FUCHS 8J/16 OF 9J/16

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 FUCHS 8J/16 OF 9J/16

• Maker
    Discussie
  • Hallo Iedereen,

Ben aan het kijken om de velgen te vervangen van mijn carrera targa 3.2 naar fuchs.
    Momenteel zitten er de 15duims telefoon velgen onder.
    Iemand ervaring met het comfort van een 8J OF 9J/16 velg achteraan en welke band daarvoor.
    Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Mvg Kurt

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • J

De 944 Fuchs worden gebruikt door 911 rijders die ook vooraan de breedste Fuchs willen. (Op een 911T horen ze idd helemaal niet thuis :))
      Dus ipv de ‘holy grail’ combo 7×16 vooraan en 9×16 achteraan, vervangen ze de 7J door de 944 8J.

Het comfort verschil tussen 8J en 9J lijkt me te verwaarlozen, als er al een verschil is.
      Nadeel van de 9Jx16 is dat de bandenkeuze niet erg groot is. En dat de velgen door hun relative zeldzaamheid, ook nogal prijzig zijn.

Wat me opvalt is dat bij de resto set van DST de ventielsteuntjes verwijderd zijn.
      Dat gebeurt bijna altijd bij een restauratie.
      Als je de wielen terug monteert, gebruik dan metalen of korte (rubberen) ventielen.
      Ik heb me laten vertellen dat de langere rubberen ventielen zonder steuntje, bij hogere snelheden zover naar buiten geduwd worden dat ze zouden kunnen scheuren. (owv de middelpuntvliedende kracht) Een leeglopende band tegen 220 per uur lijkt me niet leuk…

Wat me nog harder opviel is dat die steuntjes er op die site van Porsche classic er ook niet (meer) opstaan. Deze wielen zijn natuurlijk geen NOS maar gewoon nieuwe Fuchs.
      ik heb voor de mijne van die knoop ventielen.

Ik laat de spacers op mijn 968 altijd zitten
        Heel goed zichtbaar via de cup velgen, tot op heden nog nooit afgekeurd

Waarover ze wel lastig doen is de juiste maat banden
        Omtrek mag maar 2% (of zoiets) afwijken van origineel blijkbaar, dus veel belangrijker de juiste maat banden te nemen

Passen zullen ze wel maar origineel horen ze er niet op thuis, en al helemaal niet op een 911T.

En spacerkes en de keuring,….,??? dat komt niet goed.

16inch 6,7,8 of 9J met de juiste ET is op de keuring geen probleem, zelfs replica 17 inch niet indien de juiste rolomtrek/tolerantie v/d band.

Voordeel is, met deze ET ze passen op een 911 (komen van onder een 911T)

Omgekeerd weet ik het zo nog niet

Als je naar wat naar buiten wenst dan kan je altijd spacerke steken van 12mm

Ik wil uw verkoop niet saboteren maar 8J ET23 horen eigenlijk op een 944.

Ik heb hier een setje liggen in 16inch 7J & 8J ET23 (echte Fuchs)

Net opgemaakt, prachtige staat inclusief naafdopjes, indien interesse stuur maar een bericht

6 X 16 (ET 36) 205/55ZR16

7 x 16 (ET 23,3) 205/55ZR16

8 x 16 (ET 10,6) 225/50ZR16

9 x16 (ET 15) 245/45ZR16

https://www.classicshop.porsche.com/pcos-belgium/mainpage-be/911-g/bouwjaar-1984-1989/wielen-remmen/

Originele Fuchsen kosten hun gewicht in goud.

Typ 911 | G-Modell
                  16“ Fuchsfelgen:

Vorderachse: 7J x 16, ET23,3 | 5,60 kg | Reifengröße: 205/55ZR16
                  Hinterachse: 8J x 16, ET10,6 | 5,85 kg | Reifengröße: 225/50ZR16 9J x 16, ET15 | 6,00 kg | Reifengröße: 245/45ZR16

Hieronder met origineel Fuchs 16 inch, 7J voor en 9J achter, licht verlaagd, rijd super.

Hieronder met replica Fuchs 17 inch

Bedankt allen voor jullie reactie!

Dus als ik het zo zie mag je Vooraan 205 – 55 – 16
                    en achteraan 225-50-16 of 245-45-16 leggen op 8J of 9J.

123

Mijn cayman staat ook standaard hoogte voor de niet S, das fabrieks af normale hoogte.. Jij noemt dat 4.x4 terwijl het de normale hoogte is.

Verlagen en lager profiel banden, is toch altijd een compromis..
                      Staat idd mooi op de parking, maar op de baan zie je dat toch niet.

En als je dus de band dunner maakt en je vering nog verkort.. ga je dat voelen op de kasseien, de snelheidsheuvels, en op de putten en ruwere boerenweggetjes.

Tenzij op circuit win je er geen rijkwaliteit of comfort mee met dat verlagen.

XXX

Ik zou ‘m een beetje lager leggen, staat precies op 4×4 hoogte :engeltje:

De mijne in 2018 – forum uitstapje Wales… ok, niet alle foto’s zijn rijhoogte gerelateerd maar ‘brings back good memories…

XXX

Vooraan 205 – 55 – 16
                          Bridgestone N2
                          Lekker zachte band, veel grip bij droog weer, redelijk bij nat.
                          Maar ik denk dat je bij nat weer met deze auto’s altijd voorzichtig moet zijn.

Mocht je zin hebben in een setje BBS RS velgen ,ik heb nog een set liggen voor een 3.2

Drip
                              Alvast bedankt voor de reactie.
                              Mag ik vragen welke maat van voor je liggen hebt?

Mvg kurt

XXX

Op mijn 11je zitten origineel de 16 inch Fuchs.
                                Comfort is geen probleem.
                                Of je nu 8 of 9 inch achteraan zet dat maakt niet veel uit.
                                Wat je vooraan doet zal het stuurgevoel wel wat wijzigen (als je geen servo hebt zeker).
                                Mijn Targatje is van ’84.
                                Succes hé

14 reacties aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.