Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie
  • Ciao,
    Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
    Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
    Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
    Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
    prachtige routes
    Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
    hulp bij uitkiezen van hotels met garage
    tips voor restaurants
    als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 454)
    • Hier een uittreksel uit het roadbook aangaande de Brasa Schlucht!
      Er zijn onderweg een aantal cafes/restaurants …de foto’s met de kruispunten zijn jammer genoeg niet te copieren naar het forum, maar ik denk dat je met de tekst er ook wel zult geraken. Onderweg nog mooie uitzichten op het meer. Neem vooral je tijd en je fotocamera mee!

[i]Iets meer detail :
      Vertrek aan Circolo Vela Torbole
      Richting Torbole rijden
      Vervolgens richting Riva (aan het rond punt in Torbole, linksaf)
      Het centrum van Riva inrijden, aan het 2de rondpunt, rechtsaf : Brescia – Limone (eerste straat rechts).
      Richtingaanwijzers Brescia-Limone volgen (mis je eentje, niet erg, er staan er nog  ) ik wacht wel net buiten Riva. Als je het meer terug aan je linkerkant zie, zijn er parkings aan de rechterkant van de weg. Daar zal ik wachten. Er loopt maar 1 weg naar Brescia, dus je kan niet missen.

Vervolgens doorrijden tot in Limone Sul Garda.
      Daar rechtsaf richting Tremosine. Opgepast staat maar in het klein aangegeven. Ben je te ver gereden … terugrijden … er is maar een weg die gaat naar waar we moeten!

De weg kronkelt naar boven. Gewoon de hoofdweg blijven volgen. Rij door tot je aan een T komt. Zie foto hieronder. Hier moet je links richting PIEVE.

De weg blijven volgen tot in het centrum. In het centrum kom je terug op een T, hier ga je links richting Brescia/Campione.

En dan … de Brasa Schlucht!

Het volgende is gecopieerd uit een website aangaande bezienswaardigheden aan het Gardameer.

[i]De weg door de Brasa kloof is één van de meest gefotografeerde en gefilmde wegen aan het Gardameer.

[i]Het feit dat hier enkele achtervolgingsscènes uit de Bond film “Quantum of Solace” zijn opgenomen heeft deze route alleen maar populairder gemaakt.
      Het is ook één van onze favoriete bezienswaardigheden aan het Gardameer. Vanaf de eerste meter is het genieten van deze kronkelende weg tussen Tremosine en Limone sul Garda. Achter elke bocht wacht je een nieuwe verrassing, een mooi panorama over het meer, een haarspeldbocht, één van de vele tunneltjes….

Na een avontuurlijk rit kom je tenslotte aan de “Brasa Schlucht”, een smalle kloof waar je met de auto of motor door kan rijden. Werkelijk prachtig en heerlijk fris tijdens een zwoele zomerdag!

[/i]
      Nadien is het kiezen … of we rijden door richting Brescia (rechtsaf) of … we slaan links af en doen het nog eens   ![/i]

Hier een uittreksel uit het roadbook aangaande de Brasa Schlucht!
        Er zijn onderweg een aantal cafes/restaurants …de foto’s met de kruispunten zijn jammer genoeg niet te copieren naar het forum, maar ik denk dat je met de tekst er ook wel zult geraken. Onderweg nog mooie uitzichten op het meer. Neem vooral je tijd en je fotocamera mee!

[i]Iets meer detail :
        Vertrek aan Circolo Vela Torbole
        Richting Torbole rijden
        Vervolgens richting Riva (aan het rond punt in Torbole, linksaf)
        Het centrum van Riva inrijden, aan het 2de rondpunt, rechtsaf : Brescia – Limone (eerste straat rechts).
        Richtingaanwijzers Brescia-Limone volgen (mis je eentje, niet erg, er staan er nog  ) ik wacht wel net buiten Riva. Als je het meer terug aan je linkerkant zie, zijn er parkings aan de rechterkant van de weg. Daar zal ik wachten. Er loopt maar 1 weg naar Brescia, dus je kan niet missen.

Vervolgens doorrijden tot in Limone Sul Garda.
        Daar rechtsaf richting Tremosine. Opgepast staat maar in het klein aangegeven. Ben je te ver gereden … terugrijden … er is maar een weg die gaat naar waar we moeten!

De weg kronkelt naar boven. Gewoon de hoofdweg blijven volgen. Rij door tot je aan een T komt. Zie foto hieronder. Hier moet je links richting PIEVE.

De weg blijven volgen tot in het centrum. In het centrum kom je terug op een T, hier ga je links richting Brescia/Campione.

En dan … de Brasa Schlucht!

Het volgende is gecopieerd uit een website aangaande bezienswaardigheden aan het Gardameer.

[i]De weg door de Brasa kloof is één van de meest gefotografeerde en gefilmde wegen aan het Gardameer.

