Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › FUCHS 8J/16 OF 9J/16
- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 9 maanden geleden door
bladerunner.
-
MakerDiscussie
-
20 april 2020 om 12:03
Hallo Iedereen,
Ben aan het kijken om de velgen te vervangen van mijn carrera targa 3.2 naar fuchs.
Momenteel zitten er de 15duims telefoon velgen onder.
Iemand ervaring met het comfort van een 8J OF 9J/16 velg achteraan en welke band daarvoor.
Alvast bedankt voor jullie antwoord.Mvg Kurt
-
MakerDiscussie
-
Misschien interessant?
Maxilite replica Fuchs, Zwitsers fabrikaat.
https://shop-eu.maxilite.ch/5-Speiche-7×16-9×16
[quote=”jacques911″ post=281351]Voor 205/55/16 en achter 225/50/16 is de normale maat voor een 3.2 .
[/quote]Ok, bij 6J voor en 7J achter, of 7J voor en 8J achter, maar op een 9J hoort een 245/45/16. Indien hierop een 225, trekt de band te rond. Heb het allemaal uitgetest.
En een 7J met 205 en 9J met 245 past ook perfect onder een gewone 3.2.
Voor 205/55/16 en achter 225/50/16 is de normale maat voor een 3.2 .
Eens je het profiel verlaagd gaat ook je km teller niet meer juist zijn .
Best een 3.2 verlagen zoals Mikey aangeeft en de originele banden maat behouden .
Cosmetisch mooi en beste rijgedrag op de baan en meeste comfort .
Mocht je van de regio Kontich zijn mag je gerust het setje komen proberen zonder bijbedoeling .
BBS RS velgen zie je graag of totaal niet
Mvgdus is mag ik aannemen dat het ok is met een 245/45/ZR16 achter
en voor 205/50/ZR16
Dit vormt geen probleem als ik hier uit al jullie info dit mag begrijpen.
Waarvoor dank!!!!!!!!!!Ik bedoel dat er veel zijn die 15>16 gaan
en dan nog een lager profiel band kiezen dan ze al met 16 normale maat hebben. voor cosmetische redenen..Bv ipv 205/45 een 205/35 (en nog iets lagere vering)
Als je dat doet, dan ga je nog meer comfort verliezen voor nul winst in de bochten.. in tegendeel..Er lopen veel autos rond die puur omwille van cosmetische redenen slecht rijden…
Nee hoor, OP wil van 15 naar 16 duim.
Mindere hoogte van de zijwand van de band zorgt dan voor stijvere zijwand en minder schokdemping (in de band)
Dat betekent een efficiënter gedrag in de bochten maar ook een beetje comfortverlies.
Dat laatste weegt IMO niet op tegen het veel mooier uitzicht en het strakkere rijgedrag.[quote=”vandamme” post=281339]
En je lager profiel band (die typisch gebruikt wordt bij verlaagde auto) dempt ook minder.[/quote]
Banden blijven identiek, ongeacht verlaagd of niet.
[quote=”G-man” post=281335]Tegen dat je verzendingskosten en taxen hebt betaald, ben je niet goedkoper af hoor. (tenzij de dollar een duik neemt)
)[/quote]Ik wil maar zeggen dat het onlogisch is dat ze deze in Duitsland maken om daarna te verschepen naar de USA en dat ze daar dan goedkoper zijn dan hier. Dit samen zou je denken dat ze in Amerika toch duurder zouden moeten zijn. :think:
[quote=”Mikey” post=281322]@vandamme wsch weet je het wel, maar om een oude 911 te verlagen moet je de vering niet inkorten, dus ook geen comfort verlies….. torsie…[/quote]
nee klopt, maar je dempers worden op een korter bereik gezet.
En je lager profiel band (die typisch gebruikt wordt bij verlaagde auto) dempt ook minder.ik dacht die laatste een heruitgave zijn, speciaal voor Fuchsfelge USA. (en dus bedoeld voor de Amerikaanse markt.)
Tegen dat je verzendingskosten en taxen hebt betaald, ben je niet goedkoper af hoor. (tenzij de dollar een duik neemt)
Als ik me niet vergis zijn er ook kleine esthetische verschillen met de Fuchs die we hier zien.
de aansluiting van de vijf spaken/petals (of hoe je het ook wil noemen) met de centrale opening, is net iets anders dan voordien)De prijsverschillen voor originele (nieuwe) Fuchs velgen variëren ook per land.
België: 958 euro
Duistland: 1064 euro
USA: 766 dollar is 705 euro
En hieronder, na lang zoeken, een folder in PDF (in het Duits) op de site van FuchsfelgeUSA, nog goedkoper!
https://www.fuchsfelgeusa.com/pdffiles/G-Modell/G-Modell.pdf
Conclusie: maak je velg in Duitsland, verscheep hem naar de andere kant van de wereld, verkoop hem goedkoop aan de Amerikanen en laat de onozele Europeanen er hier minstens 30% meer voor betalen :coolness:
Comfort smomfort,
Dat beetje verlagen maakt er echt geen boerenkar op kinderkopkes van hoor.
En hij moet ook niet met zijn buik op de grond slepen.
Ik zou het wel raar vinden als dat de Europese fabriekshoogte is. Ziet er veel hoger, bijna Amerikaans uit.Hij staat in ieder geval te hoog om mooi te zijn (vind ik), beetje verlagen gaat wonderen doen, zeker met een set Fuchs eronder.
@vandamme wsch weet je het wel, maar om een oude 911 te verlagen moet je de vering niet inkorten, dus ook geen comfort verlies….. torsie…
Super voor alle info
Denk dat ik voor de 7X16 EN 9X16 achter ga kiezen.
@bladerunnerPrachtige auto ;-))
8×16 ET23,6 is een zeldzamere velg, is van de 951 model 86
alle latere 951’s hadden late (die minder diepe velgen) offset ivm ABS remmenmaar past normaal gezien perfect achteraan op gelijk welke 911… ook op de narrowbodies.
zie 911 R velg, die komt nog meer naar binnen dan de 951 8J fuchs
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.