Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 454)
      • Slaaptrein? :wtf: Terwijl de mooiste baantjes van Europa naar het Gardameer leiden? :coolness:

Als alles meezit plan ik mijn roadtrip 2015 via Luxemburg, Zwarte Woud, Zwitserland, Alpen naar het Gardameer, zonder ook maar één streep autostrade te raken. :driver: :driver: .

Deepee… voel ik daar een kandidaatstelling opkomen?

Zou geweldig zijn, eentje in mei en eentje in juli! Als dat niet verwennen is!
          Al durf ik wel Yellow Submarine steunen in zijn stelling. Onze Noordeburen rijden over de Brennerpas rechtstreeks over de Brennero richting Verona en dan verder naar het zuiden. Die gaan niet “binnendoor” naar bv Venetie.
          Maar ik zou graag de 2 meemaken!

Over de autoslaaptrein heb ik wat info gevonden, zie er niet goedkoop uit, maar ik moet met een frisse kop die brochure nog eens doorlezen. Vandaag veel te lang en te hard gewerkt. Ik kom hier nog wel even op terug!

Sorry, dubbele post!

[quote=”deepee” post=186687]blijven jullie bij het plan om in juli te verzamelen?
              het is volgens mij echt geen goed idee om in vol toeristisch seizoen bergpassen te gaan rijden met een colonne porsches (in een slakkengangetje achter een trits hollanders met sleurhut) :bounce:[/quote]

De Italianen zelf hebben pas in Augustus vakantie. Toen wij op die SS46 (op mijn kaart heet het S46, op Google Maps SS46) reden was dat ook eind juli en er was verbazend weinig verkeer. Voor die sleurhutten moet je op de snelweg zijn… op de heenreis was er trouwens een sleurhut in de fik gegaan op de bergpas in Oostenrijk!

Gelijk welke periode zal altijd voor iemand slecht uitkomen.

@ harleyG: touché
                @ Sensa: als jij de routes en logies regelt, dan blijft er volgens mij nog weinig over. we zijn toch grote kerels die overdag hun plan kunnen trekken met onze itinerary en visa in de hand :coolness:
                en heb jij ervaring of info mbt de autoslaaptrein of pendel je enkel hoger dan 30.000 ft ?

Voor ons zou ook enkel mei-juni lukken…..:). En deepee kan goed organiseren :happy: :first:

@Mushroom… Neen dat is zoals de Italiaanse economie, en dan noemt Alfa haar sportmodel nog C4…’t is met dat merk misschien echt bijna afgelopen … zou toch jammer zijn.

@deepee
                    : diepe zucht… maar je hebt niet helemaal ongelijk. Al denk ik dat deze meer via de Brennero en vlak bij het meer zitten en aan het Zuiden van het meer verblijven. Ik mik meer op het Noorden (kan van Riva) en de wegen achter de Monte Baldo enz.
                    Maar, nog een beetje geduld, ik blijf proberen mij te organiseren voor de maand mei, maar dan heeft de zoon vervoer nodig tussen Torbole en Nieuwpoort (week 1ste mei) en terug… en Torbole en Workum… en terug… het verlengd weekend van de 17de.

Wat ik sowieso dan kan doen is voor routes en logies zorgen. Wil er iemand anders (als reserve) dan een beetje organisator spelen?

Ik doe het dan wel in juli.

blijven jullie bij het plan om in juli te verzamelen?
                      het is volgens mij echt geen goed idee om in vol toeristisch seizoen bergpassen te gaan rijden met een colonne porsches (in een slakkengangetje achter een trits hollanders met sleurhut) :bounce:

[quote=”Sensa911″ post=186668] Natuurlijk is het ook mogelijk om deze rit van “achter naar voor” te rijden :happy: [/quote]
                        Dat doe je beter met een DAF’je, die gingen achterwaarts even hard dan voorwaarts :driver: 8)

Yellow Submarine, opdat de rest ook zou kunnen volgen kopieer ik hier even je reactie die je poste in het topic aangaande onze Kempen uitstap.

Yellow Submarine schreef :
                          [i]

Reactie van mijn betere helft toen ik haar de foto’s toonde die Peter maakte: “Oh, maar dat zien er normale mensen uit!” Tja… 🙄

Er zullen vast wel blaaskaken met een Porsche rijden, maar die doen dan volgens mij per definitie niet mee met activiteiten van een Porsche forum. Toch?

