Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 454)
      • [hide]@bccars : oei, je kent mij nog niet dus :)… is wederzijds!

@Olivier
        : OK dat verandert alles… blijf weg van mijne makker Elvis!! Tenzij je een andere vriendin wil. Ik heb hem gisteren nog gezien en gefotografeerd toen hij mijne groene 964 aan het verzetten was op de parking (hij is parkeerwachter) zie foto hieronder.

En om eerlijk te zijn… neen hij betaalt niet, ik heb soms het idee dat hij wordt betaald… verdomme waarom ben ik blank, hij is een zwarte “magneet”.

@Walter
        … what happens in Torbole, stays in Torbole!!!

image-34.jpg

image-35.jpg
        [hide]

Walter, dat was op de avond dat jullie met de Tiramisu en drinkebus bezig waren en wij zonder jullie op stap moesten….:) zijn we dit vergeten te vertellen?

@ Sensa , “Wind’s bar” in Torbole ?? Cocktail bar en discotheek alwaar alle jongelingen des avonds en des nachts samenkomen
            Hoe komt het dat wij daar in Mei niet zijn langs geweest ???? tis niet omdat ik een dagje ouder wordt dat ze daar eens niet van mijn bus mogen drinken of de bekende tiramisu zouden serveren .

Haha Sensa, ik vertoef er niet met m’n moeder maar wel met m’n vriendin 🙂

Echter bedankt voor je tips voor wat betreft de parking!

Jammer dat je er niet kan bij zijn Sensa. Wil je wel eens in real life ontmoeten ! Next time …

[hide]Complementen, ik moest even nadenken over de dubbele interpretative van deze spreuk!

Amuseer je aan de Afrit 26!!! bij de Cars & Coffee, en hou het er een beetje rustig zodat jullie nog eens mogen terugkomen als ik er ook ben[/hide]

Ik kan “cheapest” op twee manieren interpreteren. Gek genoeg zal de spreuk op beide manieren een grote kern van waarheid bevatten.

Maandag GT4 besteld ? Daar weet ik niks van. Maar wie weet is er zondag op de cars&coffee wel een GT4 ?

[hide]Denk hier gedurende het weekend maar eens over na. Als je maandag een GT 4 besteld hebt…

image-32.jpg
                      [/hide]

en moet je betalen voor die vrouwen ?

[hide] Tip voor parkeerplaats : recht tegenover Hotel Luise aan de Viale Roverto. Heel grote parkeerplaats. Prijs weet ik niet zo goed meer, maar plaats heb je zeker en je zit in het midden : tussen het winkelcentrum van Riva en de straat waar er heel wat restaurants zijn (richting Torbole) beiden op wandelafstand. (en ook vlak bij ijssalon/hotel FLORA).

Ik ken jouw leeftijd niet, maar ik vermoed dat jij “Wind’s bar” in Torbole wel leuk zal vinden. Cocktail bar en discotheek alwaar alle jongelingen des avonds en des nachts samenkomen/op zoek zijn … kortom, neem je moeder niet mee en vraag ter plaatse naar mijn zwarte vriend met genaamd “Elvis”. Doe hem de groeten van mij en hij introduceert je bij de mooiste vrouwen 55 km in de omstreken.
                          Pas op : hij is nog gekker dan ik!

Als je in 1 kamer slaapt, verwittig je mama dat je niet naar het hotel gaat slapen. Als je in een andere kamer slaapt, zorg dat ze niet binnenkan … 🙂
                          Enjoy Riva, enjoy Torbole!!! [/hide]

feelinghotelparking.jpg

vandalisme en diefstal is niet je grootste zorg daar. hoe dan ook een parkeerplaats vinden in hoogseizoen is al een kunst op zich.
                            en een niet-betalende plek in de buurt van het meer/hotel/terrasje is helemaal onbegonnen werk

