Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Gezocht › Fuchs replica
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 10 maanden geleden door
F.
-
MakerDiscussie
-
26 april 2014 om 23:01
Aangezien m’n bandjes onderhand aan vervanging toe zijn ben ik toch stillekes op zoek naar de juiste velgen voor onder m’n P.
Momenteel nep-CUP velgen van 17″ en ik vind het rijcomfort niet alles. Vandaar dat ik wil overschakelen op 16″ fuchs. (beste optie lijkt me 7J en 8J aangezien 9J weer wat breed en dus minder comfortabel wordt)
M’n budget is beperkt (gezien ik m’n Mercedes SL nog wil opknappen) dus ik zal noodgedwongen de keuze moeten beperken tot replica’s.
Weet iemand wat het verschil is tussen de merken?- Sima (Italië)
- Maxlites (Zwiterland)
- …
Weten jullie misschien waar deze (liefst in België) te koop zijn?
P.S. Ik ben geen racer dus het feit dat replica’s wat minder stevig zouden zijn kan me dus niet storen zolang het maar veilig is hé
-
MakerDiscussie
-
Bedankt voor de tips. :up:
Ik zal op Porsche Scene meeting nog eens goed de pro’s en contra’s kunnen bekijken (hoop ik) dus dan kan ik daarna de knoop doorhakken.[quote=”FirstP” post=167201]Waarom dan echte fuchsen kopen? Voor het gewichtsverschil moet ik het niet laten blijkbaar. :popcorn:
[color=#ff0000]–> echte Fuchsen wegen wel wat minder dan de replicas hoor http://www.944racing.de/felgengewichte.php[/color]Ik hoop er ook op dat die ‘nep’ fuchsen minder snel gestolen worden van onder m’n P.
[color=#ff0000]–> ken je veel mensen waarvan de Fuchs velgen onder hun auto zijn gehaald? (ik niet) Ze zullen eerder je volledige P meenemen en dan maakt het niet uit of er replicas onderstaan of niet…
[/color]
P.S.: Ik ben de eerste om toe te geven dat ik persoonlijk meer geneigd ben om comfortabel te rijden dan wel sportief. Wil daarom niet zeggen dat de lijn en motor van de 911 me nog steeds kunnen bekoren. Dus nee… ik ga m’n mond niet spoelen om een beetje kritiek op de 911 hoor :drink:
[color=#ff0000]–> een beetje kritiek of zeggen dat de 911 geen deftige onderstel heeft, is wel wat anders…. maar soit, die van mij rijdt als een trein op rails, misschien is er wat mis waardoor je niet tevreden bent van de ophanging… (als die zelfs al geen comfortabele rijstijl meer aankan…)
Mijn opmerking van dat stuk zeep was plezant bedoeld hoor, maar tkwam misschien wat cru over..
[/color][/quote]Ik heb het gewoon niet zo op replica Fuchs, tenzij je naar een grotere diameter overgaat (Rota Fox).
Ik moet het eerste setje replica 16 duimers nog tegenkomen die ik zelf onder mijn P zou leggen…
Meestal zie je van ver al dat het replicas zijn…
Dus ik ben misschien niet de juiste persoon om raad te geven… 😉(EDIT: zie je, ik ben niet de enige)
Filip, Als je replicas wil kopen, koop dan 17’ers, ze staan veel mooier dan de replica 16’ers. Ik heb de replica 16’ers kunnen vergelijken bij een auto die bij Vanbeurden stond en neen, of echte Fuchs 16’ers, of replica 17’ers.
Deze bijvoorbeeld.
Deze eronder, een beetje verlagen en het ziet er super uit. En comfort, :think: …OK, maar daar heb je je Mercedes dan wel voor.
Ik heb de 17’ers en voel niks, nul, nada, comfortverschil met de echte Fuchs 16’ers.Waarom dan echte fuchsen kopen? Voor het gewichtsverschil moet ik het niet laten blijkbaar. :popcorn:
Ik hoop er ook op dat die ‘nep’ fuchsen minder snel gestolen worden van onder m’n P.
