Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 454)
      • Bedankt voor de tips. Een dagje in een Alfa Spider zou ik anders geen straf vinden! Ik bekijk het vanavond.

Kenners in ons midden!!!!! :respekt: :respekt: :drink:

[quote=”Akai” post=197885]@ Beltar: Ge weet het :drink: :happydance:
            En ook niet te vergeten het Bardolino wijntje[/quote]

De Amarone van Lenotti uit Bardolino… :hail: :drink:

sensa911, wat een duts ben je toch….. :applaus: :ass:

Voila : ik weet voor ene keer waarover ik vanavond met mijn vrouw kan spreken :relaxman: Normaal gezien richt zij het woord tot mij en luister ik gedwee :sleep:

Kijk eens op deze website!

http://www.noleggioautodepoca.eu/en/auto.php

noleggio = Italiaans voor verhuur

Edit : ik zie net op de website
                Driver requirements:
                – 23 years of age or over
                – 5 years of license

Hij kan in je Gele Schoonheid rijden, dan krijg jij de oudheid :think:

En dit is nog een andere : http://www.tombolarent.it/auto_3.html
                maar is wel met doordeweekse auto’s.

Of, als hij een h e e l goed rapport heeft …http://www.luxeofitaly.com/uk/noleggio-rent-hire-ferrari-458-gts-spider-cabrio-california-maserati-lamborghini-bentley-aston-martin-porsche-rolls-royce-italy-italia-tuscany-toscana-rome-florence-firenze-milan/porsche.htm :first:

Wat ik wou zeggen is dat zus een plantrekker is, in tegenstelling tot haar broer… Maar zij blijft thuis (of gaat alleen elders op reis) en broer gaat mee met pa en ma.

Heel geschikt van jou dat je de mogelijkheid geeft om hem eens (of soms) mee te pakken, dank!

Dat van dat shoppen zal mijn vrouw graag horen, want ze had al gevraagd aan mij wat we daar 3 à 4 dagen gaan uitrichten. Ze keek nogal sceptisch toen ik zei dat er gewoon alle dagen rondritten op het programma staan… :engeltje:

[quote=”Yellow Submarine” post=197884] Zonder zijn zus is mijne jongste zeker niet geneigd om op avontuur te trekken zonder pa en ma… Heb je nog suggesties? Zoniet zou ik hem op het vliegtuig zetten naar Verona, daar een auto huren (we zien wel wat) om mee te kunnen rijden. Eventueel haal ik hem zelf af als ik mijn vrouw in het hotel laat.

[/quote]

Whow Yellow Submarine, ik ben een week weggeweest en heb nog last van een jet-lag. Dit als excuus om te zeggen dat ik die eerste zin hierboven niet helemaal goed begrijp. Ik vermoed dat je wil zeggen dat je zoon meekomt ook als is zijn zus er niet bij.

Probleem : 3 personen en 2 zitplaatsen.

Ik heb er niet zo direct een oplossing voor de gehele periode, maar ik ben bijna zeker dat ik minstens voor 1 dag vrouw en kinderen ervan kan overtuigen om niet mee te gaan en jouw zoon bij mij te nemen. Ik zal vanavond eens verder thuis bespreken hoe hun planning voor die dagen is.

Verder een oproep om te zien of er meereizende partners zijn die liever is een dag gaan winkelen in een heel groot outlet centrum : http://www.franciacortaoutlet.it/en/home. Dit is op een klein uurtje rijden van Torbole/Riva del Garda. Ik denk wel dat ik mijn vrouw kan overtuigen om daar met de daily (Touareg) naartoe te rijden.

Voor zover de gekochte spullen passen in de daily kunnen wij zelfs voor een transport naar Belgie zorgen. Gedurende augustus moeten we toch een paar keer het traject Italia – Belgie doen met de auto.

Als er iemand graag een dag wil zonnen op de boot … ook geen probleem. Er zit nog wel wat in de frigo! Zo komt er ook een passagierplaats vrij.

