Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

Home Forum Porsche Uitstappen Forumleden naar het Gardameer en omstreken??

• Maker
    Discussie

• Sensa911
    Deelnemer

Ciao,
      Ik beleef van op een afstand van 1000 km veel plezier aan het forum en ik wil iets terug doen. Ik wil jullie de prachtige streek, de prettige wegen, het heerlijke eten, de Prosecco, de wijnen, de zon…rond het Gardameer beter leren kennen!

Eerst een paar dingen duidelijk maken:
      Ik ben geen reisorganisator. Diegene die afkomen : heel erg welkom, maar verwacht niet dat ik een professionele gids ben.
      Ik doe dit gratis, die willen moeten maar een donatie aan het forum doen.
      Het moet plezant zijn en blijven!

Wat kunnen jullie dus verwachten :
      prachtige routes
      Centrale ligging : binnen een straal van 200 km heb je de Stelvio, Venetie, Milaan, Brescia
      hulp bij uitkiezen van hotels met garage
      tips voor restaurants
      als het past, een zeiltrip op het meer zelf (grote frigo aan boord)

Wat de routes betreft kan je deze winter al wat info, foto’s, youtube filmpjes enz verwachten.

En, als er voldoende interesse is : een forumuitstap! Ik ben benieuwd!

Maar, individuele gezinnen, koppels zijn ook meer dan welkom. Ik weet dat een aantal van jullie in de buurt op vakantie komen, we zullen wel zien wat er uit de bus komt.

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 454)
      • [quote=”deepee” post=185764][quote=”993″ post=185755]Wij vertrekken met de hele TACB club naar de MM…..TGMM voor een kleine week[/quote]

de traditie wil dat we daarvan een uitgebreid verslag kunnen lezen op PFB :happydance: en denk er om, ze gaan om foto’s vragen :mrgreen:[/quote]

Dat laat ik aan de 993 over hoor :relaxman:

ik heb de 2015MM-trip van de TCAB op hun site ook even bekeken en zie een copy van hun programma helemaal zitten.
          voorafgegaan van een paar dagen sight-seeing, hill climbs, tunnel revving, …
          dus voor mij OK van 9 tem 17 mei 2015

[quote=”Sensa911″ post=185790] Dus oproep aan de geinteresseerden om hun verlofmogelijkheden mede te delen …[/u][/quote]

Dit wordt aan het begin van het jaar meegedeeld door de zaakvoerder, met mogelijkheid om “bezwaar” in te dienen.
            Maar in 99% van de gevallen volgen ze jaarlijks dezelfde periodes/data.

Echter vallen de bouwverlof periodes altijd in het hoogseizoen, net hetgeen jij wil vermijden wegens de drukte in jouw streek op die momenten.
            Dat is wat het nadeel aan het werken in de bouwsector….

sensa 911
              bij limone kun je naar boven tremosine prachtige route
              en uitzichten ook opnames james bond daar
              en andere kant van het meer de route monte baldo ook gaaf
              :applaus:

[quote=”stijnG” post=185788]het bouwverlof is afhankelijk van de regio waarin het bedrijf gesitueerd is…..[/quote]

Merci Stijn, dat wist ik niet!
                Net even gekeken op bouwverlof.com en daar staat …

[i]Bouwverlof 2015

Nog niet alle data voor het bouwverlof in 2015 zijn momenteel bekend. Gelieve te kijken bij de regio om te kijken of de bouwvakantie voor 2015 al bekend is.
                [/i]

Dus oproep aan de geinteresseerden om hun verlofmogelijkheden mede te delen …

[quote=”993″ post=185755]Wij vertrekken met de hele TACB club naar de MM…..TGMM voor een kleine week[/quote]

Dank je voor de tip, als ik hun website goed begrepen heb zijn de inschrijvingen daar al vol. Oefff, ik heb geen goesting in een discussie over “concurrentie” enzo …. .

het bouwverlof is afhankelijk van de regio waarin het bedrijf gesitueerd is…..