P.S.: Ik ben de eerste om toe te geven dat ik persoonlijk meer geneigd ben om comfortabel te rijden dan wel sportief. Wil daarom niet zeggen dat de lijn en motor van de 911 me nog steeds kunnen bekoren. Dus nee… ik ga m’n mond niet spoelen om een beetje kritiek op de 911 hoor :drink:[quote=”FirstP” post=167161]Vraag me trouwens af of dit gewichtsverschil ,van toch al snel 0.5kg onafgeveerd gewicht, ‘voelbaar’ zou zijn in het comfort —> Voor een straat auto maakt dat niet veel uit.
(aangezien het G-model niet voorzien is van een deftige vering). —> [color=#ff0000]Pak maar een stuk zeep en ga uwe mond ne keer uitspoelen… Straks ga je zeggen dat de flat six ook geen deftige motor is…. 🙄 ok, het zijn geen coilovers maar tis niet omdat een bepaald onderdeel evolueert dat het oudere ineens niet meer voldoet he… Zijn je remmen rommel omdat er nu ook keramische schijven zijn??
[/color] Aangezien er voor de rest ook niet op een kg meer of minder gekeken is bij de bouw van het G-model denk ik dat die 0.5kg peanuts is. Tips van de kenners is altijd welkom. [color=#ff0000]–> zie eerst opmerking
[/color].[/quote]Mijn raad:
Koop een setje echte Fuchs en laat die mercedes even wachten.[quote=”FirstP” post=167161]…Vraag me trouwens af of dit gewichtsverschil ,van toch al snel 0.5kg onafgeveerd gewicht, ‘voelbaar’ zou zijn in het comfort (aangezien het G-model niet voorzien is van een deftige vering). Aangezien er voor de rest ook niet op een kg meer of minder gekeken is bij de bouw van het G-model denk ik dat die 0.5kg peanuts is. …[/quote]
ik ben geen kenner maar deze vraag doet mij denken aan die fanatieke wielert.isten die honderden; zo niet duizenden euro extra uitgeven in hun zoektocht naar lichtgewicht materiaal, om dan achteraf hun bierbuik lekker op het frame te kunnen hangen :think:
Heb ondertussen nog wat opzoekwerk verricht
Voorlopig resultaat: SIMA (oftewel Made in Italy) lijkt iets goedkoper uit te vallen dan Maxilite maar Maxilite zou qua gewicht dan weer positiever uit de bus komen.
Maatvoering : 7J – 8J – 9J
SIMA (IT) : 8,0 kg – 8,4 kg – 8,25 kg
Maxilite(CH) : 7,4 kg – 7,9 kg – 8,3 kgEigenaardig dat de maten 7 en 8J zoveel zwaarder zouden zijn van SIMA terwijl ze in 9J uitvoering elkaar benaderen.
Vraag me trouwens af of dit gewichtsverschil ,van toch al snel 0.5kg onafgeveerd gewicht, ‘voelbaar’ zou zijn in het comfort (aangezien het G-model niet voorzien is van een deftige vering). Aangezien er voor de rest ook niet op een kg meer of minder gekeken is bij de bouw van het G-model denk ik dat die 0.5kg peanuts is. Tips van de kenners is altijd welkom.P.S. Gewichten van Maxilite velgen zijn precies op een paar jaar tijd serieus gezakt. (was in 2010: 8kg – 8,5kg – 9,1kg)
Hier wat info van het Porscheforum NL.[quote=”floere” post=166883]Hey Bully, passen deze replica fuchsen op een 964C2 van 93?
[/quote] Nee, daar heb je weer andere replica’s voor nodig. Ze zijn er wel.Hey Bully, passen deze replica fuchsen op een 964C2 van 93?
En welke et waarden zijn het beste aangewezen?
Ik heb een setje replica cup 1 liggen met et 16 achteraan maar denk dat deze te breed gaan uitvallen!
Greets floere.Bedankt voor de tips.
Wist niet dat die centercaps zo’n probleem kunnen vormen. Zal eraan denken als ik ze bestel.
@Bladerunner: Ik had deze al te koop zien staan maar aangezien ze ‘rechtstreeks’ bij een officiële handelaar even duur zijn zie ik het voordeel er niet van in om ze via kapaza/… te kopen.Let er wel op dat je ze de center caps erbij hebt, want die zijn later in die maat niet zo snel verkrijgbaar. 💡
Ik ben een jaar bezig geweest voor een klant om de goede erbij te verkrijgen, want van originele past er niks.
volgens mij kan je gewoon terecht bij de lokale velgen/banden boer ook, die kunnen dat ook bestellen
Grtz Geert
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.