- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 11 maanden geleden door .
-
Discussie
-
16 februari 2014 om 20:02
Hallo Allemaal,
Tijdens het winteronderhoud hier de remvloiestof en blokjes vervangen.
Na wat problemen met de ontluchtingsventielen die allen vast zaten ( en welk ik dus heb moeten uitboren en vervangen), de remblokjes achter vervangen en alles ontlucht. Ik dacht dat ik eindelijk alles voor elkaar had maar na een eerste testritje van 30 minuten thuis gekomen en de velg + remschoen rechts achter super warm. Andere velgen voelen koud aan. Ik dacht eerst aan een klevende rem maar tijdens het rijden niets gemerkt van scheeftrekken. Bovendien draait het wiel ook soepel en vrij rond ( opgekrikt). Wel zag ik dat er op de oorspronkelijke remblokjes rechts achter meer sleet zat als links achter. Iemand enig idee? Kan dit te maken hebben met de nieuwe dikkere remblokjes ( uiteraard wel de juiste ). Misschien ook melden dat deze remklauw redelijk wat olie verloren had bij demonteren. Echter nadien terug ontlucht. Remt nu ook niet slecht. Heb geen idee wat er scheelt en vraag me ook af of het gevaarlijk kan zijn. Alle tips zijn welkom!
Bedankt,
Tom
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.