Formule 1 seizoen

Home Forum Zeverhoekje Formule 1 seizoen

• Maker
    Discussie

• S2
    Deelnemer

Deze ochtend is het nieuwe F1 seizoen gestart in Australië. Tot mijn grote verbazing blijkt dit nergens op de vlaamse zenders te komen 🙁

Enkel op een Telenet betaalzender.

Ook BBC toont enkel samenvattingen.

Dus enige uitweg voor live verslaggeving is La Deux. Maar ik luister echt niet graag naar Franstalige commentatoren. Is er een alternatief (liefst in het Engels, met mensen die er kennis over hebben?)

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 155)
      • F1 2015 Hungarian GP – Sergio Perez Crash

https://youtu.be/G6El5_8JtNc

F1 2015 Hungarian GP – Sergio Perez Crash

https://youtu.be/G6El5_8JtNc

Ik vind het ronduit pijnlijk. De schone schijn show trapt al lang niemand meer in. Wat een blamage voor Honda !

Ik vind het ronduit pijnlijk. De schone schijn show trapt al lang niemand meer in. Wat een blamage voor Honda !

Ik denk dat ze het vergeten zijn want ze zijn nog steeds een dikke 2s trager dan Mercedes. Kloof wordt eerder weer groter. Afwachten tot de kwalificatie en race om een duidelijker beeld te krijgen maar ik vrees er voor. Dit is een PR nachtmerrie voor Honda en McLaren en mr Boullier probeert krampachtig positieve tekenen voor te spiegelen. Ik hoop op beterschap maar ze zullen volgend seizoen niet voor het kampioenschap meestrijden tenzij ze nog een wondermiddel achter de hand hebben….

Ik denk dat ze het vergeten zijn want ze zijn nog steeds een dikke 2s trager dan Mercedes. Kloof wordt eerder weer groter. Afwachten tot de kwalificatie en race om een duidelijker beeld te krijgen maar ik vrees er voor. Dit is een PR nachtmerrie voor Honda en McLaren en mr Boullier probeert krampachtig positieve tekenen voor te spiegelen. Ik hoop op beterschap maar ze zullen volgend seizoen niet voor het kampioenschap meestrijden tenzij ze nog een wondermiddel achter de hand hebben….

bij mclaren hebben ze gezegd dat ze dit weekend met motoren op full power gingen rijden.
                    k’ben curieus of onze kleine spanjaard het verschil gaat voelen.

bij mclaren hebben ze gezegd dat ze dit weekend met motoren op full power gingen rijden.
                      k’ben curieus of onze kleine spanjaard het verschil gaat voelen.

ik vrees dat alleen op deze manier nog echt spanning en strijd te zien zal zijn dit jaar

ik vrees dat alleen op deze manier nog echt spanning en strijd te zien zal zijn dit jaar

Wim
                            Wim

Uiteraard volg ik de F1. Hoewel ik geen Vettel of Ferrari fan ben, ben ik wel blij dat de Mercedes hegemonie doorbroken lijkt. Eindelijk weerwerk. Maar echt spannend is het nog steeds niet. Daarvoor is F1 te fel vergeleden naar een management sport ipv racerij ! Ook de beloofde aurale boost van de turbomotoren is er in mijn oren niet. Het blijft (op mijn tv) amechtig klinken als een astmapatient die verplicht wordt door een veel te klein rietje te blazen.
                                Ik blijf wel kijken, maar betrap me erop dat ik meer geniet van “de show” die de BBC errond maakt dan van de race zelf !

Ik heb ook voor het eerst sinds lang nog is een volledige race gezien. Als het zo verder gaat ga ik het terug volgen dit seizoen. Over 2 weken begint overigens het WEC terug. Porsche was daarin alvast het snelst tijdens de pre-season tests op Paul Ricard. Hopelijk gaan ze niet te veel last hebben van de BOP.

zoals we vorig jaar weer hebben kunnen vaststellen is er geen spanning wanneer één merk te dominant is. de zogenaamde kenners beweerden dat de suprematie van mercedebez nog zou doorgaan in seizoen 20105-16.
                                    maar blijkbaar is er weer een min of meer gelijke strijd te zien op de circuits.

ik zag net op het middagnieuws dat de GP al gereden was en heb zelfs niet eens opgevangen waar het was dit weekend, dus zal ik het moeten stellen met een samenvatting deze keer.
                                    ook ik heb al enkele seizoenen niet meer de reflex om naar de live uitzendingen uit te kijken en er desnoods onze dagplanning rond te bouwen.
                                    maar dat komt eerder, zoals ook in andere sporttakken het geval, door de commercie die de bovenhand haalt over het sportieve. bovendien heb ik geen voeling met al die nieuwe circuits in die oliestaten. allemaal heel interessant voor ecclestones marketing machine maar niet zo voor de interesse van de noord-europese F1 fananaten.

15 reacties aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 155)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.