foutmelding na nieuwe radio

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen foutmelding na nieuwe radio

• Maker
    Discussie
  • Het betreft een boxster van 97.
    Er stond een Blaupunkt met versterker en cd-wisselaar (voorkoffer) in. Ik heb deze vervangen door een simpele Clarion, wat maakt dat er een hoop draden teveel zijn…
    Na installatie geeft de wagen bij het afsluiten met de sleutel, een piep signaal alsof vbv. de koffer niet goed toe is.
    Welke draad ben ik vergeten en waar zal ik hem dan aansluiten?
    Alvast bedankt voor jullie reakties!

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • [quote=”ck22″ post=121841]Heb je enig idee welke draad dit zou kunnen zijn? Kleur ofzo..
      Ik heb één draad niet aangesloten liggen (bruin-blauw) maar als ik hem tegen de mas houd, dat blijft net hetzelfde als voorheen.[/quote]

Denk blauw bruin ! Komt los vanachter de tellers en zit niet in een ander kabelboom.

Gij leest de tekst niet goed als er iemand iets uitlegt!
      Deze draag moet vrij van de massa liggen, vandaar de isolator op de radio.
      Bij diefstal komt de draad tegen massa en stuurt hij het alarm aan.
      Trouwens ieder alarm wordt gestuurd door massa!

[quote=”Funny” post=121924]Wim zo denk je toch niet over een boxster-rijder ! 😥 😉

Straks moet ik me nog als een coiffeur gedragen ! :happydance: :oops:[/quote]

Een goed coiffeur-salon kan veel opbrengen, en liefst met 4 jonge deernes 😀

Wim zo denk je toch niet over een boxster-rijder ! 😥 😉

Straks moet ik me nog als een coiffeur gedragen ! :happydance: 😳

Wim

Rose en Boxster, dat zegt al genoeg. :mrgreen: 😉

Correctie, ik heb een grijs-roze draad over…

mijn excuses

Heb je enig idee welke draad dit zou kunnen zijn? Kleur ofzo..
                Ik heb één draad niet aangesloten liggen (bruin-blauw) maar als ik hem tegen de mas houd, dat blijft net hetzelfde als voorheen.

Eerste en vooral welkom…..de spelregels zijn om je netjes voor te stellen in de gepaste
                  rubriek.

Een Boxster heeft aan de zijkant een massacontact op de radio zitten om in alarm te
                  kunnen gaan bij diefstal. Of je maakt een isolator op de nieuwe radio zodat het massa-
                  contact open is. Of simpel de draad niet meer aanleggen maar dan is de radio niet meer
                  beveiligd via het P-alarm.

Ik zou eerst eens kijken of de console tussen de 2 zetels goed gesloten is 💡 :mrgreen:

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.