Fuchs velgen restaureren / Keller -> Art-wheels?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Fuchs velgen restaureren / Keller -> Art-wheels?

• Maker
    Discussie
  • Een van de stappen in het restauratieproject is de restauratie van de originele Fuchs velgen. Voor een model 1973 hebben deze uiteraard een zilveren kern. Daarbij heb ik de naam Keller onthouden voor het geval ik dat ooit eens Fuchs velgen als nieuw wou.. Hij zou in Duitsland zitten en perfect werk afleveren tegen een zeer redelijke prijs.

Even gegoogled en dan kom je op http://www.felgen-service.de/ terecht. De prijssectie is niet (meer) ingevuld en de locatie schijnt (nu) F-67810 HOLTZHEIM (Frankreich) te zijn en email adres art-wheels (kom je op Art Restauration Garage). Daarom even de vraag of er recent nog iemand zijn Fuchs velgen bij Keller heeft laten doen. Nog steeds perfect? Wat werd er betaald?

Is er eventueel iemand anders die ook de komende maanden van plan is dit te laten doen, zodat we eventuele breng-en haalwerk kunnen delen?

Iemand recente ervaring met anderen die de juiste methode toepassen om ze terug in originele staat te zetten? Iemand ervaring met fuchsfelge.de of felgendoc.de of andere?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
    • Kan je mij de contactgegevens van Andreas bezorgen? Ik zou hem ook graag mijn velgjes laten doen.

Grtz

Stefan

Tom

Inderdaad zelf tot daar gereden: anderhalf uurtje van bij mijn thuis ( goed tempo) Iets voorbij Keulen. Adres is eigenlijk zijn thuisadres. Garage stond vol fuchs velgjes. Wel nadien banden nog moeten laten opnieuw opzetten en uitbalanceren.
        Helaas wel geflitst op terugweg door mobiele radar…maakt de restauratie weer net iets duurder…

Bedankt Tom voor je feedback.
          Ik had het nog niet laten doen en had intussen gemerkt dat de Keller website niet meer naar art-wheels doorverwijst. Andreas exploiteert deze nu. Was dan ook van plan naar Andreas te gaan en jouw reactie bevestigt mijn keuze. Heb je ze zelf naar het plaatsje bij Keulen gebracht?

Eventueel een foto van het resultaat?

Hoe heb je dit gedaan velgen opgestuurd ?

Tom

Even voor de geinteresseerden, ik heb zojuist mijn velgen terug van Andreas ( iemand die altijd bij Keller gewerkt heeft-zit trouwens in dezelfde buurt in Duitsland). 170 euro per stuk betaald maar ze zijn nagelnieuw. Wel 4 weekjes wachten. Kan ik alleen maar aanraden.
                Mvg,
                Tom

fuchsen kan je tegenwoordig ook gewoon in de fabriek zelf laten opknappen.
                  over de kwaliteit zeker geen discussie en meer info HIER op hun website.

fuchs_resto.jpg

Tom

Hallo,

Heb je ondertussen je velgen laten doen bij art restauration? Tevreden van? Ben ook aan het denken deze in perfecte staat te laten zetten….
                    Mvg,
                    Tom

Merci Gette. Ik kreeg van hen volgende reactie:

Hallop Herr,
                      Vielen Dank für das Interesse an unserer Arbeit.
                      Der komplette Satz(4Stck.) würde mit allen Arbeiten
                      incl. Nabenkappen 1150-1200€ kosten (incl.MwSt)
                      So eine Bearbeitung würde ca. 3 Wochem daern.
                      Für weitere Fragen stehen wir Ihnen gerne telefonisch unter 02305/31370
                      zur Verfügung.
                      MfG
                      B.Puwalski.

Ik denk dat ik toch maar een weekeinde Elzas ga boeken 😉

B&P in Castrop heeft mijn Fuchsen ook gedaan…… en nog meer van onze wielen van vroeger ook.
                        Click hier voor hun site
                        Altijd zeer tevreden geweest en scherpe prijzen.
                        Meestal 2 weken wachttijd en klaar; chemisch ontlakken, parelstralen, poederlakken en polieren.

Ze anodiseren ook velgen, met garantie !

Dat is exact wat sommigen doen. Verf oplaten in een perfect waterpas vat met een Fuchsvelg in. Zo hoort het eigenlijk. :applaus:

een handige tip in dit filmpje (vanaf 2:20min) voor de DHZers gegeven door de hoofddesigner van de bugatti fabriek

[video width=425 height=344 type=youtube]eAY5fRglsb4[/video]

Enigszins goed nieuws ontvangen vanwege de overnemer van Keller. Kwaliteit zou dezelfde moeten zijn en de prijsstijging is nog redelijk:

Guten Tag Erwin,

Unsere Firma ART WHEELS hat die Firma KELLER Felgen Service übernommen. Herr Keller hat uns sein Können übermittelt; Arbeit und Qualität sind den von Karl Heinz Keller gleich.

Wir sind jeden Tag mit Ihm in Verbindung. Er hat uns Ihre Anfrage mitgeteilt (hier unten). Kein Problem um Ihre Felgen zu renovieren.

Unsere Adresse ist:

ART WHEELS
                              4 Rue Joseph Graff
                              67810 HOLTZHEIM
                              FRANKREICH
                              +33 9 81 96 19 92

Was den Preis für das Aufarbeiten Ihrer Felgen anbelangt, ist es 200 € pro Felge (Mehrwertsteuer zuzüglich). Die Felgen können Sie direkt zu uns nach Frankreich schicken, oder uns bringen, wie das Ihnen am liebsten ist.

Gerne stehen wir Ihnen zur Verfügung!

Mit freundlichen Grüßen,

Dominique MARLATS
                              ————————————————
                              ART WHEELS
                              4, rue Joseph Graff
                              FR – 67810 Holtzheim
                              http://www.art-restoration.eu
                              Tél: +33 (0) 981 96 19 92
                              ————————————————

Ik heb nog een setje cup1 die moeten gedaan worden maar dat hangt natuurlijk van de prijs af…die ze daar vragen.

Joebarreke,

Weet jij of zij die felgenverchromen.de ook gebruiken voor de volledige renovatie naar nieuwstaat incl. anodisatie? Of hebben zij deze enkel gebruikt voor polijsten en lakken?

Wat zou de prijs zijn wanneer er ook moet geanodiseerd worden? Deze vind ik niet in de prijslijst.

Toevoeging: heb hen net al een mailtje verstuurd om een totaalprijs incl. eloxeren

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.