Met wat goede wil komen we er wel. Hij gaat niet met zijn vingers zitten draaien! Desnoods gaat hij bij mij mee op de achterbank!!!

@ Beltar: Ge weet het :drink: :happydance:
                      En ook niet te vergeten het Bardolino wijntje

[quote=”Sensa911″ post=197061]Als je de 2 kinderen op het vliegtuig richting Bergamo (Rynair), Malpensa of Linate (vlakbij Milaan) zet kan ik er wel voor zorgen dat ze afgehaald worden op de luchthaven.

Als ze willen kunnen ze een paar dagen bij ons in Milaan blijven logeren en Milaan verkennen en ik kan er voor zorgen dat ze aan het Gardameer geraken.

Om een Boxster te regelen, daar heb ik niet zo onmiddellijk een antwoord op…

[/quote]

Ondertussen heb ik het hotel gereserveerd. De dochter zei eerst van wel, maar een uur later dat ze niet wou meegaan. Het is dus met ons drie: mijn vrouw, mijn zoon (hij wordt 20 jaar op 20 juli!) en mezelf. Probleem blijft natuurlijk dat er maar 2 personen in een Cayman kunnen. Zonder zijn zus is mijne jongste zeker niet geneigd om op avontuur te trekken zonder pa en ma… Heb je nog suggesties? Zoniet zou ik hem op het vliegtuig zetten naar Verona, daar een auto huren (we zien wel wat) om mee te kunnen rijden. Eventueel haal ik hem zelf af als ik mijn vrouw in het hotel laat.

Ik heb ook al even Google Maps geraadpleegd voor de heenrit met de Cayman. Dat gaat via Stuttgart (!), dan via Oostenrijk (Innsbruck) en zo Italië binnen via Bolzano en Trento naar Eden Marone hotel. 1120 km voor ons.

Bardolino!! Nice cocktails ….

Voor zij die nog op zoek zijn naar een hotel aan het Gardameer:
                            Dit hotel is zeker ook niet mis:
                            PARC HOTEL GERMANO (http://www.parchotelgermano.org/en)
                            Er is een ondergrondse garage aanwezig op het domein en telkens plaats gehad om te parkeren.

Ik hou de vluchten al volop in de gaten en ook de porsches in la bella italia *luv

Bedankt voor het vriendelijke aanbod, Sensa. We willen er echter nog een vervolg aanbreien. Er is natuurlijk nog de trein om na het Garda-luik door te reizen.

Ik ga al actie nemen voor 18-21 juli, daarna zien we wel.

Het is de 21/07 incluis, rijden wellicht 22/07 terug naar B. Eerst dus nog die Belgische nationale feestdag meevieren met de organisator …
                                  Sensa heeft gelijk : je kan voor een prikje met Ryanair naar Bergamo vliegen, supermakkelijk en niet ver van Milaan of van Iseo, wel iets verder van Riva maar zeker niet onoverkomelijk.

Als je de 2 kinderen op het vliegtuig richting Bergamo (Rynair), Malpensa of Linate (vlakbij Milaan) zet kan ik er wel voor zorgen dat ze afgehaald worden op de luchthaven.

Als ze willen kunnen ze een paar dagen bij ons in Milaan blijven logeren en Milaan verkennen en ik kan er voor zorgen dat ze aan het Gardameer geraken.

Om een Boxster te regelen, daar heb ik niet zo onmiddellijk een antwoord op…

Edit : Herman, dezelfde vraag, je doet uiteraard wat je wil, maar ik ben van plan om op de 21 juli (onder het mom van een Nationale Feestdag) een bbq of pasta avond te organiseren (ook voor de niet deelnemers, maar er zitten nog wel wat forummers in de buurt van het Gardameer die aangegeven hebben wel eens te willen langskomen) Je ziet maar wat lukt voor jullie!

15 reacties aan het bekijken - 256 tot 270 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.