Toen ik nog zaken deed met Italianen zei men daar ook dat er ter hoogte van Rome een scheiding loopt waaronder alles verkeerd loopt… Het ging zelfs zover dat dit te wijten is aan de historisch langere aanwezigheid van de Moren daar! Het was de verkoop-directeur van een meubelfabrikant (met ligging te Cantu, 15 km ten noorden van Milaan) die dat vertelde. Ik haal me nog zo voor de geest dat hij daarbij met een handgebaar aangaf dat men deze mensen aan hun haakneus kan herkennen…

Dju Olivier … dan ben ik er niet … anders hadden we kunnen afspreken 🙁 of zelfs kunnen meerijden met de trip want de eerste dagen ben ik daar alleen en heb dus 1 3 plaatsen vrij…

Wat die diefstallen betreft, ik kan de anderen alleen maar bijtreden. Ook ik heb daar nog niks van gemerkt. Maar je zit in een toeristisch gebied en dat kan altijd wel wat raar volk aantrekken.

Zeg tegen je mama dat ze de roadtrip aan het Gardameer komt, dan kan ik uitleggen dat je daar eigenlijk niet in Italie zit en dat de mensen die daar wonen, zich ook geen echte Italianen voelen. In die onafhankelijke provincie Alto Adige werkt alles : niemand rijdt ongestraft door het rood, foutparkeerders worden beboet, de wegen zijn in goede staat, de politie is altijd en overal aanwezig. tja, de geschiedenis heeft het anders bepaald.

Kortom, als ik een dief zou zijn, ik zou daar wegblijven en mijn werkterrein verleggen naar plaatsen waar 3 politie agenten staan te roken en erop staan te kijken hoe er nog 5 auto’s door het rood rijden, terwijl een door het groen rijdende Belg hard aan het toeteren is… . Mijn ervaring op dinsdagochtend hier in centrum Milaan… .

[quote=”youyou” post=207786]Voor diefstal moet je aan het Gardameer absoluut geen schrik hebben, mijn wagen heeft twee dagen buiten gestaan door het overtal aan Duitse bikers die in het hotel zaten (150-tal). Gps en ook nog wat andere spullen was ik vergeten eruit te halen. Bovendien zijn de routes die Sensa heeft uitgestippeld steeds met resto’s of drinkgelegenheden waar je je wagen kan zien staan.
                                  De verhalen van stelende Italianen is hetzelfde als stelende Marokkanen, allemaal dieven behalve die dat je kent 🙂
                                  Wij zijn natuurlijk buiten het seizoen geweest, het zou kunnen dat slecht menend volk afzakt naar de toeristische plaatsen gedurende hoogseizoen maar een gehele auto stelen? De reputatie van het Meer over diefstallen zijn nihil voor zover ik weet.
                                  Ga met een gerust hart en vertel je mama dat ze eens Italiaanse vrienden zoekt, ze zal snel van gedacht veranderen.[/quote]

Na 8 jaar ook nog geen enkele negatieve ervaring, onze auto staat s nachts wel op een bewaakte parking. Grootste zorg zijn de soms megagrote hagelsteenen bij onweer…

Voor diefstal moet je aan het Gardameer absoluut geen schrik hebben, mijn wagen heeft twee dagen buiten gestaan door het overtal aan Duitse bikers die in het hotel zaten (150-tal). Gps en ook nog wat andere spullen was ik vergeten eruit te halen. Bovendien zijn de routes die Sensa heeft uitgestippeld steeds met resto’s of drinkgelegenheden waar je je wagen kan zien staan.
                                    De verhalen van stelende Italianen is hetzelfde als stelende Marokkanen, allemaal dieven behalve die dat je kent 🙂
                                    Wij zijn natuurlijk buiten het seizoen geweest, het zou kunnen dat slecht menend volk afzakt naar de toeristische plaatsen gedurende hoogseizoen maar een gehele auto stelen? De reputatie van het Meer over diefstallen zijn nihil voor zover ik weet.
                                    Ga met een gerust hart en vertel je mama dat ze eens Italiaanse vrienden zoekt, ze zal snel van gedacht veranderen.

15 reacties aan het bekijken - 196 tot 210 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.