From Clubsport to Cupsport

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 From Clubsport to Cupsport

• Maker
    Discussie
  • Had het al een tijdje geleden aangekondigd en beloofd te posten maar nogal druk laatste tijd….

Hierbij de lijst en foto’s van ongoing project from GT3 Clubsport to GT3 Cupsport

Eerste mods waren Cargraphic Asian Cup einddemper, chiptuning en OZ ultraleggera wielen.

We zijn twee jaar verder en vond het tijd voor de volgende stap dus onderstel volledig op uniball gezet, track-uitlijning gedaan, lichter vliegwiel, nieuwe versterkte koppeling, revisie versnellingsbak met nieuwe synchro’s en cup kabelbediening gestoken…. ren een kortere eindoverbrenging geplaatst. rijdt als nieuw….rammelt als nooit tevoren en gaat als een speer 😉

foto’s volgen zo meteen (nieuwe pc op windows 10 wil niet meewerken)

volgende op de lijst … ophanging waarschijnlijk maar eerst nog wat :driver:

foto’s in album geplaatst, wouden niet opladen hier? hierbij de link : Cupsport album

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Stabi’s en vering zijn af fabriek regelbaar, rest is optimalisatie 😉

Eerste keer dat ik de ophanging van een GT3 zo duidelijk zie en meteen vallen mij een paar zaken op.
        Ik zie namelijk dat alles verstelbaar is: stabi’s, endlinks,…
        Nu heb ik mij altijd laten vertellen dat dit niet legaal is voor de keuring.
        Of zijn deze zaken allemaal af fabriek?

nice !

Zitten al de black series rubbers onder :mrgreen:

Voornamelijk zelf met wat hulp van onze beste mechaniciens. Voordeel van eigen atelier te hebben :sarcastisch
            Tuning is echt goed, rij er nu twee jaar mee zonder enig probleem en moet in het optrekken enkel een 991 GT3 laten gaan. De laptimer die na ingave gewicht, versnellingsverhouding enz ook de pk’s berekend komt uit op 435, exact wat de tuning vooropstelde 😈
            Ik plan er volgende week nog eentje te programmeren van forum-collega

NICE!! :coolness:

Vind je die chiptuning een aanrader?

Waar ga jij voor al je aanpassingen en advies?

mmmm JA !!!!! kwijl :first: :respect2:
                mms de rubber nog van de ophanging door Powerflex :coolness: dan is hij pas strak :driver:

XXX

Lijkt een heel werkje da je gedaan hebt, maar ik heb geen toegang tot het album 🙁 computers hé…

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.