Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 454)
      • Welke hotels bij Gardameer zijn nu aan te raden? goed van prijs en liefst met parking (ondergronds is dan weer moeilijk…)

Per ongeluk met enkele vrienden afgesproken es tot aan garda te trekken en toen herinnerde ik me deze topic dus kben hem nog aan het doorsnollen maar tis zodanig veel haha!

Wim

Zeer mooi gebied om te rijden! 2014 er ook gereden, we waren in riva del garda op verlof.

Sensa911 had ik geweten dat jij daar woont, had ik zeker eens langsgekomen voor te zeilen (hobby van mij).

Ps: weet je daar een mooi hotel in de buurt, want vorige was maar niks.

Grtz,
          Wim

Een 70-jarige man uit Knokke en zijn 44-jarige zoon uit Brasschaat zijn om het leven gekomen in een tragisch verkeersongeval tijdens de Tour Amical, die woensdag startte in Porto. Dat meldt de organisatie van de rondrit voor classic cars met grote verslagenheid vanuit Portugal.

Het ongeval gebeurde donderdag in de late namiddag in de buurt van het dorpje Caramulo. De omstandigheden waarin de crash plaatsvond, zijn nog niet duidelijk. Onderzoek van de autoriteiten ter plaatse moet meer klaarheid brengen. Feit is wel dat de twee slachtoffers bij de crash het leven hebben gelaten. Hulp mocht niet meer baten. Vader en zoon namen voor de zevende keer deel aan Tour Amical in een Jaguar XK 140 uit 1956. De familie werd inmiddels op de hoogte gebracht van de bijzonder tragische gebeurtenis.

Het is voor het eerst dat Tour Amical, die momenteel zijn 12e editie houdt met liefst 239 deelnemende wagens, wordt geconfronteerd met zulk een zwaar verlies. De rondrit van oldtimers brengt de chauffeurs en hun co-piloten van Porto naar Marbella. Afgelopen weekend nog bezochten meer dan 20.000 autofans het Antwerp Classic Car Event, waarbij alle bolides voor Tour Amical werden geladen vooraleer ze afreisden naar Porto. In principe moet de rondrit eind deze week aankomen in Marbella. Maar de organisatie kan gezien de omstandigheden nog geen uitsluitsel geven over het verdere verloop van Tour Amical.

Moraal van het verhaal: neem toch maar even snel een (tijdelijke) reisverzekering. Het kost bijv. amper 50 euro voor 10 dagen en het kan je een hoop ellende besparen. De gevolgen hoeven niet zo ernstig te zijn als in dit geval.

touramical.jpg

Hey Geert,

vooreerst : het was aangenaam kennismaken op de LTP!! We zijn jullie nog tegengekomen aan de afrit nr 26!

Vervolgens : we zullen inderdaad wel wat foto’s plaatsen van de trip en dan zien we wel wie er nog interesse heeft voor juli!

Wij vertrekken ook zondagmorgen 10-05 , en verblijven nog enkele dagen in Oostenrijk alvorens af te zakken naar Riva waar wij eerst Donderdag middag aankomen in ( Hotel Savoy Palace ) .
                Wij kijken er alvast naar uit .

Wij hebben ook veel zin om deel te nemen in juli.

Enkele maanden geleden, toen het idee van de forumtrip naar boven kwam, konden we ons niet vrijmaken voor een dergelijke vakantie.
                  Onze situatie is intussen gewijzigd en een trip in juli zou alsnog tot de mogelijkheden kunnen behoren.

Ik zal het in onze vriendenkring ook even naar boven brengen om zo alsnog enkele extra Porsches mee te krijgen.
                  Vooral de lange heen en terugrit met ons zoontje achteraan in de 996 Cabrio baart mij een beetje zorgen. Hier zullen we ergens een tussenstop met overnachting moeten inlassen vrees ik.

We zullen de reisverslagen in de komende weken zeker op de voet volgen.

bezoek/passage aan/van de Mille Miglia zie ik niet in de planning staan ??

1000miglia.png

hihihi … ‘t zijn 3 dagen … en een rit ZONDER tunnels in mekaar steken, dat zou pas een prestatie geweest zijn. Alleen al tussen Brescia en Riva zijn er een 50-tal.

Maar ik heb er wel eentje ontdekt tussen Riva en Lago di Ledro : 3,6 km lang, het is een lage tunnel en knal rechtdoor en geen flitsers … .

