Fuchs velg wordt zeer warm

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Fuchs velg wordt zeer warm

  • Maker
    Discussie

  • Tom

      Hallo Allemaal,

      Tijdens het winteronderhoud hier de remvloiestof en blokjes vervangen.
      Na wat problemen met de ontluchtingsventielen die allen vast zaten ( en welk ik dus heb moeten uitboren en vervangen), de remblokjes achter vervangen en alles ontlucht. Ik dacht dat ik eindelijk alles voor elkaar had maar na een eerste testritje van 30 minuten thuis gekomen en de velg + remschoen rechts achter super warm. Andere velgen voelen koud aan. Ik dacht eerst aan een klevende rem maar tijdens het rijden niets gemerkt van scheeftrekken. Bovendien draait het wiel ook soepel en vrij rond ( opgekrikt). Wel zag ik dat er op de oorspronkelijke remblokjes rechts achter meer sleet zat als links achter. Iemand enig idee? Kan dit te maken hebben met de nieuwe dikkere remblokjes ( uiteraard wel de juiste ). Misschien ook melden dat deze remklauw redelijk wat olie verloren had bij demonteren. Echter nadien terug ontlucht. Remt nu ook niet slecht. Heb geen idee wat er scheelt en vraag me ook af of het gevaarlijk kan zijn. Alle tips zijn welkom!
      Bedankt,
      Tom

    14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
      • 😉

        Tom

          Even update voor wie dit ook zou voorhebben: Remflexibels vervangen en probleem is inderdaad weg. Bedankt voor de tips,
          Tom

          Tom

            Goed punt! Ga aan het werk dit weekend. Bedankt voor het stellen van de diagnose.

              toch wel want remblokken waren verschillend versleten…
              gewoon niet opgevallen wrslk…

              Tom

                Bedankt voor jullie reacties. Denk niet dat er metaaldeeltjes inzitten aangezien piston terugkomt bij openen ontluchtingsventiel. Ventiel werd Ook niet helemaal uitgeboord ( ventiel kwam los na 50% uitboren) Resterende lucht in de leidingen zou dit ook niet echt kunnen veroorzaken dus ik vermoed dat het inderdaad de leidingen zullen zijn….wat de diagnose helaas niet helemaal ‘zuiver’ maakt is dat het probleem nu juist optreedt na onderhoud van de remmen. Daarvoor had ik er geen last van…

                  remflexibel zit inwendig dicht… 😉
                  olie kan er onder druk wel door, maar niet of slechts traag terug

                    ik lees dat je hebt moeten uitboren en vermoed dat er nu metaalrestjes tussen de piston zit.

                    Tom

                      Mmm….rem blijft plakken maar als ik ontluchtingsventiel opendraai komt de rem gewoon terug los. Blijkbaar dus niets mis met de klauw zelf? Zou misschien toch nog wat lucht in de leiding kunnen zitten of anders probleempje met de leiding? Zal vrouwlief hier nog eens moeten mobiliseren om op de rem te duwen….

                        [quote=”911Tom” post=159601]Bedankt voor de reactie! Juist even getest: rem blijft inderdaad plakken. Hoe los ik dit het best op ( zonder te grote kosten)? Klauw demonteren en rubbers vervangen en geheel invetten? Of nieuwe remklauwen kopen 😥 ?[/quote]

                        Ik denk de remblokken even eruit nemen en de cilinder terug duwen de gleuven waar de remblokken inschuiven opkuisen met schuurpapier of vijl dan alles terug monteren en effe terug testen

                          dat heb ik ook al eens voorgehad nadat ik hem een week-end had laten staan in de garage met de handrem op, druilende regen ‘s vrijdags binnengezet en handrem opgetrokken, nu weet ik beter, in het w-e gaat de handrem niet meer op 🙂

                            Kweetnie wat voor Porsche je/u bezit, maar heb een keer gehad dat de remschoenen van de handrem die in de schijf zit bleef plakken.

                              een revisiesetje kopen en een tube speciaal vet voor ringzuigers van remklauwen. dan ben je wss rond de 25€ kwijt.

                              Tom

                                Bedankt voor de reactie! Juist even getest: rem blijft inderdaad plakken. Hoe los ik dit het best op ( zonder te grote kosten)? Klauw demonteren en rubbers vervangen en geheel invetten? Of nieuwe remklauwen kopen 😥 ?

                                  Volgens mijn mening toch een rem die blijft hangen,misschien de wagen opkrikken iemand op het rempedaal laten indrukken en bij het lossen van het rempedaal controleren of het wiel direct vrijdraaid ❓

                                14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.