Fuchs velgen

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb even een vraagje over de afgebeelde velgen.
      Deze zijn van oorsprong origineel Fuchs en verbreed om zo onder een omgebouwde 911 turbo look met gewone draag armen te plaatsen.
      Dus spacers zijn dan niet meer nodig.
      Nu mijn vraag: kun je op deze manier wel een omgebouwde 911 turbo look zo wel door de keuring krijgen in België, of zitten daar ook weer haken en ogen aan vanwege het gelijkvormigheid attest.

      Het gaat om deze velgen.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
      • [quote=”MRD-Porsche”:1lf2s7iz][quote=”vetor”:1lf2s7iz]Niemand iets te koop?[/quote]
        Jawel…[/quote]

        Hallo?

        Nog iets liggen? Iemand?

          Vetor,

          Als je alleen maar fuchsen wil om door de homologatie te komen, denk ik dat een setje cookie cutters in 15 inch, met pirelli P600 N-spec porsche approved 195/65 voor en 215/70 achter prijsbewuster zijn.

          Ik heb dit op mijn SC; de comments zijn dat de wagen super origineel en in fantastische staat is en de cookie cutters/hackmesser blijven erop!

          Groetjes,

          Bert

            @ MRD

            SHOOT !!
            Desnoods via PB, liefst wat prijsbewust, is maar om 1 x per jaar mee naar de keuring te rijden! en nu 1 x door gelijkvormigheidskeuring te geraken!!

            mvg

              [quote=”vetor”:1goslyf2]Niemand iets te koop?[/quote]
              Jawel…

                Niemand iets te koop?

                  Bedankt voor de antwoorden!!

                  Ik leer hier elke dag bij 😀

                  Wim

                    Op mijne zijn ze indertijd als optie genomen. 💡
                    Rest is hierboven al uitgelegd.

                      tuurlijk.

                      Turbo fuchsen zijn voor 7 x 16 en achter ofwel 8 x 16 ofwel 9 x 16.

                      Geen probleem.

                      *edit* je weet dat sommige bandenmerken verschillende bollingen hebben met de sidewall. Met Michelin Pilot sport cup moet je de lip niet rollen, met Conti sport contact en bridgestone SO2 moet je wellicht de lip van de wielkast binnenaan “rollen” zodat dit niet in de sidewall snijdt.

                      Links hier op een Carrera 3.2 met 3.6 liter conversie, in de “oude RS look” en rechts op een carrera 3, in the normale anodised look met matt black velgenster.

                      Turbo fuchsen zijn $$$$, makkelijk 2000 euro voor een setje, waarbij de 8 x 16 nog ietsje zeldzamer zijn. Voor model jaar 1989 -dus aug 1988 tot july 1989) werden op de 3.2 carrera achter standaard 8 x 16 geleverd voor de stock op te maken (maar in combinatie met 6 x 16 voor!).

                      Het visuele verschil tussen een 8 x 16 en 9 x 16 is miniem, maar je kan achter een 245 band erop gooien met de 9 x 16.

                      Groetjes,

                      Bert

                        Ik heb gisteren op het web een porsche 3.2 targa zien staan waarop turbofuchsen zouden liggen, maar wielkasten leken mij niet verbreed, kan dit eigenlijk passen dan?

                          Hallo,

                          misschien kan je jouw pvg-nummer even meedelen, daar ik de gelijkvormigheidskeuring nog moet doorlopen en dus dan pas een pvg-nummer krijg!
                          Desnoods via PM

                          mvg

                            HALLO Janick hier nogmaals de site voor het kontroleren van de bandenmaat volgens je pvg nummer is; http://www.goca.be/banden/pvg_n.asp succes!

                              Hallo,

                              Bedankt voor de reactie!! Als er iemand een setje te leen/te huur/te koop heeft, laat maar weten dan, natuurlijk wel met een ET-waarde waarbij er geen problemen zijn!! 😀 ? D

                              mvg

                              Lode

                                Hallo, ik zit ook met hetzelfde probleem, heb 911 van 84 die is omgebouwd naar turbolook. Nu zitten er spoorverbreders op en banden 205/50 zr 17 voor en 255/40 zr 17 achter op cup velgen. voor de keuring(brugge) leg ik een setje 205/55/16 en 225/50/16 op. Nu bij nazicht op de site van de goca denk ik zijn de velgen 205/50/17 en 255/40/17 ook toegelaten zonder verbreders uiteraard maar bij mij zijn de et waarden niet juist zodat ze slepen tegen de schokdempers. Maar het mag op velg 17!! op velg 15 maf het uiteraard ook natuurlijk.

                                  Welke velgen en banden zou ik dan nodig hebben om door de gelijkvormigheidskeuring te komen? Iemand een setje te leen of te koop? Mogen de afschuwelijkste dingen uit zijn!
                                  Misschien meerdere maten mogelijk of bepaalde tolerantie waarmee ze rekening houden? bvb 16″ ipv 15″? Laat maar weten!!

                                  Dank bij voorbaat

                                  mvg

                                    Ik heb het gevoel dat de “keurmeesters” eerder keuren navanant hun stemming die dag 👿

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 39)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.