Fuchs retro design

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Fuchs retro design

  • Maker
    Discussie
  • Vandaag Essen Motorshow bezocht en toch wel effe speciaal halt gehouden bij deze:

    Ik vind het ronduit prachtig…zijn beschikbaar in 17″ en 18″ en vrij licht. Misschien dat ik me wel zo’n setje aanschaf voor de show.

    (foto’s zijn getrokken door kameraad)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
    • [quote=”Kustom creations”:245vquvu][quote=”Daggie”:245vquvu]
      Bij tweedelige velgen zit het hart vast op de binnenring.
      [/quote]

      Niet altijd, BBS Le Mans hebben binnen en buitenring aan elkaar en het hart valt op de buitenring.[/quote]

      Weer bijgeleerd zie 🙂
      Het “functionele nut” van meerdelige velgen valt wel weg op die manier natuurlijk … Als je een ring kapot rijdt, moet je toch binnen+buitenring kopen.

      In praktijk maakt niemand nog gebruik van dat nut natuurlijk ..

      Ik ga normaal zondag eens naar Essen. Ben eens benieuwd.

        Techart was echt de max in Essen..ni te doen.

        Overigens, Essen is een aanrader om heen te gaan dit jaar….ongelofelijk veel mooie wagens…en heu, ni enkel wagens hoor 8)

        …Wat die retro wielen betreft heb ik zelf de volgende mening: op een classic staan de Lindsey-fuchsen inderdaad pakken beter, maar voor een brute 964/993 ofzo vind ik deze (look-alike/modern Fuchs) wielen eigenlijk wel geslaagd! Daarenboven zijn ze ook zeer licht waardoor de bruikaarheid niet in het gedrang komt.

          [quote=”Daggie”:2fnrjv1u]
          Bij tweedelige velgen zit het hart vast op de binnenring.
          [/quote]

          Niet altijd, BBS Le Mans hebben binnen en buitenring aan elkaar en het hart valt op de buitenring.

            Ik heb ze ook maandag in Essen gezien en info over gevraagd. Persoonlijk vind ik het AF ❗ . Ben altijd een liefhebber van dit soort velgen geweest. Maar heb er nog zien staan die ook specifiek voor porsche gemaakt werden. Heb alle boekjes en flyers thuis liggen. Zal ze eens meebrengen en posten.

            Over Essen : de stand van TECHART was weeral eentje om te gaan kwijlen. Die 997 turbo cabriolet die er stond 😯

              [quote=”kleinekastenteufel”:30ufzno4]Vind het maar niets, maar dat zal niemand verwonderen.

              Vraag mij trouwens af hoe dat technisch in mekaar zit. Overgang van Fuchs kern naar velg, functie van de boutjes ❓ ❓ ❓ [/quote]

              het is geen fuchs kern, das duidelijk namaak

              voor echte Fuchs ombouw moet je bij Lindsey zijn
              ook stukken mooier dan deze exemplaren… die er gatlelijk uitzien naar mijn mening



                Met die 2 hierboven moet je niet in Belgie rijden tenzij je de straten wil schuren.

                  Ik vind ze knap ja.

                  Al denk ik dat ik voor iets anders zou gaan als ik een 964 zou hebben. Hij zou wel verlaagd moeten zijn en velgen hebben 🙂

                  Er zijn zoveel mogelijkheden he.

                    alles zichtbaar nu…mooi overzicht Daggie.

                    Vind je die Retro Fuchsen mooi Daggie?

                    4s

                      ik vind deze persoonlijk heel knap

                        vreemd , bij mij wel…

                          Daggie de foto’s zijn niet zichtbaar…

                            [quote=”kleinekastenteufel”:3j01ff0j]Vraag mij trouwens af hoe dat technisch in mekaar zit. Overgang van Fuchs kern naar velg, functie van de boutjes ❓ ❓ ❓ [/quote]

                            Diedelige velgen bestaan uit 3 delen: binnenring, buitenring en velghart.

                            Qua montage zijn er 2 (vaak-voorkomende) mogelijkheden.
                            Binnen- en buitenring worden tegen elkaar gevezen (en dichtgekit met TEC7 of andere 2componentenlijm) en het hart wordt gemonteerd op de binnenring. Dit soort montage zie je vaak bij “oude” Rennsportvelgen (HTN, ..)


                            HTN Rennsport. Je ziet het hart OP de binnenring zitten.


                            Een velghart. HTN 2000.


                            Binnen- en buitenring, zonder velghart. HTN 2000.


                            Gemonteerd, zonder boutjes. HTN 2000.
                            (ja ik heb nog vergulde velgen gehad … En nee, ik heb nog meer dan 2 paar driedelige HTN velgen gehad … Ik heb ooit nog op de stand van HTN gestaan op de Essen Motorshow: http://www.cleaned.be/daggie/cars/beurs/essen2005.php . Like it or not, maar er zijn geen 10 Belgen die kunnen zeggen dat ze ooit in Essen gestaan hebben met hun auto 😉 (geen 3 denk ik …))

                            Een tweede mogelijkheid: het hart wordt op de binnenring gevezen. De buitenring wordt op het hart gevezen, zodoende dat het hart tussen de binnen- en buitenring zit. In praktijk gebruiken ze natuurlijk maar 1 set boutjes die door de 3 gaten gaan. En bijna altijd gaat het hart aan de buitenkant niet zichtbaar zijn, doordat de ringen er overkomen. Visueel veel makkelijker voor te stellen.

                            Bij tweedelige velgen zit het hart vast op de binnenring.

                            Ik vind het voor de rest een knappe Porsche. Zo eentje wil ik ook nog wel 🙂

                              Vind het maar niets, maar dat zal niemand verwonderen.

                              Vraag mij trouwens af hoe dat technisch in mekaar zit. Overgang van Fuchs kern naar velg, functie van de boutjes ❓ ❓ ❓

                                voor 3000-3500 eur zou je moeten gesteld zijn…18″ weliswaar.

                                  Vind ze ook wel heel mooi!

                                  Enig idee van prijs?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.