Het roadbook zal wel een beetje minder gedetailleerd zijn als dat van La Targa, maar dat komt omdat er in het berggebied veel minder straten zijn. Van punt A naar B rijden is soms 20 km en is 1 lijn in het roadbook, want er zijn geen noemenswaardige zijwegen … .

XXX

LOL

Een tunnelrit in Italië en dat op uw eentje in elkaar gestoken – Respect !
                        Ziet er een top 2-daagse uit 🙂

Hey Drip… ik mag dan wel gek zijn … maar ik kan nog wel lezen en tellen.

Yellow Submarine vertrekt terug op 22 JULI, jouw “bed en bokes” staan klaar op 22 MEI.

Wat het Gardameer betreft :

deze dagen een beetje “professionele overdruk”, roadbook zou moeten klaar zijn tegen einde van het weekend!

Vooreerst : Weerbericht voor volgende week :

Zondag : 20 graden en regen
                          Maandag : 23 graden en zon
                          Dinsdag : 23 graden en zon
                          Woensdag : 25 graden en zon
                          Donderdag : 25 graden en zon
                          Vrijdag : 27 graden en zon
                          Zaterdag : 27 graden en kans op 0,3 mmm neerslag maar vooral zon
                          Zondag : 27 graden, kans op een onweer

Planning :
                          Woensdagavond – gezamelijk avondmaal en uitdelen programma en roadbook + beslissen over welke gedeelte (ontbijt/middageten/avondeten) we gezamelijk doen en welke apart. (ter info : ik ben geen reisorganisator, ik stel gewoon voor wat we samen kunnen doen, maar ik heb er a l l e begrip voor als er een aantal koppels de avonden “alleen” willen doorbrengen. Per slot van rekening : het is jullie vakantie!

Donderdag – rondrit “meren en tunnels” – fototoestel meebrengen!

Vrijdag – rondrit : Het oosten van het Meer (geschiedenisles Wereldoorlog 1 inbegrepen) en de Monte Baldo

Zaterdag – gezamelijke beslissing, maar voorstel om in de ochtend nog een kleine toer ten Noorden van het meer te doen en in de namiddag/avond : zeilen!
                          Ik heb heel weinig restricties : maar G E E N schoenen met een zwarte zolen aan boord van de boot, het weer gaat waarschijnlijk wel warm genoeg zijn om zelfs met blote voeten aan boord te zitten.

XXX

Dju, ik kom de 22ste aan bij Sensa voor een ‘Pitstop’ .
                            Die kerel is super, beetje gek maar dat zijn we allemaal toch 🙂

Dag Erwin,
                              Wij hebben inderdaad gereserveerd aankomst 18/07 vertrek 22/07.
                              Gisteren Sensa nog gezien op de Antwerp Targa Passagio.
                              Voor verder overleg stuur desgevallend een PM.
                              Grtz.

Ik zit daar einde volgende week. We vertrekken weliswaar zondagnamiddag met een overnachting in Duisland, dan door Oostenrijk (geen snelweg) om ‘s avonds in Solferino in een B&B te duiken. vanaf donderdag zitten we in de Eden Marone. Ik zal indien mogelijk een sort van reisverslag/blog proberen te maken.
                                De tweede week zitten we in het Zuiden van Frankrijk. 2 weken Porsche….wat wil een mens nog meer??

[quote=”Sensa911″ post=202548]Beste Forummers : is er nog belangstelling?

Ik moet de routes nog eens afstoffen, narijden en op papier fatsoeneren, maar het komt dichterbij.

Ziehier de data :

Periode 14 tot 18 mei.

Periode 18 tot 22 juli.

Nog interesse?

Ik was er afgelopen weekend met de Porsche… zaaalig! Alhoewel dat ik ook een beetje jaloers ben op jullie uitstappen in de Benelux!! [/quote]

Ik ben even niet op het forum geweest omdat onze nieuwbouw en mijn sportiviteiten al mijn vrije tijd opslorpten.

Zoals eerder gemeld hebben wij on-line een paar dagen gereserveerd bij Eden Marone voor einde juli. Dit voor mijn vrouw en mezelf en mijn zoon. Maar het zou best kunnen dat de zoon toch niet meegaat. Ik moet het allemaal nog even kortsluiten. Ik heb ook met het hotel nog geen concreet contact gehad.

Hoeveel Porschisten zouden er in juli meedoen? Ik dacht behalve ons twee, nog maar één bevestigd (Herman911)?

15 reacties aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.