Enfin, ik heb haar nu ook verteld van de Garda-plannen volgende zomer. Ze ziet het helemaal zitten! :music:

Ik ben van plan om dan nog eens de S46 te nemen tussen Vicenza en Rovereto. We reden daar al met de Z4 in 2011 toen we terugkeerden van Venetië. Het is in elk geval de mooiste weg waar ik ooit op reed. Met name het stuk tussen Schio en Rovereto is werkelijk fenomenaal. Geen haarspeldbochten, maar de hele tijd fantastische bochten. In Rovereto heb je aansluiting op de A22 Verona-Bolzano.

[/i]

Hier komt de eerste versie van “rit 6”
                          6. Nago Torbole – Rovereto – Calliano – Folgaria – Passo della Borcola – Arsiero – Piovene Rocchette – Schio –Passo Pian delle Fugazze – Rovereto – Mori – Brentonico – Ferrara di Monte Baldo – Spiazzi -Caprino Veronese – Lumini – Malcesine – Nago Torbole

De SS46 is wel voorzien in de tegenovergestelde richting als jij ze gedaan hebt. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze rit van “achter naar voor” te rijden :happy:

Ik zit er wel naar te kijken om deze rit te veranderen. Wat verder door ligt Montello. Daar is een Italiaanse soldaat tijdens de eerste WO neergegaan. Deze had een steigerend paardje op zijn vliegtuig. Enzo Ferarri heeft dit later gebruikt als het F logo.
                          Ik heb gelezen dat de soldaat dit symbool had gekozen nadat hij een vijandige vliegenier uit … Stuttgard had neergeschoten, die ook een paard als logo op zijn vliegtuig had. Wel grappig verhaal!!!

Seffens is gaan googelen op hotels/Bed and Breakfast enz!

Er zijn er hier een aantal die de streek goed kennen! Surfen en zeilen zijn in het noorden van het Gardameer heel populair. Dat gedeelte van het Gardameer behoort tot de onafhankelijke provincie Trentino.

Hier nog wat beelden van wat er naast het meer te zien is, een BMW en een *porsche amuseren zich!

http://youtu.be/36KSm5uYExc

thnx voor de gelukwensen Sensa911

Dat wordt de 3e dochter, en mijn vrouw is uiteraard ook een vrouw (duhu :relaxman: ). Zwaar in de minderheid hier thuis.
                              Daarom dat een Porsche echt een must is, als het mij allemaal wat teveel wordt :driver: :happy: :ass:

Het Gardameer zal er inderdaad nog eventjes liggen, tenzij jij er “den dop” uittrekt en het leegloopt :happydance:

Naar een cayenne kijk ik vooralsnog niet :up:
                              De daily heeft 6 zitplaatsen, maar dat zeg ik niet aan mijn vrouw, zie dat ze nog een wil maken….. :first:

Verschillende keren gaan surfen in Riva – Torbole in het noorden van het Garda meer. s ‘Morgens om 6.00 u opstaan en naar Malcesine rijden want dan waaide het daar loeihard en s’namiddags vertrekken vanop het strand in Torbole richting Hotel Pier want dan stond de wind daar.

Schitterende tijden, en als het niet waaide, mountainbiken op de Monte Baldo en omstreken. :relaxman:

Hi Stijn, van harte!!!Een 3de… whoow mooi, al gekeken naar een Cayenne 😉
                                  Ik zet je even op de reservebank (je heb thuis toch al gescoord :happy: )
                                  We zullen wel zien of het lukt, het Gardameer ligt daar nog wel eventjes!

goesting is er zeker……maar of het zal lukken is een ander paar mouwen.

In de vooropgestelde periode kan mijn madam absoluut geen verlof nemen op professioneel vlak….
                                    Mogelijkheid zou zijn om alleen af te komen voor wat “me and my P” time.
                                    Maar veel zal afhangen hoe het met onze 3e spruit zal gesteld zijn, welke verwacht wordt begin februari.

Wederhelft zal in juni terug aan het werk zijn en de drukste periode van het jaar hebben, dus mogelijks krijg ik geen groene kaart :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 391 tot 405 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.