Home › Forum › Stel jezelf even voor ! › Fox30 – Voorstellen
- Dit onderwerp bevat 11 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 1 jaar, 8 maanden geleden door david.
-
Hallo,
Na 15 jaren geen Porsche meer te hebben gehad, begint het opnieuw te kriebelen.
Ik had gedurende 13 jaren een 911 2.4 Targa van 1972.
Heb deze volledig zelf gerestaureerd, maar spijtig genoeg verkocht om de foute redenen.
Nu ben ik terug op zoek en zoek me ofwel een 996 (liefst een Cabrio) ofwel een Boxster 3.2.
Kan ik hier wat tips krijgen naar de punten waarop ik zeker moet letten bij deze twee modellen. De Boxster ken ik helemaal niet.
Van de 996 weet ik dat het tussenlager een aandachtspunt is.
Ik ben handig, dus kan heel wat estetische verbeteringen zelf doen. Voor motortechniek echter moet ik beroep doen op specialisten.
Ook electriciteit is geen enkel probleem.Tevens wil ik hier mijn kennis aanbieden aan andere leden en zo terug wat extra ervaring opdoen bovenop deze van Porsche post-’73 modellen.
Ik was in het verleden voornamelijk gespecialiseerd in pre ’73 modellen alsook deed heel wat Jaguar E-Type electriciteitswerken.dank u wel om me hier welkom te heten.
Joannes
welkom joannes !!
altijd leuk om hier handige liefhebbers te “ontmoeten”in de archieven van dit forum vind je met de zoekfunctie heel wat nuttige info, zoals hier:
https://porscheforum.be/forum/12-boxster/123276-boxster-a-small-buyer-s-guide
https://porscheforum.be/forum/14-996/125939-valkuilen-aankoop-tweedehands-996
Inmiddels vordert de zoektocht sneller dan verwacht en is er een 993 Cabrio uit 1994 in het visier gekomen. Hij staat wel in Nederland.
Ik zal eens op dit forum verder zoeken wat de invoer kost, inclusief BIV, want deze is nog net geen 30 jaar oud.Welkom Joannes ! moeten inderdaad erg foute redenen zijn om zo een mooie klassieker ooit te hebben verkocht…
wel interessant om te zien dat je na 15j dan ook mee evolueert naar een moderner model…Hierbij een update:
Inmiddels staat de 993 in Belgie op nederlandse exportplaten. Heeft een Belgische homologatie ondergaan bij D’Ieteren, en is door de belgische keuring.
Vorige week heb ik hem laten doorlichten bij de VAB en heb een 8 bladzijden tellend detail verslag van de staat van de wagen.
Hij blijkt in zeer goed verzorgde staat te verkeren, wat ook mijn vermoeden bevestigt.
De volgende stap is te weten komen wat zijn CO2 waarde en EURO klasse is, want die gaat bepalen of hij 1 jaar op stal gaat tot hij 30 kaarsjes mag uitblazen, dan wel of ik hem dit jaar nog inschrijf.
Gezien de exportplaten slechts 2 weken geldig waren, kan ik er sinds vandaag niet meer mee buiten komen.
Ik was te laat op de hoogte dat indien ik hem in december had ingeschreven, hij alsnog als oldtimer had kunnen worden ingeschreven, want hij is ouder dan 25 jaar.
Ik zoek ook nog een foto om die hier te posten
Proficiat met je 993 , daar ga je veel plezier aan beleven ,hopelijk mogen we hem eens in rl tegenkomen ?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.