[i]Het feit dat hier enkele achtervolgingsscènes uit de Bond film “Quantum of Solace” zijn opgenomen heeft deze route alleen maar populairder gemaakt.
        Het is ook één van onze favoriete bezienswaardigheden aan het Gardameer. Vanaf de eerste meter is het genieten van deze kronkelende weg tussen Tremosine en Limone sul Garda. Achter elke bocht wacht je een nieuwe verrassing, een mooi panorama over het meer, een haarspeldbocht, één van de vele tunneltjes….

Na een avontuurlijk rit kom je tenslotte aan de “Brasa Schlucht”, een smalle kloof waar je met de auto of motor door kan rijden. Werkelijk prachtig en heerlijk fris tijdens een zwoele zomerdag!

[/i]
        Nadien is het kiezen … of we rijden door richting Brescia (rechtsaf) of … we slaan links af en doen het nog eens   ![/i]

+1. En je mag de Brasa Schlucht niet vergeten als je van Limone sul Garda naar Salo rijdt!

+1. En je mag de Brasa Schlucht niet vergeten als je van Limone sul Garda naar Salo rijdt!

[quote=”Adore356″ post=209751]Toevallig zitten wij hier ook.
              17/7-Gardone Rivièra/Maderno/Torri del Benaco/Malcesine/Riva del Garda/Limone sul Garda/Salo
              [/quote]

Dat lijkt me een onmogelijke opdracht, tenzij je heel de dag niet uitstapt…

[quote=”Adore356″ post=209751]Toevallig zitten wij hier ook.
                17/7-Gardone Rivièra/Maderno/Torri del Benaco/Malcesine/Riva del Garda/Limone sul Garda/Salo
                [/quote]

Dat lijkt me een onmogelijke opdracht, tenzij je heel de dag niet uitstapt…

Toevallig zitten wij hier ook. Niet met een P, maar een BM. Op dit moment net opgestaan in Lecco (Comomeer). Dinsdag rijden we door naar Pozzolengo (Gardameer) voor de periode 15/7-20/7.
                  Het is hier alvast schitterend weer.
                  Vandaag staan Bellagio, Tremezzo en Menaggio op de planning.
                  Morgen dagje Milaan.
                  Dinsdag via Bergamo en Iseo naar Pozzolengo.
                  Planning vanaf 15/7 kan makkelijk aangepast worden. Wij hadden volgende dagen voorzien:
                  15/7-Brescia ( incl. Museo MMiglia)
                  16/7-Garda/Bardolino
                  18/7-Sirmione/Desenzano del Garda
                  19/9-reserve
                  20/7-tussenstop Zwarte Woud
                  21/7-home sweet home

De afgelopen dagen al mooie plekjes bezocht:
                  Gisteren: Como
                  Eergisteren: Stresa (Lago Maggiore) (met boot naar Isola Bella en Pescatori)
                  Donderdag: Orta San Guillio (Ortameer) (met boot naar eilandje van de stilte)

Toevallig zitten wij hier ook. Niet met een P, maar een BM. Op dit moment net opgestaan in Lecco (Comomeer). Dinsdag rijden we door naar Pozzolengo (Gardameer) voor de periode 15/7-20/7.
                    Het is hier alvast schitterend weer.
                    Vandaag staan Bellagio, Tremezzo en Menaggio op de planning.
                    Morgen dagje Milaan.
                    Dinsdag via Bergamo en Iseo naar Pozzolengo.
                    Planning vanaf 15/7 kan makkelijk aangepast worden. Wij hadden volgende dagen voorzien:
                    15/7-Brescia ( incl. Museo MMiglia)
                    16/7-Garda/Bardolino
                    18/7-Sirmione/Desenzano del Garda
                    19/9-reserve
                    20/7-tussenstop Zwarte Woud
                    21/7-home sweet home

De afgelopen dagen al mooie plekjes bezocht:
                    Gisteren: Como
                    Eergisteren: Stresa (Lago Maggiore) (met boot naar Isola Bella en Pescatori)
                    Donderdag: Orta San Guillio (Ortameer) (met boot naar eilandje van de stilte)

en dan altijd maar zeggen dat een 60+er geen/weinig tijd heeft :popcorn:
                      geniet ervan en snoep samen met het vrouwtje maar overvloedig van de tiramisu. als je de saga mag geloven weet je waar het goed voor is 💡

en dan altijd maar zeggen dat een 60+er geen/weinig tijd heeft :popcorn:
                        geniet ervan en snoep samen met het vrouwtje maar overvloedig van de tiramisu. als je de saga mag geloven weet je waar het goed voor is 💡

@Walter :up: :up: :up:

@Walter :up: :up: :up:

van een last second gesproken, have fun!!! :applaus:

van een last second gesproken, have fun!!! :applaus:

Hallo,

Daar de eerste editie aan het Gardameer zo’n succes was, wilden wij de eigenlijk de tweede editie niet missen.
                                  Op de valreep juist nog een hotel kunnen boeken ( Savoy Palace in Riva waar wij ook de vorige keer verbleven ) en op donderdag as. met de vlam in de pijp richting Italië.
                                  Garda, here we come !!

15 reacties aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 454)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.