[quote=”mark986″ post=185644]Kweet et, zonder P in de garage ni compleet…. En sensa heeft daar nu een suuuuuupppppeeeerrrrrrr excuus voor :hail: :hail:[/quote]

Altijd bereid om een helpende hand uit te steken he!!! Net even nagekeken, alleen al op autoscout24.it staan er hier 4265 stuks te koop. Je zegt maar wat je wil en we vinden het hier wel! Met andere woorden je stapt in de vlieger enkele vlucht naar Milano, Verona, Venetie of Bergamo en we helpen hier wel zoeken. Als ik zie wie er allemaal interesse heeft! Mamamia, meer *porsche brains ga je nooit meer tesamen zien!

Dus … voor het terugrijden heb je alleen je tankkaart en je rijbewijs nodig! :happydance:

Het dossier is hierbij officieel geopend onder het nummer PFB/Garda/2014/001!

Hotel of … misschien een grote villa … met afgesloten parking??? Of een hotel voor ons alleen? Ik ga vanavond wat rondsurfen om te zien wat er zoals is.

Gisteren nog even daar geweest, mijn vrouw heeft de tunnels geteld op de weg tussen afrit Brescia en Riva : 33 stuks en dit op +- 60 km weg. Dit is de weg alwaar het filmpje in mijn 2de post gemaakt is.

Zowel lange (+ 3km) als korte (50 m). ‘t aangename is dat de lange tunnels allemaal een soort luchtgaten hebben die cabriorijden ook in de lange tunnels mogelijk maakt.

Maar we gaan niet alleen zijn, we zijn gisteren tegengekomen : 2 Lotus Elise, Porsche … bijna van alle types behalve de transaxles, Ferrari. De grootste lawaaimaker was een … lichtblauwe 997 GT3 … met Poolse nummerplaat die samen met een Ford RS op stap/aan het spelen was.

En volgens mij is die weg tussen Brescia en Riva, wel eentje met bijzondere mooie zichten op het meer, maar nog niet de plezanste … . Er is meer, vele meer! :happydance: maar geduld …

En… we gingen om onze drijvende container te poetsen, maar we hebben gewoon in het zonnetje gezeten. :coolness:
                        20141123ZwemmendeItaliaanseschonezichtopRiva.jpg

Een andere verrassing was onze zwemster … ik ben niet bang van wat koud water, maar wat zij gisteren deed brrrrr. In de achtergrond zie je Riva del Garda : veel winkels in het mooie historisch centrum. Daarachter liggen bergen … met :driver: weggetjes!

By the way : ik lees regelmatig hier het bouwverlof : wanneer is dat?
                        Periode tijdens de Mille Miglia, ik had er zelf al naar gekeken, maar ik heb dan een prive-verplichting waar ik moeilijk onder uitkan … maar ons moeder zei altijd tegen mij : “moeilijk dat gaat ook”! Dus … nog niet opgeven die periode.
                        Enne … misschien moet ik er gewoon 2 doen … eentje in mei en eentje in juli :think:

[quote=”993″ post=185755]Wij vertrekken met de hele TACB club naar de MM…..TGMM voor een kleine week[/quote]

de traditie wil dat we daarvan een uitgebreid verslag kunnen lezen op PFB :happydance: en denk er om, ze gaan om foto’s vragen :mrgreen:

Hier ook interesse. :driver:
                            @ tGeert Savoie-cup niet mogen meerijden , en waarom niet ?

Sensa, denk dat je daar best een hotel boekt en begint te onderhandelen voor een superprijs. 😉

Wij vertrekken met de hele TACB club naar de MM…..TGMM voor een kleine week

Wij hebben al vast ook interesse.
                                  Daar we de Savoie-cup niet mogen meerijden is er hier misschien een leuk alternatief in de maak.

Heb nog een setje winterbanden te koop staan. Komt misschien toch nog van pas :happydance:

Ik zal deze topic zeker blijven volgen.
                                  Super initiatief :up:

ook hier wel interesse voor dit uitstapje
                                    :drink:

15 reacties aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 454)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.