Fortograaf en eerste Porsche.

Home Forum Stel jezelf even voor ! Fortograaf en eerste Porsche.

  • Maker
    Discussie

  • k
    Deelnemer

      Beste Forumleden,

      Als 42-jarig fotograaf ben ik eindelijk toe aan mijn eerste Porsche.
      Het is een 996 Carrera 4 Tiptronic van 2004 geworden.
      Voordien waren Saab & Mercedes de voorgangers.

      Ik heb de wagen momenteel een maand in mijn bezit en hij rijdt fantastisch. Ik voel mij net een kleine jongen 😉

      De wagen heeft één nadeel waar een Porsche-specialist van mij uit de buurt ook niet direct een antwoord op had na een testrit. Ik probeer het te omschrijven :
      – Toerental stationair (warm en koud) : perfect.
      – Toerental bij sportieve rijstijl en bij koude motor : perfect.
      – Tiptronic schakelt perfect.
      Probleem : indien de wagen in 4 of 5 staat aan vb 60 km/u en je blijft deze snelheid constant aanhouden : geen probleem. Maar indien er gas wordt bijgegeven tussen deze 1500 en 2000 toeren, schommelt het toerental. Niet schokken maar gewoon onregelmatig. Na 2000 toeren geen enkel probleem meer.
      Wagen werd reeds uitgelezen maar geen storingen.

      Een tweede opmerking: af en toe hoor ik achteraan een licht geratel. Het best te vergelijken met een ventilator die aanstaat en waar je een papiertje tussensteekt. Ik heb het al stationair gehoord. Of tijdens de rit zelf. Of ook gewoon niet.

      Ik ben benieuwd of er iemand deze problemen wat kan plaatsen.
      Hij gaat sowieso binnen bij Porsche maar dit kon pas binnen 12 dagen.

      Alvast bedankt!

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
      • Welkom hier,
        denk ook een beetje aan de 6 bobines.

        geluid achteraan….,je motorcompartiment ventilator draaid wanneer de temp in deze ruimte rond 80 gr. is.
        Er kan inderdaad iets tussen ventilator zitten.
        De voeler zit rechts tussen poot 3en4. Deze kan je overbruggen om fan te laten draaien.

          de meestertovenaar heeft hier al weet van (klik)

            [quote=”Harley49″ post=159656]Heb ik je naam “Porscheliefhebster” al niet eerder gezien????[/quote]
            Is het nieuwe forum logins aan ‘t wisselen?
            TS had toch een andere nickname?

              Welkom op het forum.
              Heb ik je naam “Porscheliefhebster” al niet eerder gezien????

                [quote=”Mushroom” post=158347]De 991 wil tegen 70/u in 7e rijden… 😕 :oops:[/quote]

                Druk eens op de Sport knop, maar zeker NIET op de SportPlus 😉

                k

                  Ik heb zaterdag een afspraak bij Van Beurden en zal hier zorgen voor een update…

                    Ik sta er echt van te kijken, maar is andere technologie waarschijnlijk, is na mijn tijd, wha dat, Comfort Programma … :happy: :mrgreen: :drink:

                    Wim

                      Kort simpel antwoord, Porsche warm rijden gedurende een 15 tal km op 2500 TR/M
                      Daarna de motor niet berijden onder de 2500 TR/M, en zeker niet belastend, dit kilt je Porsche motor.

                      Je probleem kan ontstaan door te weinig druk op de injectoren als je dan vermogen vraagt op dat toerental vraagt, dus gooi er eens injector reiniger in, en berijd de Porsche eens een volle tank op bovenstaand gegeven. 💡

                      Een ander klein probleem kan nog zijn dat je bobines aan het gaan zijn of bougie kabels doorlaten bij vragend vermogen in laag toerental.

                      k

                        Wat een verwelkoming. Thx 😉
                        De foto’s volgen spoeding!

                        Inderdaad Jochen. In het dagelijks verkeer hou je soms 60à70 km/u gedurende een tijdje aan en dan zit hij bij een warme motor in 5. De constante snelheid aanhouden verloopt probleemloos. Enkel als er gas wordt bijgeven, schommelt hij wat tot aan de 2000 toeren.

                        Hij heeft wel bijna 180000 km maar wel met volledig onderhoudsboek Penders.

                          De 991 wil tegen 70/u in 7e rijden… 😕 😳

                            [quote=”Mart” post=158289]Welkom, maar in zijn 4-5 met 60 km p.u en toeren 1500-2000?

                            Doe je hem dan geen pijn, klinkt als te hoge versnelling en te lage toeren.

                            Beetje doorschakelen, ondertoeren houden P’tjes niet van… :coolness:

                            Maar misschien kunnen we het op de fotookes beter zien! :wtf:[/quote]

                            Als je zeer rustig rijdt op de steenweg, kiest de Tip het hoogste comfort programma en kan je dergelijke situatie hebben (in 5 aan 70 km/u – 1500 t/m). De motor loopt er dan nog steeds soepel en trillingsvrij bij.

                              Ik heb zelf een 996 tiptronic gehad en jouw problemen komen me niet bekend voor .
                              Ik hoop dat ze snel het probleem vinden en hou ons op de hoogte .

                                Welkom!

                                XXX

                                  Welkom en succes met de Porsche.
                                  Hopelijk vindt je hier wat antwoorden hé 😀

                                    Welkom, maar in zijn 4-5 met 60 km p.u en toeren 1500-2000?

                                    Doe je hem dan geen pijn, klinkt als te hoge versnelling en te lage toeren.

                                    Beetje doorschakelen, ondertoeren houden P’tjes niet van… :coolness:

                                    Maar misschien kunnen we het op de fotookes beter zien! :wtf:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 29)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.