Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 454)
      • Herman, is dat uitchecken op 21 juli of nam je 4 nachten?

Ik heb zopas aan de 2 kinderen (19 & 20j) gevraagd wat ze willen doen, want vorig jaar zijn we zonder hen moeten gaan omdat de ene werk had aangenomen en de andere niet mee wou naar Athene. Ze zien het echter allebei zitten, deze keer (dju!). Met mama erbij zijn we dus met 4 voor één Cayman. Probleem!

Simpelste oplossing is met de 320d erbij afreizen. Wel een beetje knudde. Eventueel komen de kinderen er pas bij na de Garda-trip.

Super oplossing zou er in bestaan een Boxster erbij te huren, eventueel ter plaatse. Of dat realistisch is weet ik niet direct.

Super, non possiamo aspettare … :drink:

Geweldig Herman en ik ga je alvast 1 belofte doen : het gaat er warmer zijn dan in Scherpenheuvel!!! En deze keer trakteer ik op Champagne Prosecco!!! En lekker dat die hier is !! :drink: Om nog maar van de cappuccino en de brioche te zwijgen. En de salami en de kaas en de pizza’s en de lasagne en de Barolo en de Bardolino en de … ik kan nog wel even doorgaan!

Hé Sensa,
              Wij hebben zonet geboekt in de Eden Marone 18/07 t/m 21/07.
              Vooraf gaan we nog aantal dagen aan Iseo meer.
              Bella Italia here we come :happy:

Mijn idee was het hier te doen :

http://vimeo.com/102031963

Vanop de kade zie je Limone liggen… op zwemafstand zeg maar.

Mijn verlofaanvraag voor mei is goedgekeurd.
                  De misses heeft al een hele planning opgesteld en zelfs al de “mobiliteitskosten” berekend (slordige 600 euro)
                  Het staat blijkbaar vast dat we enkele dagen vroeger naar Italië afzakken (eigen initiatief) en daarna nog wat in Frankrijk gaan “rondhangen”
                  Zal in het weekend eens alles bekijken met haar en dan boeken we onze B&B’s enzo.
                  Indien er nog geïnteresseerden zijn voor mei…..stuur maar een
                  Ah ja, de Porsche meeting in de buurt van Eindhoven kunnen we dan wel op onze buik schrijven…. :think:

[quote=”Sensa911″ post=196272]Nog vergeten voor de JULI gangers :

Ik dacht om voor te stellen om bv de 21 juli ‘s avonds een gezamelijk avondmaal te organiseren voor alle forummers die meedoen en voor alle forummers (en familie) die op een doenbare afstand van het Gardameer zitten. Ik heb hiervoor nog een leuke lokatie in gedachte. De zaak is nu nog niet open, is pas vanaf maart denk ik. Dan kan ik eens naar een prijs vragen.

Ne spaghetti avond of BBQ is voldoende?[/quote]

Mocht je daarvoor een beetje afzakken richting Limone of surroundings zou ik er ook wel graag bij zijn. Van Portese rijden we wel +/- een uurtje naar Limone.

[u]Bericht voor de geinteresserden voor de maand juli :

ik kan het voormeld hotel niet echt aanbevelen. Ik ben er deze namiddag geweest. Het hotel ligt vlak langs een drukke weg, een aantal kamers zijn pas gerenoveerd, andere niet, maar bij de parkeerplaatsen had ik niet echt een goed gevoel. Iedereen kan zomaar de parking op en dat bij druk doorgaand verkeer.

Ik neem gemakkelijkheidshalve mezelf als maatstaf, ik zou niet echt gerust slapen… .[/u]

Dus er verder op onderzoek getrokken, ik had nog een ander adres (waar nu niemand thuis was) en wat bleek daarnaast nog een ander adres gevonden :

http://www.edenmarone.it/en-us

Correcte ontvangst, veilige parking (achter een poort die voor ons ‘s nachts wordt afgesloten) een heel rustige ligging.
                      Ik post morgen nog wat foto’s die ik heb genomen.

Voor je aan de poort komt, moet je een een paar 100 meter langs een klein straatje. Na de poort is het nog een kleine 100 meter tot aan de parking. Hier slaap ik op 2 oren met mijn *porsche buiten.

Let wel : het is niet “de grote chique” . Binnen in het hotel hangt er een Oostenrijkse sfeer, eenvoudig met gebruik van veel hout.
                      Prijs : hetzelfde als het vorig hotel dus 39 euro per persoon op basis van 2 personen per kamer.
                      En nog straf als je ook het avondmaal erbij neemt, komt de prijs op … 49 euro per persoon per kamer… .(wel zonder drank, maar ik vermoed dat je met een fles van 20 euro al een behoorlijke kwaliteit krijgt) maar dat ga ik sowieso zelf een keer uitproberen van zodra ze midden maart terug opengaan.

Klein nadeel : het hotel ligt achterin en het laatste stukje weg is niet verhard. Ik heb geen diepe putten ontdekt, alles ligt redelijk vlak en de eigenaar ging er sowieso (ook als we niet komen) nog wat repareren.

Voor de periode 14 tot 18 mei zijn er nog 5 kamers vrij.
                      Voor de periode 18 tot 22 juli zijn er nog 3 kamers vrij.

Maar : de boekingen beginnen nu binnen te lopen.

Indien interesse, kan ik boeken of je kan het rechtstreeks doen.

PDS

Zou er ook wel zin in hebben, maar met de kids …. :engeltje:

mss nog biedt DEZE “Car Lovers’ Bucket-List Road Trip” nog een beetje inspiratie voor de geplande italian trip

Nog vergeten voor de JULI gangers :

Ik dacht om voor te stellen om bv de 21 juli ‘s avonds een gezamelijk avondmaal te organiseren voor alle forummers die meedoen en voor alle forummers (en familie) die op een doenbare afstand van het Gardameer zitten. Ik heb hiervoor nog een leuke lokatie in gedachte. De zaak is nu nog niet open, is pas vanaf maart denk ik. Dan kan ik eens naar een prijs vragen.

Ne spaghetti avond of BBQ is voldoende?

Ik heb morgen op ongeveer 50 km daarvandaan een afspraak met een klant. Als ik bij deze op tijd weggeraak, wat niet zeker is, ga ik langs bij het hotel. Ik heb de eigenaar verwittigd en in de namiddag is hij op het adres.

Naast de parkeergelegenheid, is er nog iets waar ik op moet letten??

OPGEPAST : mijn tekst aangaande de prijs ZOU verwarrend kunnen zijn. de prijs van +- 38 euro is per persoon per nacht op basis van een TWEEPERSOONSKAMER. Is er iemand die alleen komt, die gaat nu best een lief zoeken of hij/zij zal iets meer moeten betalen.

Vooraleer dat jullie opgewonden beginnen te posten : NEEN, ik slaap niet bij een andere forummer van het mannelijk geslacht, hoe mooi en hoe proper die op zijn eigen dat ook moge weze. Basta.

Het is daar Napels niet… Lijkt me rustig gelegen, niet extreem toeristisch.

Mooi werk al geleverd , met zulke prijzen moet ik de mijne wel kunnen overtuigen :respect2:

Nee eerlijk dat ziet er zeker niet slecht uit ,hopelijk moet de wagen er niet op straat staan .

Mi piace!

15 reacties aan het bekijken - 271 tot 285 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.