met zijn onhebbelijke vader en een beetje ‘noch vis noch vlees status’. Is het nu een Belg of een Hollander 😈 voila, de stok is in het hoenderhok gesmeten 😈Zeer knappe race van Stoffel. Opnieuw sneller dan Alonso. :respect2:
En wat gezegd van de inhaalrace van Vettel. Super.
Verstappen: brav.Heel mooie race, Stoffel mooi naar 5 bij de start. En heel constant gereden.
Verstappen ook foutloos.
Maar … met beide Ferrari’s zou het een heel ander verhaal geweest zijn, want Vettel was toch wel heel erg snel.
Ik denk dat het team dat volgend jaar met de Honda rijdt een zeer goede zaak heeft gedaan 🙂 Paniekbeslissing van McLaren vind ik het.
Gelukkig. :up:
Jonkies doen het goed, en komen er nog bij, dus straks spanning zoals het vroeger was. :driver:
De ouwe miepers eruit gooien en roer compleet om.Wim,je bent niet alleen hoor!Volg alle GP ‘s en dikke fan van Verstappen die Ik al volg van toen hij zijn opmars maakte in de kartingwereld(woon niet ver van kartingcircuit Genk)
Vandaag weer genoten van zijn rijkunsten!
Maar ook :applaus: voor Stoffel Vandoorne,Benieuwd naar volgend jaar wanneer Mc Laren over de Renault motor beschikt
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.